Mi jellemző a szappanoperákra? Bármi ami eszedbe jut (kamerabeállítás, sztori)
Attól is függ melyik nemzet. A mexikóiakban túljátszák magukat, beszédük színpadias.
Ha most belenézel rtl klubon második esélybe, látod milyen egy venezuelai, az igényesebb.
Most évekig gagyik voltak és egy kaptafára készültek ( betty a csúnya lány, meg az olyan sztori, ahol a szegény cselédlány belezúg a gazdag főnökbe, vagy kiderül,hogy igaziból gazdag ő is....), de ez a sorozat új.
Venezuelai érdekes, mexikói egy kaptafa, argentín ( csacska angyal, te vagy az életem -újabban- is tulzó, de inkább vicces és mosolyogtató, nem idegesítő.
hirtelen ennyi.
Kamerabeállítás az alap. Attól függően mi a lényeg. a testbeszéd vagy arckifejezés.
ja és a női főszereplő minidg szenved valamitől, de azért jo kislány és hagyja hogy megalázzák tűri a szenvedést...
általában, mert aez a második esélyes valeria flegma, nem hagyja magát :D
Viszonylag kevés a kameramozgás,ugyanakkor rengeteg a smink és jellemző a túlzásba vitt (olykor nevetséges szintű) mimika és heves gesztikulálás.
A Magyaroknál a színészi képességek teljes hiánya,egyfolytában a kamerába bámuló statiszták,Gesztesi Károly,nyúlások/lopások,kiszámítható "fogatókönyv" meg ilyenek.
a) a latin-amerikai TELENOVELLA nem szappanopera, hanem egy önálló műfaj, amely az ötvenes-hatvanas években alakult ki, viszont javarészt az amerikai szappanoperából (is) építkezik
b) nézd meg a magyar Wikipédia szappanopera szócikkét, amit még én írtam jobbára 2007 nyarán
c) kamerabeállítás: több kamera veszi a szappanoperát, nem egy (akárcsak a multikamerás sitcomokat), mert pl. így könnyebben össze lehet vágni a jeleneteket (gyorsan kell felvenni a cselekményt)
d) területileg, a célközönség összetételének és a részek visszatérésének periodikája szerint eltérhet a szappanopera sztorija (pl. van amerikai és európai típusú, van napi és heti szappanopera, létezik tiniknek szánt soap stb.). Az európai szappanoperákban ÁLTALÁBAN nem történnek túlságosan meseszerű események, az amerikaia NAPI szappanoperákban igen (a heti szappanokra ott sem jellemző, van olyan napi sorozat az USÁ-ban, amelyben még időutazás is történt).
Bármilyen további kérdésedre szívesen válaszolok.
Csak úgy mellesleg megjegyezném, hogy Latin-Amerikában egyetlen egy napi szappanopera készült, a brazil Malhacao. Ez egy ifjúsági sorozat, és sokan hibrid műfajként tekintenek rá: telenovellákra jellemző vonásokat is tartalmaz.
Csak úgy segítségképp gyorsan leírom a főbb eltérést a szappanopera és a telenovella közt:
a) a szappanopera végtelenített epizódszámú, a telenovella véges (60-300 részes, attól függ, hogy milyen sikere van, és hogy hány részre tervezték). Ezzel szorosan összefügg az, hogy a telenovellában vannak történeti csomópontok, gyakran a kezdeti események kihatnak a befejezésre, tehát a sztori előre fel van építve. A szappanra ez nem annyira jellemző. Nem mellesleg a telenovellában nem túl sok új szereplő jelenik meg a véges epizódszámok alatt, a szappanoperában meg időközben cserélődnek a szereplők (pl. lásd a Melrose Place-t, amelyben szinte az egész stáb lecserélődött a végére).
b) a telenovellák ÁLTALÁBAN kiemelnek egy szerelmespárt, akikért lehet izgulni
c) a szappanoperákra nem jellemző a nagy időbeni ugrálás, a telenovellákra igen (egy egyszerűbb példa: a Titkok és szerelmekben bemutatták a széria elején a fiatal Luciana életét, aztán előreugrottak vagy húsz évet, ilyen a szappanoperában nincs)
d) a telenovella nincs annyira helyhez kötött, mint a szappanopera: a szappanban alig változnak a helyszínek, míg a telenovella történetének egyik fele játszódhat Mexikóvárosban, a másik fele meg mondjuk Cancúnban (lásd Paula és Paulina)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!