Filmek, amiket mindenképp látni kell? 28db-ra lenne szükségem!
A nevem Khan, A sötétség után, ÁL/ARC, Vörös veréb, Életrevalók, Széttörve, A szoba, Komfortos mennyország, A dán lány, Kötéltánc, A könyvelő, Vándorló Föld,Tolvajtempó, U-571, Fegyvertelen katona, Eszeveszett mesék
Jó filmezést :)
Írok akkor én is párat, amiket én nagyon szeretek. Végül annyit írtam, hogy az első válasszal együtt 28 legyen. :)
Tökéletes trükk
A remény rabjai
Halálsoron
Forráskód
Nem vénnek való vidék
Batman trilógia Nolantől
Hajsza a győzelemért
Wind river
A belső ember
Kapj el, ha tudsz
Gran Torino
Közönséges bűnözők
Zöld könyv
Titokzatos folyó
A tégla
Fogságban
Bombák földjén
#1: ezek nálam is listán vannak :) Továbbá:
The Salt of the Earth
Indigènes
More Than Honey
Dogville
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
Sen to Chihiro no kamikakushi
The Lion King
Natural Born Killers
Léon
Rosencrantz & Guildenstern Are Dead
Das Boot
Az ötödik pecsét
12 Angry Men
The General
Az ember tragédiája
Inside Out
Gran Torino
Apocalypto
Adams æbler
Zatôichi
Cast Away
Forrest Gump
Trois couleurs: Bleu, Blanc, Rouge
The Shawshank Redemption
Utomlennye solntsem
Groundhog Day
Falling Down
Dead Poets Society
Vili, a veréb
Rain Man
Mephisto
Annie Hall
Butch Cassidy and the Sundance Kid
A tanú
Il buono, il brutto, il cattivo
Nagyítás
Shichinin no samurai
1917
Szamárköhögés
Egy nap
The Martian
Captain Fantastic
Szalontüdő
Abre los ojos
La cité des enfants perdus
Back to the Future
Jurassic Park
The Cabin in the Woods
Simon mágus
The Sixth Sense
American History X
Fear and Loathing in Las Vegas
La haine
Konec starych casu
Tonari no Totoro
Megáll az idö
Vuk
Tüskevár
Andrey Rublev
Casablanca
VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan (magyar zeitgeist)
The Matrix
A kölyök (chaplin)
Se7en
Alien
Hook
Amelyeket én ajánlanék és, hogy miért (nem biztos, hogy idősorrentben írom, ahogy eszembe jut):
Az aranypolgár (az urbánus thriller egyik első és talán a legjobb alkotása),
A sebhelyesarcú (1932-es - az első igazi gengszter film, mai szemmel nézve is megállja a helyét)
Last house on the left (1972-es, az első revenge thriller, amely kitört az autós mozik trash világából és megteremtette a mozikban a revenge műfajt)
Ördöngősök - (1955 - a modern thriller egyik alappillére)
Nyugaton a helyzet változatlan - 1930-as változat (a háború poklát azóta sem sikerült ilyen nyers erővel bemutatni, ha megnézed, gondolj bele, hogy ezt a filmet 1930-ban mutatták be, milyen hatással lehetett egy akkori nézőre pl a gépágyús mészárlás)
Biciklitolvajok - a modern európai film egyik ékköve, az urbánus realitás szempontjából kiemelkedő
Egy szoknya egy nadrág (1943-as) a magyar onelinerekre és slapstick comedyre épülő filmek egyik legjobbja, talán az Egy bolond százat csinál az, amelyet még mellé tudnék tenni (szintén az eredeti filmet, nem a feldolgozást)
Nagyvárosi fények - Chaplin és az egész némafilmkorszak egyik legjobb alkotása.
Szédülés - Én ettől a filmtől eredeztetem a modern thriller/krimi filmeket
Jeanne d’Arc szenvedései (ha jól emlékszem, 1928-as - soha, azóta sem láttam ilyen átütő erejű női alakítást filmen, mint amilyet a főszereplő adott)
A tizedes, meg a többiek - az egyik legjobb, legönirónikusabb, legszatirikusabb magyar alkotás, kiváló színészekkel.
Kifulladásig - A modern európai újhullámos film és szerintem a modern film (világviszonylatban) egyik első előfutára, a kilátástalan nihilizmus és a semmibe tartó karakterekkel operáló filmek közül a legjobb és legerősebb
Nosferatu 1922-es - az egyik első és azóta is legjobb horrorfilm, a német szürrealizmus ékes példája
Bonnie és Clyde - 1967-es változat. Az első gangszterfilm, amely nyers és valóban erőszakos volt, és az exploitation és grindhouse után a nagyvásznon is pozitívan mutatott be negatív karaktereket.
Bár sokan ajánlják a Butch Cassidy és a Sundance Kid-et (amely kiváló film) én inkább a Patt Garrett and Billy the Kid című Peckinpah filmet ajánlanám. A western műfaj egyik legjobbja, az egyik első revizionista western, és a zenéje is kiváló (sokan nem tudják, de a knocking on heavens door c. dalt ehhez a filmhez írta Bob Dylan!)
Cápa - bár a creature-feature már az 50-es évek óta létezett és virult (elég csak a The Beast from 20,000 Fathoms sikerére gondolni), de ez volt az első film, amelyet blockbusternek hívhatunk.
Animal House - az egyik, ha nem a legjobb bulifilm, műfajteremtő alkotás.
A herceg menyasszonya - a 80-as évek végére a sword & sorcery robbanás már lecsengőben volt, de ez a fantasy kalandfilm tette igazán fogyaszthatóvá minden generáció számára a műfajt.
Taxisofőr - szerintem nem kell részleteznem, hogy miért
Breakfast Club - a 80-as évek tinivígjátékainak a csúcspontja, de ajánlanám mellé a Fast Times at Ridgemont High című filmet is.
A francia újhullámból Melville gengszterfilmjei közül bármelyik, a Szamuráj, Vörös kör vagy az Egy zsaru. Minden tekintetben tökéletes, erős filmek.
Szonatina - a japán gengszterfilm, mafiafilm mindig is erős volt, főleg a hetvenes években, én mégis ezt a 93-as filmet ajánlom, még üresebb, még nihilistább, mint a francia újhullámos alkotások. (Nem rossz még a Tűzvirágok és az Erőszakos zsaru sem.)
Péntek 13 (1980-as) bár a slasher műfaj már a 70-es évek elején megjelent és ettől a filmtől számítom a műfaj áttörését.
Two lane blacktop - talán az utolsó filmek egyike, amely meg tudta mutatni azt a fajta amerikát, melyet felzabáltak az autópályák és a modern 70-es évekbeli computerizált előtörés, valamint a hippikorszak lecsengése. Az egyik legjobb autós film szerintem. Országúti versenyről, útkeresésről.
Jesus Christ Superstar - a 70-es évek musical felfutásának ékköve
Most hirtelen ennyi, de bőven van még.
#5
Ez egy igen jó lista. Örülök hogy Kieslowski és a VAN is kap egy kis szeretet itt a Gyakorin.
Enyém:
Greed (1924; Erich von Stroheim)
The Passion of Joan of Arc (1928; Carl Theodor Dreyer)
M (1931; Fritz Lang)
Rashomon (1950; Akira Kurosawa)
Sansho the Bailiff (1954; Kenji Mizoguchi)
The 400 Blows (1959; Francois Truffaut)
The Human Condition trilógia (1959 - 1961; Masaki Kobayashi)
L'Avventura (1960; Michelangelo Antonioni)
Woman in the Dunes (1964; Hiroshi Teshigahara)
Szegénylegények (1965; Jancsó Miklós)
Persona (1966; Ingmar Bergman)
A Clockwork Orange (1971; Stanley Kubrick)
Szerelem (1971; Makk Károly)
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975; Milos Forman)
Days of Heaven (1978; Terrence Malick)
Manhattan (1979; Woody Allen)
Apocalypse Now (1979; Francis Ford Coppola)
Once Upon a Time in America (1984; Sergio Leone)
Blue Velvet (1986; David Lynch)
Akira (1988; Katsuhiro Otomo)
Reservoir Dogs (1992; Quentin Tarantino)
Dead Man (1995; Jim Jarmusch)
Trainspotting (1996; Danny Boyle)
Fargo (1996; Joel és Ethan Coen)
Perfect Blue (1997; Satoshi Kon)
Werckmeister harmóniák (2000; Tarr Béla)
Memento (2000; Christopher Nolan)
There Will Be Blood (2007; Paul Thomas Anderson)
Love Exposure (2008; Sion Sono)
It's Such a Beautiful Day (2012; Don Hertzfeldt)
An Elephant Sitting Still (2018; Hu Bo)
#6
Nosferatunál expresszionizmus lesz az a szürrealimus. :)
Mennyi februárra gondoltál?
Én csak 3 filmcímet írok. 2050-re talán ezekhez is odaérsz:
Könyvtolvaj
Számkivetett
K-PAX-A belső bolygó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!