Ki?
De gondolom úgy, hogy TikTok-on többen nézik, lehet hogy az a platform (rövid videók, automatikus videókereső/ajánló algoritmus) jobban passzol a tartalmakhoz, amiket gyárt.
A tiktoknak ilyen szempontbol jobb az algoritmusa, a feltolto szamara, bar hasonlo a ketto, mert ugyanugy a nepszeru tartalmakat dobalja tobb embernek, tehat ha a kutya nem nezi es interaktal a videoiddal, ott sem fog sok emberhez eljutni.
DE, mivel 30 masodperces attention spanja halistennek a tobbsegnek meg van, nagyobb esellyel nezik vegig a videoidat, meg ha szar is (youtube-on legalabb az 50% elkapcsol az elso 30 mp utan, a videot meg vegignezi amennyi vegignezi, de ott ugye azt nezi az algoritmus, hogy mennyien nezik vegig + megneznek-e toled mast is, szoval osszessegeben, mennyi idot toltenek az emberek a csatornadon, ha nem sokat, akkor nem fog ajanlani uj embereknek), szoval visszaterve a TT-re, sokkal konnyebb elerni, hogy megtalaljak az emberek a profilod, vegigporgessek a videoid, nem szamit annyira, hogy mikor posztolsz, mert 0-24 porgetik az emberek, stb.
Alapvetően eltérő algoritmust használnak, ami a videók hossza miatt is indokolt, mert teljesen máshogyan viselkednek a felhasználók a rövid videókkal, mint a hosszúakkal.
Mindegyik közösségi platform algoritmusa azt a célt szolgálja, hogy a nézőt minél tovább az oldalon/rendszerben tartsa és minél kevésbé akarja abbahagyni a videók nézését. Mivel a két oldalon alapvetően eltérő jellegű videók vannak, eltérő módon közelítik meg ugyanazt a problémát. (Ma már a YouTube-on ott a Shorts, az Instagramon a Reels, viszont ezek külön lettek a régi rendszerhez hozzá toldozva, ezért ezek ajánlási algoritmusa is eltér a normál videók ajánlási rendszerétől, illetve ezeket folyamatosan fejlesztgetik is, hogy minél jobban működjön.)
A YouTube sokkal kevésbé ajánlja ismeretlen új videósok videóit, mert évtizedes statisztikáik vannak, amik alapján le tudják modellezni a felhasználók viselkedését. Pontosan látják a statisztikákból, hogy az új, korábban nem videózó csatornák mennyi idő alatt, hogyan fejlődnek, milyen arányban fejlődnek, vagy épp adják fel és szűnnek meg. Aki nem tudja a statisztikai eredményeket hozni a saját csatornája népszerűsítésében, azokat nem érdemes ajánlaniuk, mert sejthető, hogy nem fogja érdekelni a nézőket és hosszabb videóknál fokozottan nő az esélye, hogy a nézők nem csak a videót kapcsolják ki, hanem a YouTube-ot is elhagyják. A YouTube pedig a YouTube-on akarja tartani a nézőt, az fontos nekik, hogy őket nézd, nem az, hogy melyik csatornát nézed. Mivel a népszerűbb, sokat nézett csatornák jobban igazolják, hogy eredményesebben tartják az oldalon a nézőket, ezért inkább őket ajánlják.
A TikTok újabb platform, nem állnak rendelkezésükre ilyen hosszú távú viselkedési modellek, ezért inkább érdeklődés alapján ajánlja a tartalmakat. Amit nézel, abból ajánl egyre többet. Mivel a videók eleve nagyon rövidek, kisebb a kockázatuk, hogy egy rosszul megválasztott ajánlással a nézőt is elveszítik, nem csak azt a videót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!