Na, ide is megérkezett az egyetlen Accel World szidó :)))) Ahogy látom, az imént...
Az Accel World nagyságrendekkel tartalmasabb a SAOhoz képest. A karakterek kibontottabbak, több benne a pszichés érzékenység amellett, hogy lényegileg ez is kamaszfiús anime, mint a SAO, tehát sok a harc benne, az akció. De a többi vonatkozásban az Accel World sokkal tartlmasabb, mint a SAO.
#14
Mi az a nagy tartalom benne? Az Accel World egészen pontosan semmiről nem szól. Ez persze tényleg néha előny a SAO-hoz képest. Ugyanaz az univerzum, mint a SAO, ugyanattól az írótól, aki sem az íráshoz, sem a videojátékokhoz, sem a technológiához nem ért. De még olyan szinten sem, mintha elolvasott volna egy Wikipédia szócikket és a saját maga által lefektetett szabályokat sem tartja tiszteletben.
Előző, neked fogalomzavarod van... A tudomány és a művészet két különböző dolog.
A művészetben a fantázia előny. A fantázia pedig hiányzik a SAO-ból, de megvan az Accel World -ben, ráadásul utóbbiban más művészi eszközök is jelen vannak: olykor megható emberi interakciók, jellemábrázolás, érzelmek is.
A SAO ehhez képest felszínes és mesterkélt, művészi szempontból. A SAO MINDÖSSZESEN SZINTE CSAK harcok sorozatáról, meg hatásvadász párbeszédekből áll mindösszesen, a lényeget tekintve.
Az Accel World esetén műalkotásról van szó, tehát a művészet egy alkotásáról.
De azt is vegyük figyelembe, hogy mindkét anime elsősorban a kamaszfiúk filmnézési szokásaira, igényére van kitalálva: sok harc, jó és rossz küzdelme, látványosság, a férfi harcosért bomló lányok, nők - ezek engem nem igazán érdekelnek, de tudomásul kell vennünk, hogy a kamaszoknak szóló animékben gyakori, meg a legtöbb kamaszfiú ilyet vágyik nézni.
Erre találták ki a műfaji kategóriákat a japánok: ez egy shounen.
Mondom még egyszer: a tudomány más.
Egy műalkotás nem akar tudomány lenni. Csak fikció. Vagy adott esetben a valóságnak művészi jellegű feldolgozása, adaptációja.
Vagyis egy műalkotásnak nem kell logikusnak lennie? Még csak a saját belső logikája szerint sem?
Az Accel World nem műalkotás, hanem sorozatgyártott ponyva. Az adaptáció vizuális színvonala jobb, mert eleve egy jobb stúdió kapta fel, de a SAO-val szembeni előnyei ezen a ponton ki is merülnek. Már az első 5 epizódról esszét tudnék írni, hogy mitől annyira sértően pocsék és az még csak kb az első story arc.
Durván két tucat RPG, AR és VR témájú vagy azt érintő animét láttam és megkérdőjelezhetetlenül ez a leggyengébb.
Az pedig, hogy valami shounen, nem mentség, mert attól, hogy gyerekeknek célozzák, nem kell kő hülyének lennie.
Amit az Accel World-ről megfogalmaztál, az alaptalan rágalom.
Semmiféle logikának nem kell megfelelnie egy műalkotásnak.
Nem tudomány, hanem fikció, azon keresztül jó esetben érzelmekre, és/vagy gondolkodásmódra hat, akár puszta irrealitáson, fikción, fantázián keresztül.
A logika opcionális tehát, a műalkotásokban.
Látom, meddő vita, ezért itt fejeztem be veled e vitát a SAO kontra Accel World-ről.
Részemről lezárásként pár további gondolatom:
A kérdező megnézi, amelyiket szeretné. Akár mindkettőt, mert akkor lesz alapja véleményt alkotni mind a kettőről.
Ami nagyrészt valószínűleg szubjektív lesz, ahogy a te, vagy az én álláspontom is.
És ez esetben a szubjektivitással semmi gond.
Azonban az alapot, logikát nélkülöző rágalmazásoddal már gond van, ezért fejezem be veled a vitát, hiszen ezáltal vitaképtelennek bizonyultál.
Mondom ezt az alapján, hogy láttam mind a két mű legalább első 5 részét, ami legalábbis kellő betekintésre lehetőséget ad benyomásként, adott anime sorozatba.
Az Accel esetén végignéztem egyébként, mind a 24 részt, de ez NEM jelent elfogultságot, pusztán azt,hogy az első 5 rész megtekintése elegendő egy kellő benyomáshoz, ha máshoz nem is ; emiatt is szubjektív mindkettőnk véleménye, akár ha végignéztük, akár ha csak az első 5 részt.
Ellenben én NEM rágalmaztam a SAO-t, azonban te rágalmazod az Accel-t, utóbinak nincs helye!
Az oka, hogy csak az első 5 SAO részt néztem meg: untatott, tartalmatlannak éltem meg minden szempontból, leszámítva a grafikáját a SAO-nak, ami elfogadható, de önmagában számomra
nem elégséges ahhoz, hogy bárminemű érdemi színvonalat kapcsolni tudjak a SAO-hoz.
Amennyiben -tegyük fel- a 6. résztől színvonalas esetleg a SAO, akkor is komoly művészi hiba
egy sorozat első 5*20 percét színvonalon aluli módon kivitelezni. Amelyben a kamaszfiúk életkori sajátosságait is belevettem. Annak ellenére is színvonalon aluli.
Mellékesen megjegyzem: a két mű egyike se igazán az én világom, tekintve, hogy kamaszoknak -kamaszfiúknak- szóló művek, alapvetően.
Ennek ellenére van műélvezeti vonatkozású alapja, hogy nekem személy szerint tetszett az Accel mind a 24 része, TÖBB SZEMPONTBÓL is, beleértve a fantáziavilág változatosságát, valamint az karakterek közti szociális interakciót, és érzelmi megnyilvánulások tartalmasságát, példának okáért.
Rágalmazom én a SAO-t is, mert azért az sincs minőségileg egy másik univerzumban. Ha az Accel World 10-es skálán 1 pont, akkor a SAO első évada egy közepesen erős 3-as, a második pedig gyenge 2-es.
Az viszont tényleg nonszensz, hogy te azt állítod, ha valamire rásütik, pontosabban TE rásütöd a műalkotás plecsnit, onnantól kezdve minden logikus történetvezetést, világépítést, karakter interakciót és karakterfejlődést érintő kritikát lesöpörhetünk az asztalról. Így tényleg nincs értelme a vitának. Nem tudom, honnan jön ez a fals nézet és miért csak arra érvényes, amiről TE indoklás nélkül kijelented, hogy műalkotás, de legalább megmagyarázza miért szereted ennyire.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!