Mennyibe kerülhet programozóval megcsináltatni egy olyan oldalt mint a gyakorikerdesek.hu?
9# Ha nem értesz hozzá (már pedig nem, mert akkor nem tennéd fel a kérdést), akkor hogyan tudod azt mondani, hogy hasonló bonyolultságú? :D Tényleg ... hogya? Mi alapján gondolod, hogy hasonló?
Lehet, hogy a te ötletedet sokkal könnyebben vagy éppen nehezebben lehet megvalósítani... Hogyan mondjuk egy összeget?
100 ezertől kb 2 millióig bármi :D
Ha normális választ akarsz akkor írd le pontosan, milyen weboldalt szeretnél. Nyugi senki sem fogja ellopni az ötletedet. Egy ötlet önmagában semmit sem ér...
Komoly választ akarsz...?
1) Ügyféligény, modell, fejlesztési terv - 1 hét legoptimálisabb esetben is
2) Munka megtervezése, környezet felállítása - 1-2 hét
3) Architektúra implementációja - 2-4 hét (attól függ, hogy mennyire szofisztikált a megoldás)
4) Fícsörfejlesztés - Attól függ, hogy mennyi és milyen bonyolult. Szerinte a GyK esetében 3-4 sprint legfeljebb
5) Tesztelés - alsó hangon ugyanannyi, mint a fejlesztés
Mindösszesen: 4-6 hónap egy jól felkészült csapatnak, mire from scratch eljutnak az RTM product-ig. Persze ez egy pro team-ra értendő, ettől mindkét irányba el lehet térni: PHP Pistike lehet, hogy behúzza egy hónap alatt, de az olyan is lesz, meg az islehet, hogy akkorát akar végül az ügyfél, hogy duplára hízik a projekt.
Árban mennyi lehet? Egy 5 fős csapattal (Product owner, két developer és két tesztelő) kb 10-20 millió között valahol.
Soknak hangzik? Számoljunk utána:
Egy hetet írtam az ügyféligény felmérése. A product owner dolgozik, végiggondolja, hogy minek hogyan kell működnie, hogy függenek össze a komponensek, milyen legyen a felhasználói élmény. Egy ilyen dokumentáció megírása még konzerv anyagokból is melós. TE, mint ügyfél elolvasod, rámondod az áment - úgyse, ezért még dolgozni kell vele. Gyorsan elmegy az egy hét.
Ha megvan a megegyezés, hogy ez a projekt, akkor azt szét kell szedni feladatokra, hogy ki lehessen osztani a csapattagok között között. Létre kell hozni a projektet - ha karbantartható kódot fejleszt a csapat, akkor az is munkás tud lenni. Tippre egynapi meló, mire olyan állapotba kerül a projektstuktúra hogy lehet dolgozni vele, és még csak aztán jön a funkciók fejlesztése. Tegyük hozzá, hogy jó eséllyel az effektív munka elkezdése után kb. féltávon a team tart egy demót, hogy itt tartunk - ilyenkor tutira van scope változás, azzal is foglalkozni kell.
A tesztelés megint fontos: a fejlesztő megírja valahogy a kódot, megteszteli a happy path-t, meg ami explicit le van írva a tervben. A tesztelő meg rendel egy sört, két sört, százezer sört, mínusz öt sört, fél sört meg egy marék molylepkét, ráadásul tesztel minden böngészőben is. A projekt végén, ahogy köezeldik az RTM a fejlesztők inkább bugokat javítanak - pl. Edge-ben nem jelenik meg egy dialógus, vagy a sohasemvoltpistike126@elrntottdomain.szupertopdomain felhazsnáló nem tud belépni.
Persze, ez a high-level projekt. Lehet spórolni a product owneren, mert mondjuk az egyik developer vállalja ezt a szerepet. Lehet, hogy elég egy tesztelő (vagy egy sincs, ami bántóan gyakran előfordul) Előfordulhat, hogy a feladatlebontás nem olyan alapos -időben azzal is lehet spórolni. A végén, apránként levagodsva ezeket eljutunk PHP Pisikéig, aki egy hónap alatt megoldja okosba'.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!