DIV-en belüli szöveg vertikálisan középre helyezése hogyan lehetséges?
Sokféle megoldás van. CSS-ben meg lehet adni, hogy kvázi táblázatként jelenjen meg a div. Lehet margóval operálni. Lehet flexgriddel operálni. Attól függően jó, vagy rossz, hogy milyen mélységig akarsz kompatibilis lenni. Jól jelenjen meg IE6 alatt is, vagy ez már nem szempont? És IE10 alatt?
Amúgy: Google: div vertical center
Na, ezért gáz baromira itt a közösség... kérdeznek valami értelmeset, erre vagy az a válasz, h "Google" vagy az, h "OMG! Ezt se tudod???"... StackOverflow-n ennyi idő alatt már ~2-3 releváns választ kaptál volna. (Akinek nem inge... Bár azért a "krémje" nyugodtan magára veheti.)
Amúgy szerintem első körben próbáld meg a következőt: Ráírod CSS-ben a szöveget tartalmazó tagre, h "margin: 0 auto;" Ez azt csinálja, hogy a felső-alsó margót 0-ra állítja, míg az oldalsó margóval "feltölti a teret" úgy, hogy a szöveg középre kerül.
Az szerintem problémás, ha valaki olyan kérdést tesz fel, amit a Google-ben első találatként megválaszol. Az információ korában élünk, pár évtizeddel, pláne pár évszázaddal ezelőtt nehéz volt ismeretlen dolgokról információt szerezni, szakembert, „tudóst” kellett találni, könyvtárakban könyveket kellet túrni ahhoz, hogy egy adott információt megszerezzünk. Az internettel számos információ vált bárki által elérhetővé, az itt fellelhető tudás folyamatosan bővül. Nincs az a papír alapú enciklopédia, ami képes lenne egy Wikipédia által lefedett tudást akár csak megközelíteni is. A mobiltelefonok korában meg kvázi a zsebünkben hordjuk a világ szinte összes tudását, ami bármikor, bárhonnén elérhető. Ekkkora információtömeg még soha nem volt ennyire karnyújtásnyira. Ennek ellenére az emberek nem képesek használni ezt a hihetetlen eszköztárat, pedig ehhez aztán semmiféle műveltség, szakképesítés, kreativitás, intelligencia, képesség nem kell.
Helyette feltesz valaki itt egy kérdést. Mondjuk azt, hogy mekkora a Föld tömege. Ez nekünk is rossz, mert olyan összetett, komplex kérdések helyett, amikhez tapasztalat, kreativitás, jártasság szükséges, és ami Google segítségével önmagában nem, vagy csak több órányi kutatás után válaszolható meg, ahelyett „Google első találat” válaszokra pazaroljuk az – amúgy ingyen adott – időnket, energiánkat, sőt lehet hogy pont emiatt siklunk át egy-egy olyan kérdésen, ami valóban nem egy „Google a barátod” színvonalú kérdés. A kérdezőnek is rossz egyébként, mert Google-t használva fél perc alatt ott állna előtte a válasz, ehelyett be kell pötyögnie ide egy bővített mondatban a kérdését, elküldeni, aztán folyamatosan nézegetni, hogy jött-e válasz. Lehet hogy órák, akár napok múlva kap választ olyan kérdésre, amire a Google segítségével fél perc választ kapott volna.
Nyilván ha ez az egész sem a kérdezőknek, sem a válaszolóknak nem jó, akkor ez egy hibás attitűd, és praktikus helyes irányba terelni az illetőt. Ha nem is a mi, a saját érdekében. Ha valaki felháborodik ezen, azt rosszul teszi. „A jó segítő nem halat ad, hanem halászni tanít.”. De itt a példa sántít, mert ráadásul halászni jelen esetben könnyebb, egyszerűbb, gyorsabb, mint megvárni, míg valaki leszállítja azt a bizonyos halat.
~ ~ ~
Eddig a kvázi szokásos sablon válaszom. De itt ráadásul kvázi programozásról van szó. Ez tipikusan az a terep, ahol nem csak praktikus, de erősen elvárható az, hogy valaki képes egy-egy problémára önállóan választ találni online vagy offline referencia kézikönyvek, dokumentációk, mintakódok segítségével. Ha ez sem megy, akkor nyilván nem ő az első és az egyetlen, aki az adott problémába belefut, tehát – és ennyi racionális átgondolás elvárható egy magát programozónak hívó embertől – nyilván más már régen feltette ezt a kérdést, és nyilván sokféle nagyon frappáns, ötletes, kreatív helyes választ megírtak már. Miért kellene akkor egy másik ember idejét, energiáját pazarolni, ha egyszer ezt a munkát már valaki 99,9999% eséllyel egyszer – illetve nem egyszer – elvégezte?
Google: div vertical center (Eleven csak három szót kell begépelni a kérdésben szereplő másfél tucat szó helyett.)
Első találat: [link]
Ott van legfelül egy – jelenleg – 1078 ember által helyesnek tartott válasz. Meg van alatta még egy bizonyos szempontból sokkal jobb, más szempontból kevésbé jó válasz. Lehet válogatni. Ha valaki kicsit ért hozzá, tudja mérlegelni, hogy melyik a jobb.
De ha ez mégsem felelne meg, meg lehet nézni a második találatot:
Vagy a harmadikat:
Sőt ezekből még olyan dolgokat is meg lehet tanulni, ami amúgy nem is volt kérdés, viszont a jövőben hasznos lehet.
Futásidő: ~2-3 perc, mire ezt a három találatot átfutod, mérlegeled melyiket használd.
…
Miért jobb az, ha fogom és idemásolom Ctrl+C, Ctrl+V-vel az ott már leírt kódrészletet, sőt ha leírom kútfőből a saját megvalósításomat? Az nem lesz sem több, sem jobb attól, hogy idemásolom, újrakreálom.
A keresés 2-3 perces idejéhez képest a kérdező 17:26-kor írta be a kérdést. Az első válasz 18:06-kor jött, és ha nem is kód szintjén, de az egyik megoldás elvét tökéletesen jól leírta az első válaszoló. Csak itt nem két perc kellett a kérdéstől a válaszig való eljutáshoz, hanem pontosan 40+n perc.
Azt hiszem elég sok pro érvet leírtam. Akkor most kontrázz rám, ennek tükrében kérlek ellenérvelj amellett, hogy miért is hibás hozzáállás, ha valakit válasz gyanánt a keresőhöz irányítunk alapvető kérdések esetén, főleg ha az illető informatikus palánta. Ennek milyen hátránya van, illetve milyen előnye van annak, ha ehelyett idemásoljuk ezeregyediknek a már máshol ezerszer leírt választ a már ezerszer feltett kérdésre?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!