Más is sok online rendelt ruhát visszaküld?
A covid előtt sosem rendeltem online ruhát, de azóta rákaptam. Mióta gyerekem született azóta meg már szinte csak úgy vásárolok. Állandó harcban állok az idővel, így nincs energiám arra, hogy a 3. plázába menjek el a kinézett ruha hozzám (vagy a lányomhoz) passzoló méretéért. Nincs időm arra, hogy órákig ruhát próbáljunk. Elveszett a személyes vásárlás élménye is. Állandóan elfogy a méretem mindenhonnan, aztán a 3. plázáig utazhatok érte, kereshetem a millió ruha között. A neten a választék is nagyobb, gyorsabban átfutom, de sajna többet is költök és ami miatt kicsit szégyenlem magam, hogy a ruhák egy jó részét vissza is küldöm. Valamikor egy ruhából első körben 2 méretet rendelek és a rosszat visszaküldöm, mert sokszor úgy jártam, hogy mire "cseréltem volna" már elvitték a ránk illő méretet.
Más is ilyet sokszor küldözget vissza? Rendesen rosszul érzem magam, hogy plusz munkát okozok ezzel.
Te nem "plusz munkát okozol", hanem súlyos anyagi károkat a cégnek.
Egy nagy cég elbírja, de a kisebb, pláne magyar tulajdonban lévő webshopok az ilyenek miatt mennek csődbe.
Fel kellene nőni és nem pedig emberek életével, megélhetésével szórakozni.
Majom.
Majom. Amelyik cégnek az éves nettó árbevétele 19 627 335 700 Ft, azt nem hinném, hogy földhöz verik az én pár ezres visszaküldéseim, miközben 2 éve állandó vásárlójuk vagyok. Emellett, nyilván nem hoznák meg azt az üzletpolitikai döntést, hogy díjmentes visszaküldést biztosítsanak akkor, hogyha ez nem érné meg nekik, mivel egyrészt a keresleti elvárások ezt diktálják és fel kell zárkózni a "piachoz" másrészt, Majom, szerinted ez nekik mekkora bevételt jelent a visszaküldések ellenére is? Növeli a fogyasztók bizalmát, így egyre többet és többet vásárolnak, mert tudják, hogy ingyen visszaküldhetik. Oké, hogy élnek vele, de sok "majd visszaküldöm, ha nem tetszik" termék mégis a vásárlónál landol. Hosszú távon én úgy gondolom ők jobban veszélyeztetik az én megélhetésem, mint én az övékét. Nemhogy elbírják a nagy cégek, hanem még profitálnak és belőle. Javíts ki kérlek, ha rosszul gondolom! Esetleg a likviditási problémájukra gondolsz? X hónap gazdasági elemzései biztosan kimutatták volna, hogyha nem lenne optimális az ingyenes visszaküldési lehetőség, ami miatt élek ennek lehetőségével.
Ja és még valami... Ha ilyenért bánt engem a lelkiismeret, akkor milyen embernek nézel? Olyannak, aki kedvére kisvállalkozókat dönt romba és a saját kedvére gyártatgat feliratos pl. babatakarókat és reklamálva visszaküldi őket?
Majom.
Egyrészt, semmi baj nincs ezzel. Amelyik webshop ezt nem bírja el, ott nem is adnak ilyen lehetőséget.
Ha ilyen fast fashion boltokból rendelsz, ott meg erre teljesen be vannak rendezkedve, nem fogja őket földhöz vágni. Nyilván eleve olyan szerződéseket kötnek a futárszolgálatokkal, amiben eleve benne vannak ezek a vizaküldések.
Szóval ne legyen bűntudatod, rengetegen vásárolnak így.
A visszaküldött ruhákat újracsomagolják és eladják. Az ingyenes szállítás úgy ingyenes, hogy bele van kalkulálva a termékek árába. Emiatt senkinek sem okozol súlyos anyagi károkat. Az egyes hülyeséget beszél ne törődj vele.
A környezetnek mondjuk nem tesz jót a sok feleslegesen utaztatott ruha.
En kb olyan 3-4 havonta rendelek, de meg soha nem kuldtem vissza semmit, valahogy sikerult eltalalni mindig a meretem, csodaval hataros modon :D
De nalam az a szabaly, hogy farmert vagy ugy egyebkent leggingsen kivul mas nadragot nem rendelek, azzal befurodnek, meg boltban is nehezen talalom meg a jot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!