Mit tud tenni ilyenkor a vásárló, hogy neki legyen igaza?
Október 13-án vettem egy Marc cipőboltban egy csizmát. Amelyet 2010.január 4-én vissza kellett vinnem, mert elvált a jobb lábas csizma a belső oldalon kb. 5 cm-re. Ezt meg is ragasztották.
Múlt vasárnap vettem volna föl a csizmát, amikor el akartam menni otthonról, s észrevettem, hogy nem tudok stabilan állni a csizmába. Ugyanott volt elválva, ahol már javították, de most a sarok résznél teljesen be volt törve. (Mivel a sarka üreges, ezért ment ki alólam a láb, ezért nem volt stabil a rajta való állás.)
Tegnap visszavittem a cipőboltba, s egy hét múlva kell érdeklődnöm, hogy a főnök hogyan dönt:
a.) A csizma hibája, hogy szétment, levásárolhatom az összeget.
b.) Nem rendeltetés szerűen használtam, ezért semmi sem jár. (a nő azt mondta, hogy olyan, mintha bele akadtam volna valamibe. Én hiába mondtam, hogy nem vettem észre, nagyon vigyáztam rá, nem hordtam minden nap, azt mondta, ha a főnöke is ezt mondja, akkor sajnos nem tud mit csinálni, mert akkor saját hibámból ment tönkre a csizma.) (nem vásárolhatom le és a csizma mehet a kukába)
Mit lehet ilyenkor tenni? Hogyan bizonyítsam be, hogy én rendeltetés szerűen használtam a csizmát, s nem is volt rajtam minden áldott nap, csak egy héten kb. 2-szer.
El lehet küldeni a Kermi-hez, vagy felesleges? Nem nagy összegű a csizma (3990.-), de az eredeti ára, amelyről leárazták az 9900.- volt.
Az ember azért nem egy pár hónapra vesz csizmát, hanem azért, hogy legalább egy - két idényt kibírjon.
Sehogy sem lehetek nyertes?
De, közlöd, hogy kérjen rá Kermi vizsgálatot.
Velem egyszer volt ilyen, Humanicban, még régen (10+ éve).
Nem akartak adni semmit, pedig nem is használtam és szétment. Kértem Kermi vizsgálatra küldeni, utána bemenetem és kiderült, igazam van, levásárolhatom a cipő árát.
Igen, én is erre gondoltam, hogy kérek rá, de azt ki intézi? Nekik kell megmondanom, hogy kérjenek rá, vagy önállóan? Hogy működik ez?
Általában mi a tapasztalat, hogy visszaveszik (levásárolható) ilyen esetekben a termék ára, vagy elküldik az embert, hogy az ő hibája?
Ajánlatos lenne elküldetni egy ilyen vizsgálatra, mert egyébként könnyen lehet, hogy a főnök be fog inteni neked, hogy biztos a te hibád.
Tapasztalataim ezzel kapcsolatban nincsenek, bocsi.
A csizma egyelőre ott figyel a boltban jövő hétig. Aztán meglátjuk.
Mondjuk még mindig ő járna jobban, ha engedi, hogy levásároljam, mert 4000.-ért nem tudok cipőt venni ott, s így biztosan náluk hagyok még a csizma értékén felül minimum 6000.- .
Gondolom, nem sértődnek meg, ha a csizma árán felül maradó összeget készpénzzel egyenlítem ki, mert 4000.-ért semmit sem kapnék ott, még egy talpbetétet sem.
Azt nem mondhatja, hogy akciós és azért nem veszi vissza, mert nem azért volt akciós, mert hibás termék. Ezt akkor közölnie kellett volna akkor amikor megvettem.
Képzeljétek el, hogy kicserélték egy új (ugyanilyen) csizmára a régit. Mert, hogy állítólag ez a szabály, s csak akkor lehetett volna levásárolni, ha nem lett volna ugyanilyen méretben ilyen csizma.
Mondjuk mostmár úgyis nyár lesz, szóval, lehet, hogy a dobozban is állva sem lesz hosszú életű a csizma, de akkor legalább jövő télen nem egyből kell csizmát keresni, csak ha tönkremegy.
Köszönöm a segítséget, így nem kellett a fogyasztóvédelemhez fordulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!