Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Ez aktiv homoszexuális cselekedet volt? Tehát amit csináltam azt elitéli a katolikus egyház?
Férfi vagyok és együtt voltam egy férfival aki nagyon tetszett. Ezt követően levetkőztünk de csak lesz*ptam őt néhány percen keresztül. Szexuális aktusra nem került sor. Ezt elitéli az egyház? Vagyis hogy ez homoszexuális szexuális cselekedetnek minősül?
Köszönöm a válaszokat, ja és csak egyszer történt meg. És hangsúlyoznám hogy anális szexre nem került sor!!!
#11, A kérdés kiírásánál kategóriát és alkategóriát kell választani. Kulcsszavakat tudomásom szerint nem is kötelező megadni így ki van zárva, hogy azok alapján "dobálja ki" az oldal a kérdéseket.
Ebből egyértelműen következik, hogy a kérdést a kiírás helyén valaki jelentette (#3-as szóvá is tette, hogy miért nem ebben a kategóriában van), és ezért módosításra került a kategória.
Tökmindegy mert a házasságon kívüli bármi szexuális irányu kontaktust "elítél", vagyis bűnnek számít. Amit szerencsére, meg lehet gyónni majd újra és újra elkövetni.
Ne másnak akarj megfelelni, saját magadnak.
Ha el kell majd számolnom a tetteimmel akkor Isten felé kell majd, ha eljön az idő.
Azt pedig, hogy milyen szabályokat írtak elő papok és egyházi méltóságok, nem tud érdekelni. Főleg, hogy köztük is sok a bűnös lélek (pedofil papok).
Különben nem értem a római egyházat miért tiltja meg a papoknak a házasságot és a gyerek nemzést ha Isten azért teremtette az embert, hogy szaporodjon. Ugyanez vonatkozik az Apácákra.
Röviden válaszolva a kérdésedre: igen, aktív homoszexuális cselekedet volt, és igen, elítéli az Anyaszentegyház.
Nem vagyok pap, nem jártam teológiára, de legjobb tudásom szerint megpróbálom leírni, hogy miért is: katolikusként (mint a legtöbb keresztény felekezetnél) Jézus tanítása a legalapvetőbb mércénk és kiindulási pontunk.
Ugyan nincs róla tudomásom, hogy Jézus bárhol is kitért volna a "melegkérdésre" de Máté evangéliumában kifejti "Ne gondoljátok, hogy megszüntetni jöttem a törvényt vagy a prófétákat. Nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni" (Mt. 5.17). Itt pedig felmerül egy komoly kérdés, mi a törvény? Mit tekinthetünk az Ószövetségből törvénynek? Azt hiszem, hogy a Tízparancsolat a törvény, amiről Krisztus beszél.
Ugyan tekinthetnénk törvénynek minden Ószövetségi törvényt, így például a Leviták könyvében olvasható "Ne hálj férfival, úgy, ahogy asszonnyal szokás hálni, ez gyalázatos dolog" (Lev 18.22) de Jézus egy ember kérdésére, hogy mely törvényeket kell betartania "Egy alkalommal odalépett hozzá valaki, és megkérdezte tőle: >Mester, mi jót kell tennem, hogy eljussak az örök életre?< Így felelt neki: >Miért kérdezel engem a jó felől? Csak egy valaki jó. Ezért, ha el akarsz jutni az örök életre, tartsd meg a parancsokat.< Az megkérdezte: >Melyeket?< Jézus felsorolta: >Ne ölj, ne törj házasságot, ne lopj, hamisan ne tanúskodjál,apádat és anyádat tiszteld, felebarátodat pedig szeresd úgy, mint saját magadat.<" (Mt. 19.16-19.) ebből szerintem egyértelmű, hogy a törvény a Tízparancsolat.
És itt jön a következő lépés. A Parancsok beosztása más a Katolikus kánonban, mint a zsidóban. A héberben ez úgy hangzik "Ne törj házasságot!" (Kiv. 20.14 és MTörv 5.18) Azonban ez nem szó szerint értendő. A Biblia, különösen az Ószövetség nem a BTK, nincs minden bűnre külön paragrafus, így nem szó szerint értendőek az egyes bűnök (vagyis, hogy szexuális bűn csak házasságtörés lehet), hanem minden "bűncsoportból" azt emeli ki példaként, ami a "bűncsoportra" a legjellemzőbb bűntípus, de a többire még ugyan úgy igaz. Így lesz ennek a parancsnak az értelmezése már a "Ne paráználkodj" vagyis ne kövess el semmilyen szexuális cselekedetet HÁZASSÁGON KÍVÜL. És bizony ez házasságon kívül volt. Gyakori félreértés, hogy a szex csak gyerekcsinálásra való, pedig erre nincs pontos kitétel. Értelmezhetjük a Bibliát úgy, hogy minden belefér, ami a házastársak örömét szolgálja. De csak ketten. És csak fogamzásgátlás nélkül.
És jön még egy dolog. Jézus tovább szigorítja a dolgokat. Nála már nem csak a tett a bűn, hanem a szó, sőt a gondolat is alkalmas vétkezésre. "A szívből törnek elő a gonosz gondolatok, a gyilkosság, a házasságtörés, a kicsapongás, a lopás, a hamis tanúság, a káromlás. Ezek szennyezik be az embert. Az, hogy mosatlan kézzel eszik, nem szennyezi be az embert." (Mt 15.19-20). És bizony, ha Te élvezettel gondolsz erre, az már magában bűn.
Összegezve: nem azért vagyunk bűnösök, mert melegek vagyunk. Az Úr így is szeret minket (lsd. Ferenc pápa). Azért vagyunk bűnösök, mert bűnös, parázna gondolataink vannak, mert paráznán, s nem házasságban éljük meg a vágyainkat.
Lehet, hogy az okfejtésem nem jó, lehet vele vitatkozni. Én így értelmezem.
És mielőtt megkérditek, igen, egyszerre vagyok Katolikus és meleg. És rohadtul nem könnyű. De nem hinném, hogy a szeretet Istene csak azért teremtett minket, hogy szenvedjünk. Sajnos nem tudom, hogy a skandináv evangélikus egyházak milyen indokkal engedélyezték a melegházasságot, ez egy érdekes kérdés és kontextus lenne a melegség egészét nézve, de bizony ez a szopás még attól bűn lenne, mert házasságon kívül volt. A bűn szempontjából lényegtelen, hogy nővel vagy férfival tetted.
24/F/K/M
Jézus azt mobdta: Szeressétek fekebarátotokat mint önmagatokat. Ez számomra annyit jelent, hogy ne tegyél mással olyat amit nem szeretnél, hogy mások tegyenek veled. Ez nekem elég.
És nem vagyok bűnös, mert soha életemben nem ártotta senkinek és arra törekedtem hogy segítsek akin tudok. Vagy ha bűnös vagyok akkor azt Isten fogja megmondani nem néhágy gyűlölködő, bibliakekete képmutató.
Én abban hiszek, hogy Isten nem azért tett meleggé, hogy egész életemben szenvedjek. Azért tette, hogy képes legyek elfogadni magam olyannak amilyen vagyok. És képes legyek úgy boldog lenni, hogy tudom, mennyien megvetnek azért aki vagyok.
Isten szereti a melegeket még ha oly sokan gyűlölnek is minket az Ö nevében. Én ebben hiszek.
Én is meleg vagyok, ha nagyon keresztény akarok lenni, és meg szeretnék felelni Istennek mit tegyek?
Fojtsam el a homoszexuális vágyaimat, és éljek egy álhetero házasságban, ahol egy másik embertől elvenném azt a lehetőséget, hogy egy olyan párt találjon magának, aki valóban szereti? Mert ez szerintem önzőség lenne.
A másik opció:
Ugyanúgy meleg vagyok, fiúkról fantáziálok, még ha nem is letesítek szexuális kapcsolatot férfiakkal, de valahogy mégis ott a vágy. Másrészt maszturbálok, ami ugyanúgy bűn.
És végül, Isten vajon azt akarná, hogy egyedül magányosan éljem le az életemet, mert engem azzal büntet, hogy nekem nem jár a boldogság?
Hogy feleljek meg neki?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!