A magyarok miért csinálnak akció dúsabb shounenesebb rajzfilmeket?
Ezeket olvasva batorkodni mernek ajanlast kerni.
Nem nagyon talalkoztam manapsag ujabb, es jo, magyar rajzfilmekkel. Viszont lehetseges, hogy csak en kerultem el oket.
6.Nem kerül kevesebbe egy élőszereplős film elkészítése.
Valami Amerika 3: 700 millió
Pappa pia :1.38 milliárd
Ezeknek a jónak nem nevezhető filmek árából tudtak volna normális animéket csinálni ha akarnak.
9.Miért ne lenne rá igény? Mostmár a szenny rajzfilmeket-animéket adják,hogy a gyerekek inkább a tanulással foglalkozzanak.Régen olyan rajzfilmeket-animéket adtak amiknek volt mondanivalójuk:Elsűllyedt világok,Marcelino,Csutak úrfi,Vagy ott voltak a jó harcolós animék:Dragon ball,Naruto,Bleach, Vagy a cartoon networkon jó rajzfilmek mentek:Chowder,Ben 10.Batman,Samurai Jack
Ma már olyan szutykokat adnak amik nézhetetlenek főleg ami a Disney-n megy
"Nem nagyon talalkoztam manapsag ujabb, es jo, magyar rajzfilmekkel. Viszont lehetseges, hogy csak en kerultem el oket."
Mostanság adták ki a nemrég elhunyt Jankovics Marcell gondozásában készült Toldi animációs miniszériát, ami az eredeti Toldi költeményt dolgozza fel. Úgy tűnik, hogy nem sok vizet zavart, de jobbára pozitív véleményeket olvastam róla. Szerintem a Toldi rajzfilm épp jó példa az itt folyó beszélgetéshez, mert felemás gondolataim vannak róla, érződik rajta, hogy nem zökkenőmentesen készült.
Eredetileg 2014 táján terveztek egy nagyszabású Toldi akciófilmet, ami pénzügyi gondok miatt nem készült el, mert két és fél milliárd forintba került volna. Néhány évre rá a kormány egymilliárdos támogatást adott egy 12 részes Toldi rajzfilmsorozatra. Úgy, hogy a teljes magyar rajzfilmipar éves támogatottsága csupán 50 millió volt. Ez nem kis összeg, és csak azért kaptak ennyit, mert a Toldi egy már eleve közismert magyar irodalmi alkotás, amiből még nem készült igazán sikeres rajzfilm feldolgozás. Gondolom, hogy valami új, ismeretlen téma nem kapott volna ekkora támogatást.
A magyar animáció egy nagy hátránya, hogy nehéz nemzetközileg forgalmazni, ami iszonyatosan lecsökkenti a várható bevételeket. Amerikának, Japánnak vagy Franciaországnak például nagy belföldi és nemzetközi animációs piacuk van, ők képesek sok pénzből sok bevételt hozó filmeket, sorozatokat gyártani. Nekünk már a rendszerváltás óta nincs ehhez mérhető animációs piacunk, bár igazából még a régi magyar rajzfilmek aranykorában sem volt kimondottan rózsás a helyzet. Ezért is készült olyan sok feldolgozás az ismertebb népmesékből és irodalmi költeményekből, mert azok legalább itthon eladhatók.
A Toldihoz megvolt tehát az alapanyag, nem kellett vele túl kreatívnak lenni. Itt jött elő a többi nehézség, mert senkinek nem sikerült összehoznia egy koherens tervet az adaptáció menetéről és a sorozat stílusvilágáról. Kellett egy régi, hozzáértő szakember, ezért hívták vissza Jankovicsot, aki elvileg a 2011-es Az ember tragédiája nagyfilm után visszavonult a rendezéstől. (Egyébként az a film is remek példája a magyar animáció silány állapotának, mert a régi stúdiórendszer megszűnése és a pénztámogatás hiánya miatt közel 30 évig tartott az elkészítése és a film jelentős része így is félkésznek néz ki.)
A Toldi sorozat tavalyra készült el, de nem "szabványos" rajzfilm lett belőle, hanem olyan verses, narrációs stílusban készült, mint a Magyar népmesék. Minden szereplőt egy férfi mesélő szólaltat meg, a nőket is. Nem kellett különálló forgatókönyveket írni, nem kellett egy teljes szinkronszínész stábot toborozni és rendes párbeszéddé átírni a rímelő dialógusokat, hanem csak fogták az eredeti verset és szinte szóról szóra felolvasták és meganimálták. Nyilván sok pénzt és munkát spóroltak.
Szép a képi megalósítás, a karakteranimáció, a szereplők kifejezésvilága, de azért vannak benne olyan részek, amik gyengébbre sikerültek. Néhol érződik a pénzspórolás, főleg azokban a jelenetekben, amikben a szereplők fantáziáját látjuk és a rajzstílus átvált a középkori európai festmények stílusába. Ilyenkor szemet szúr a számítógépes torzítás, az úgynevezett "tweening", amikor a fázisrajzokat nem kézzel rajzolják, hanem a számítógépes program generálja őket. Tehát hiába került egymilliárdba, így is sok benne a költségkímélő megoldás. Ja, és az epizódok csak kb negyedórások, hosszabbra nem futotta.
Aztán mindezt nem is sikerült rendesen kiadniuk, mert addig halasztgatták a kiadási dátumot, hogy közben Jankovics meg is halt. Kb. egy évvel a beígért kiadás után mutatták be végül a sorozatot.
Na gondoljunk bele, mindez kormánytámogatással készült, a rajzfilmszakma éves költségvetésének sokszorosából, egy jól ismert alkotás alapján, de a késztermék így sem kifogásolhatatlan, nem tudták időben bemutatni (jó, ez részben bizonyára a járvány miatt volt), ráadásul már nincs köztünk a projekt vezéralakja, aki nélkül az egész meg sem valósulhatott volna, sőt, aki a magyar animáció egyik legnagyobb neve volt. Hát itt tart most a magyar szakma, szerintem ne is várjuk, hogy egyhamar javulna a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!