Miért kell kódokat túrni ahhoz, hogy elkészülhessen egy weboldal?
Nem kell kódot túrni, megfelelően meg kell tervezni és szép felépíteni.
Nem valami bonyolult feladat, csak nem elsőre neki kell állni és többször újra írni mindent, hanem előbb gondolkodni.
Nem a legjobb hasonlat, de egy régebbi autó (minimális elektronával) szerelésének még nekiállok, de egy viszonylag újat, ami fedélzeti számítógéppel szerelt, azt hagyom a szakemberekre.
Gondolom a sablon olcsóbb volt, mint megfizetni valakit, hogy csináljon egy olyat, amire rámutatsz.
A kódot sok minden bonyolíthatja, leginkább a sokféle böngészővel (és azok verzióival) való kompatibilitás fenntartása, meg az új szabványoknak megfelelés, aztán például hogy ha az adminisztráció könnyítésére adatbázisban tárolják a beállításokat stb.
Ez is egy szakma, de persze polihisztorok mindenhol akadnak.
"A kódot sok minden bonyolíthatja, leginkább a sokféle böngészővel (és azok verzióival) való kompatibilitás fenntartása,"
Az már régen rossz, ha ez a kódot bonyolítja. :)
Az ilyen grafikus szerkesztők sajnos nem tökéletesek.
1-1 böngészőre, felbontásra meg lehet csinálni (amit natívan támogat).
Ha olyat akarsz ami minden eszközön, böngészőn, felbontáson közel azonosan jelenik meg, működik, akkor elkerülhetetlen, a manuális utánaszerkesztés.
ÉS EZ CSAK STATIKUS OLDALAKNÁL JÓ!
A dinamikus oldalaknál, meg már elkerülhetetlen a kódolás. Hogy az adott dolog a megfelelő helyre, formába kerüljön, jelenjen meg, működjön.
Egy mai modern weboldalnak nem csak a HTML(5) CSS(3) elemei teszik olyannál amilyen, hanem a JS kiegészítők.
Egy tetszetős HTML5 sablon bizony sokszor natív elemeket tartalmaz amit vagy utána programozól ha dinamikusan szeretnéd kezelni, vagy csak a natív kódot szerkesztgeted, de utóbbit sokszor csak kód alapon.
Csak nagyon alap sablonok, azok a tipikus sablonos oldalak vannak amik copy -> past alapon használhatóak.
Legtöbb megvehető HTML5 sablon natív HTML lapokból áll, amit programozó át alakíthat az adott webmotor, és pluginokhoz.
A webfejlesztés, az egyik olyan terület ami folyamatosan fejlődik,
nem kell 10 év, akár 2-3 év alatt is lemaradhatsz olyan szinten, hogy nem fogod érteni egyből.
Vannak megszűnt, átalakult, új funkciók, elemek, amiket ha nem tudsz, hogy most mi is, hogy is kell használni, akkor keresgélhetsz.
#3 -as: Ilyen sablonok, amiket megtud venni, még általában IE7 -el is kompatibilisek...
Ami plusz CSS, JS és paraméterezéseket von maga után.
#2: "Gondolom a sablon olcsóbb volt, mint megfizetni valakit, hogy csináljon egy olyat, amire rámutatsz."
Elsőre olcsóbb, aztán mikor átkel alakítani, valamely CMS -hez, és pluginjaihoz... :-D
#3:
A bonyolítással a kérdező által is említett, régi, statikus weboldalak kódjára akartam utalni, de úgy tűnik túlbonyolítottam. :)
Posta szlogen: "Intézzük, nem bonyolítjuk." Mégsem mindig sikerül.
Ezeket így nagyjából értem, viszont egy valamire még mindig nem sikerült rájönnöm. Ha adott egy ember, aki a design-t megtervezi, neki azért vizuálisan is látnia kéne, hogy mit csinál, különben nem tud igazán jót alkotni (úgy is fogalmazhatok, hogy jobb agyféltekés tevékenységet nem lehet bal agyféltekés környezetben rendesen végezni). Kicsit olyan ez, mint ha azt mondanák neked, hogy vágjál videót úgy, hogy közben egy DOS-szerű felületen adsz ki parancsokat és csak renderelés után látod, hogy mit is csináltál az előbb.
Egyébként talán még az Adobe-féle Edge Animate és Edge Reflow volt az, ami nagyjából annak tűnt, amivel lehet is dolgozni, de hogy az ott elvégzett cuccokkal mit kell még csinálni ahhoz, hogy egy ténylegesen üzemelő weboldal legyen a végeredmény, azt már nem tudom. Ha esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a két szoftverrel, szívesen várjuk az élménybeszámolóját :).
Egy elég tapasztalt fejlesztő (frontend) már a kód írása közben látja, érzi, hogy az hogyan fog működni a valóságban. Ez amolyan vizuális megfeleltetés.
A jó webgrafikus design grafikus tervezésekor is már maga előtt látja, hogy az adott elem hogyan fog animálódni, az adott elemek hogyan fognak kapcsolódni, a html szerkezet hogyan fogja felépíteni a grafikát.
Ehhez nem csak tehetség kell, de sok éves tapasztalat is. Senki nem úgy kezdi, hogy egy awwwards díjas design-t tervez. 5-10 év után kezd kialakulni a megfelelő látásmód ugyanúgy a grafikai design tervezésénél, mint a backend kódolásnál. Egy backend fejlesztő nem tartja "kódtúrásnak" azt amit csinál, mert olyan elemeket használ, amit álmában is be tud gépelni, és le tud írni. Másnak a szemében persze ez lehet hogy egy 40-50 soros kódrengeteg, de például nekem ez már rutin.
A lényeg, hogy ne kezdd egyből azzal a webfejlesztést, hogy megváltod az internetet. Kicsi, de komplett munkákkal kell kezdeni. Itt egy kis témafeldolgozás, egy fórum motor, aztán komplex cms alapok, kommunikációs protokollokkal bűvészkedés, crossdomain alkalmazások... A lényeg, hogy nem kell elsietni a dolgot, mert a tapasztaláshoz idő kell. Van akinek 5 év is elég, van akinek 20 is kevés.
A 10 évvel ezelőtti webes technológiák már történelem. Az online technológiák fél-1 év alatt elavulhatnak, ez egy ilyen szakma. Webfejleszteni olyan, mint a nyílt tengeren úszkálni. Van aki kapálózik, és folyton elmerül, van aki meg hátúszásban gyönyörködik a kék égben. De mindenkinek tempóznia kell, ha a felszínen akar maradni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!