Miért kérnek nők tanácsot semmit érő influencerektől?
Azért, mert pl egy matt rúzsnál akkor derül ki hogy jó-e, ha fent van már az emberen egész nap, és a helyén marad. Na most ugye ehhez meg kell venni. És a gazdag O.Dórának van pénze megvenni sorban 19 márka rúzsait, de egy átlag Kati nem fog találomra megvenni egy 5000 forintos rúzst, ami vagy jó vagy nem.
Azzal jó esetben mindenki tisztában van, hogy a szájformája nem lesz olyan mint az influencernek csak egy rúzstól.
Egyébként szoktál olvasni ebben a kategóriában? Vagy autósban, babásban, ételesben, művészetisben?
Ott is tanácsot kéregetnek. Csak ott Nevenincs felhasználó ad tanácsot a Névtelen Kérdezőnek.
Most mennyivel irritálóbb, ha egy névvel és arccal mutatkozó embertől kérnek tanácsot az animés profilképpel rendelkező, számsoros angol nevű felhasználók?
egyáltalán nem új jelenség. ezer éve így működik a reklám ipar. az ismerős ajánlása mindig erősebb, mint a névtelen ajánlás. persze neked lehet, hogy tök mindegy, hogy ismeretlen, névtelen alakok mondanak valamit egy anonim fórumon - nem véletlen, hogy egy csomó cég rengeteg alkalmazottat alkalmaz azért, hogy az ilyen fórumokon "ingyen" reklámot csináljon a termékeinek, hiszen anonim kommentelésnél nincs egyszerűbb lehetőség a cégek számára.
a legtöbb embernek viszont sokkal többet számít egy anonim véleménynél, amit egy személyes ismerős, vagy egy olyan ember mond, akit nem csak ő ismer, hanem sokkan ismernek.
az összes divat márka (meg minden más cég is) azért használ szép modelleket, sok esetben ismert embereket is, mert az ő szépségükre, ismertségükre akarnak az emberek hasonlítani és tudat alatt úgy érzi az ember, hogy ha ugyanazt megveszi, amit sikerül hozzá kötni, akkor a termékkel együtt a hírességhez társított egyéb tulajdonságokat is megszerezheti, mint szépség, fiatalság, sportosság, elegancia, népszerűség, menőség, befolyás, vagyon, stb.
az influencer jelenség ugyanez kicsiben. az influencerek kiemelkednek a névtelenségből, saját követőik körében valamennyire sztárrá válnak, ugyanakkor megközelíthetőbbek is, mint az igazi nagy, elérhetetlen sztárok. lehet tőlük kérdezni és még válaszolnak is, emiatt személyesebb a kapcsolat velük, mint a világsztárokkal. kicsit olyan, mintha egy nagy sztár a szomszédod lenne. egyszerre működik az emberek tudatában sztárként, hiszen sokan mások is ismerik, meg szomszéd/személyes ismerősként is. a reklámban meg mindkettő erős közvetítő, így az influencerek reklám értéke nagyon erős. nyilván azok körében, akik követik, kedvelik, akiknek fontos. ha te nem kedveled/értékeled az illetőt, akkor nem fogsz rá így tekinteni. de mások véleményét ez ettől még nem fogja megváltoztatni, ahogy az influencer marketing működését sem.
mindenkire hatnak, csak eltérő mértékben és módon. amiben te annyira tudatos vagy, hogy így meg tudod magadnak fogalmazni, hogy azért nem, vagy nem az ő kódjával veszed meg, mert utálod őt, abban nyilván rád kevésbé, vagy ellentétesen hatnak. viszont, ha belőled ennyire erős ellenérzést vált ki, akkor másból miért ne tudna hasonlóan erős kötődést, vonzalmat kiváltani?
én azt nem értem, hogy ha ő számodra ennyire ellenszenves, akkor miért foglalkozol vele, miért nézed, miért követed? én is tudok néhány olyan influencerről, akinek nem szimpatizálok a működésével, de én egyszerűen kiszűröm őket a látókörömből és foglamam sincs, hogy mit és hogyan csinálnak, mert amit láttam belőlük, az alapján nem érdekelnek és ezek után egyáltalán nem foglalkozom velük. ha szembejönnek, akkor se nézem meg őket, nem beszélek róluk, nem bosszantom magam rajtuk.
az ilyenek helyett azzal töltöm az időmet, ami érdekel, amit értékelek, ammi feltölt energiával és amitől gazdagodik az életem, nem elvon tőlem időt, energiát és pozitív hozzáállást...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!