Kezdőoldal » Szórakozás » Egyéb kérdések » Milyen formátumú podcast...

Milyen formátumú podcast lenne a jobb?

Figyelt kérdés
A helyzet a következő.: 2 társammal együtt szeretnénk 2022-ben egy sport témájú beszélgetős podcastot indítani. Viszont azt még nem döntöttük el, hogy milyen formátumú legyen. Ezzel kapcsolatban 2 elképzelésünk van. Az egyik az, hogy csak hangfelvétel lesz, és ezt a hanganyagot SoundCloud-on (vagy más egyéb ehhez hasonló platformon) tesszük közzé. A másik elképzelés az, hogy kép is lesz hozzá. Ezt úgy képzeljük el, hogy Google Meet-en, vagy Zoomon (vagy más ehhez hasonló platformon) csináljuk ezt (és így az arcunk is benne lenne), és ezt streameljük Twitchen OBS-sel. Azért nem tudunk dönteni, mert mind a kettőhöz meg van a szükséges "háttér".

2021. dec. 18. 20:21
 1/9 anonim ***** válasza:
51%
Ha videó, akkor kellene képi kontent is bele, ami jogilag véleményes. Mert hát hogy néz ki, hogy beszéltek pl. egy meccsről, de a nézők csak a ti arcotokat látják? Sztem jogtisztán még állóképpel sem tudjátok illusztrálni a mondókátokat. Utómunka szempontjából is könnyebb a csakhangos podcast.
2021. dec. 18. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Jogos! Egyébként az arcos mformátumot a Harmadik Térfél nevű YouTube csatornánál láttuk. Ezért merült fel ez a megoldás.
2021. dec. 18. 21:44
 3/9 A kérdező kommentje:
Bocsánat, Semleges Térfél
2021. dec. 18. 21:48
 4/9 A kérdező kommentje:
A Harmadik Térfél a mi podcastünknek lesz a neve.
2021. dec. 18. 22:04
 5/9 anonim ***** válasza:
Plusz szempont, hogy hangos podcastra van tucatnyi platform, spoti, anchor stb., a képesre meg csak a yt.
2021. dec. 19. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Képesre sem csak a YouTube van, hiszen már a kérdező is eleve a Twitchet említette, tehát minimum ez a kettő van, de ugyanúgy fel lehet tölteni Facebookra, LinkedInre, InstagramTV-re, TikTok is dolgozik a hosszabb formátumú videók engedélyezésén, úgyhogy az is alternatíva lesz lassan.


A podcasteknél sem teljesen pontos a lista, mert pl. Anchor egymaga fel tudja tölteni párhuzamosan több helyre is a podcastot, ahogy a többivel is megoldható, hogy egyszerre több rendszeren elérhető legyen a podcast - és érdemes is megcsinálni, hogy minél nagyobb legyen az esélye, hogy megtaláljanak. Mert van aki Spotifyon szeret podcastot (is) hallgatni, más Apple Podcaston, megint más Google Podcaston, már a Facebook is elkezdte támogatni a podcastokat, szóval mindenki mást szeret használni és ha ott pont nem ér el titeket, akkor lehet, hogy emiatt nem fog egyáltalán hallgatni sem.


Én pl. szinte minden podcastot YouTube-on hallgatok és az 1-2 kedvencem, amik nincsenek kint YouTube-on ritkábban is jut eszembe meghallgatni emiatt. Ugyanakkor nem biztos, hogy ez a követendő megoldás mindenki számára.

Vannak podcastek, amiket nem véletlenül nem tesznek ki teljes egészében YouTube-ra, csak ajánlókat belőle. Másoknak meg az jön be, hogy a teljes beszélgetés kint van YouTube-on is. Minden attól függ, mi a cél és mi a stratégia.

Sok féle megközelítés van és mindnek lehet létjogosultsága. Sokan úgy logikáznak, hogy ha csak podcastként elérhető és csak ajánlók vannak belőle YouTube-on, akkor könnyebb közönséget csalogatni a podcasthoz. Van, akinek ez bejön, van akinek nem. Más pl. úgy logikázik, hogy mindenhol legyen ott, hogy minél többen megtalálják, minél több embert el tudjon érni.

Ha megtérülés, bevétel is cél, akkor az is alaposan bele tud szólni, hogy mit hogyan érdemes csinálni. Megtérülés valószínűleg inkább csak hosszabb távon lehet belőle, de érdemes lehet már az elejétől szem előtt tartani pl. azzal, hogyan szervezitek a dolgokat.

Pl. lehet az is egy stratégia, hogy csak fél órás adások készülnek és ha kellően nagy az érdeklődés, volna igény hosszabbra is, akkor Patreon támogatók kapnak vágatlan hosszú változatot.


Egyre több rádió műsor is van már, ami YouTube-on is elérhetővé teszi az adásait podcastként, sőt egyre több olyan is van, ahol mutatják a rádiósokat a stúdióban, ahogy beszélgetnek a mikrofon mögött ülve.

Én pl. ilyet is YouTube-on szoktam hallgatni, ha a rádióban nem sikerül elkapnom és ezt sem jut eszembe podcastként keresni, pedig tudom, hogy ez is fent van. És tök szokatlan is, hogy látom a fejét is a rádiósoknak, akiknek addig csak a hangját hallottam és totál nem tudtam arcot kapcsolni hozzá, így meg csak idegenek arcát látom az ismert hangokhoz tátogva.


Ha a technikátok megvan, akkor érdemesebb lehet videóban (is) megcsinálni, viszont a videó több helyet foglal, macerásabb a szerkesztése is, több figyelmet is igényel, hogy a fény is jó legyen, a kép is jól nézzen ki, stb. Haszna meg nem biztos, hogy van annyi, mert egy beszélgetős műsort valószínűleg nézni kevesebben fognak, mint csak hallgatni - ettől még lehet hozzáadott értéke, hogy van kép is.

Ha van képes és hangos változat, akkor viszont érdemes rá figyelni, hogy a közönséget sose nézőnek/hallgatónak hívjátok, vagy mindkettőt használjátok. Arra is érdemes figyelni, hogy ha van videó, akkor több értelme van mutogatni dolgokat, viszont ha van csak hangos változat is, akkor azt ajánlott elmesélni a hallgatóknak, hogy aki csak hallgatja, az is el tudja képzelni, hogy most épp mit mutogattok a nézőknek.

2022. febr. 10. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Na és mi lett belőle azóta?
2023. febr. 7. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Nem, még nem.
2023. febr. 7. 20:30
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem kapkodjátok el!
2023. febr. 7. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!