Miről szól a keresztapa?
"A történet bemutatja azokat az embereket és azt a gépezetet, ami az olasz maffiában gyökerezve, a világ leghatalmasabb és legrettegettebb hatalmává vált az Egyesült Államokban. Figyelemmel követhetjük a kegyetlen, gyilkos módszereket, amivel a Corleone család feje dolgozik. Tanúi lehetünk a hihetetlen összetartásnak, az érdekek és a félelem összetartó erejének, ami ezt a világot jellemzi. Emberek sorsa, élet és halál kérdése dől el Don Vito Corleone dolgozószobájában. Egyesek védelemért fordulnak a nagyúrhoz, mások hadüzenettel érkeznek. A rivális maffia, a Tattaglia család ugyanis végső leszámolásra szólította fel a Corleone családot. S a hadüzenet után az egész város lángba borul. "
Részlet a port.hu leírásából, első találat volt...
Az első rész egy tulajdonképpeni feudális rendszer, az olasz bevándorlók kiépítették az államot az államban, ahol a saját törvényeik szerint ítéltek meg mindent, ezt az tette szükségessé, hogy a bevándorlók nem számíthattak Amerikai állam védelmére, leszarta őket a rendszer. Don Vito Corleone volt tulajdonképpen a király, akire az alattvalók (olasz bevándorlók) számíthattak, érdekek szövetsége volt, aminek finom egyensúlyát az öreg Don biztosítani tudta személyisége által. Szicíliából jöttek a bevándorlók az új világba, az új jobb élet reményében, de tulajdnoképpen az olasz maffiát építették újra az amerikai viszonyok között. Mégis ez az első rész egy olyan régi világba repíti vissza a nézőt, amiben szimpatikus, megnyerő az öreg Don, ezt is vetették a rendező, Coppola szemére, vagyis, hogy az olasz maffiát romantizálja.
A második rész pedig a fia, Michael Corleone uralkodását, egyeduralmát kíséri végig. Igaz, hogy ő is nagyhatalmú egyeduralkodó, de már az új világban született leszármazott, nem elsődlegesen bevándorló. Michael hisz Amerikában, és be is áll az amerikai hadseregbe, hogy a hazáját védje, de később mégis apja nyomdokaiba kell lépnie. De míg az öreg Vito Corleone személyisége által lett egy közkedvelt, és tisztelt uralkodó, ugyanazokkal az eszközökkel Michael már nem tud célt érni. Ő az alattvalóit félelem által tartja kordában. Mindenki számíthat a bosszújára, aki ellene szegül.
A harmadik részt már nem tartják annyira számon a klasszikusok között. Nem is lett volna szabad ennyi időnek eltelnie a 2. és 3. rész között. Bár lezárást adott az egész családtörténetnek, de a lendület megtört, legalábbis ahogy én végignéztem. A hideg pszichopata Michael-t nem tudta a 3. részben már hitelesen hozni számomra Al Pacino. Túl emberi lett.
hát, nekem a pszichopata énje nagyon valóságosnak tűnt, sehol sem volt már az a hősszerelmes, aki Corleonéban megismerkedett Apolloniával. Egy hideg diktátor lett belőle, aki nem tűr ellentmondást, és nincs bocsánat. Aki ilyen kemény, hideg tudott lenni uralkodása csúcsán, abból hogy lesz az a kedélyes öregember, akit a 3. részben játszott? ennek ellenére kiborított a 3. rész vége is.
De tegnap néztem meg a 2. részt újra, és most ez az, ami nagyon elevenen él bennem. Durva dolgot tesz (hogy ne spojlerezzek, de te biztos úgyis tudod mire gondolok). Amúgy Pentangeli az, akit mikor az ifjú Don Vito életét mutatják be, ott vele van még két olasz, az egyiknek csúnya, vastag összenőtt szemöldöke van, a másik meg az a kerek képű. ezek a Pentangeli fivérek? (elnézést, de nem figyeltem ezt meg, és még csak másodszor néztem végig a második részt, szerintem még egyszer megnézem nemsokára)
4#
Nem. Az összenőtt szemöldökű az Tessio, a kerek arcú meg Clemenza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!