Hogy lehet ennyi kovetoje papp ineznek?





a magasabb kultúra kedvelői már évszázadok óta sopánkodnak rajta, hogy a könnyedebb műfajok képviselőin mit esz akkora tömeg, amikor számukra napnál világosabb, hogy azok nem képviselnek valós értéket, csak az általuk többre tartott komoly és értékes dolgok.
szerintem jobban jársz vele, ha megkíméled magad ettől a sopánkodástól, panaszkodástól, mert nincs sok értleme, haszna. keresd meg azokat a dolgokat, amik téged érdekelnek, számodra hasznosak, értékesek és azokat nézd, sőt akár terjeszd is, hogy minél többen megismerjék, kövessék, minél sikeresebbé váljanak az általad értékesnek gondolt dolgok és talán így túl is nőhetnek az ilyeneken.
a húgodat pl. azzal nem fogod lebeszélni az ilyenekről, hogy lehúzod, hogy milyen szar. ellenben, ha mutatsz neki egy minőségibb alternatívát és arról beszélsz, az miért jó, az lehet, hogy símán és anélkül is meg fogja győzni, hogy értékesebb ennél, hogy ezt kimondanád neki.
persze ha a kérdésed nem csupán panaszkodás, hanem tudományos kíváncsiság hajt, hogy megértsd, ezek a dolgok mitől működnek, mitől sikeresek, miért eredményesebbek akár más, ezeknél értékesebb dolgoknál is, akkor érdemes lehet tudományos marketing, pszichológia, szociológia és szociálpszichológia tanulmányokat olvasnod, mert egy csomó érdekes dolgot dokumentáltak már ezek a tudományok a világunk működéséről. bevezető irodalomként ajánlom neked Pratkanis és Aronson: Rábeszélőgép című könyvét - persze ez még jóval a közösségi média megjelenése előtt íródott, de alapvető mechanizmusokat elég jól leír.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!