Mit jelent a honlapokon a PageRank?
A PageRank mindjárt két dolgot jelent: egy algoritmust és az algoritmus segítségével kiszámított értéket. Nevét egyik kifejlesztőjéről Larry Page-ről kapta, aki társával Sergey Brin-nel később megalapította a Google-t. Minden bizonnyal ez az algoritmus a Google elsöprő sikerének egyik alapja.
Az algoritmus lényege - a keresőprogramok szempontjából -, hogy a világhálón található weblapok fontosságát, az internetezők számára jelentett értékét próbálja meg meghatározni, hogy végeredményben a Google használói minél hatékonyabban kereshessenek segítségével. A meghatározás alapja, hogy egy adott weblapra annál több más weblap hivatkozik (linkel), minél értékesebb a tartalma.
Természetesen nem mindegy, hogy weblapunkra milyen oldalak mutatnak. Mivel minden Google által ismert oldalnak van PageRank-je, ezért az algoritmus könnyen meg tudja határozni, hogy a ránk mutató linkek milyen minőségű oldalakon vannak. Ha ezeknek az oldalaknak magas a PageRank-je, akkor a mi oldalunk PageRank-je is magas lesz.
Minél nagyobb honlapunk PageRank-je, annál nagyobb eséllyel kerülünk jó helyre a Google találati listáján, ezért ez egy nagyon fontos jelzőszám a keresőoptimalizálás számára.
Könnyen belátható, hogy nem sok értelme van azzal próbálkozni, hogy sok kis "értéktelen" oldalon elhelyeztessük a linkünket. Feltehetően az ilyen oldalak nem számítanak értékesnek a Google számára sem, tehát nem érjük el azt a célt, hogy nőjön oldalunk PageRank értéke (és ezáltal jobb helyre kerüljünk a Google-ben). Az egyetlen hosszú távon is sikeres módszer, ha olyan tartalom van oldalainkon, amire minél több - a látogatók által sokra értékelt - honlap linkel.
A PageRank kifejezés alatt a keresőoptimalizálás kapcsán általában nem az algoritmust magát, hanem azt az értéket értjük, amit a Google a segítségével kiszámít. Ez egy 0-tól 10-ig terjedő skálán mozog. A 0 a Google által nem "ismert" honlapok értéke, 10-est pedig csak néhány kivételesen sikeres honlap kap. A legtöbb honlap 3 és 7 közötti értékkel rendelkezik. Feltételezhető, hogy a Google belső használatra ennél jóval szélesebb skálán mozgatja a PageRank értékeket, de mi ebből csak ezt az egyszerűsíttet értéket láthatjuk.
Ön is leellenőrizheti honlapjának PageRank értékét ezzel az eszközzel: MyGooglePageRank. Egyszerűen írja be honlapjának címét a megfelelő helyre, és a rendszer megmutatja az értéket. Általánosságban az a cél, hogy a mi honlapunkál magasabb értékkel rendelkezők linkeljenek ránk, így tudjuk növelni saját értékünket.
1.ből idézek:
"Minél nagyobb honlapunk PageRank-je, annál nagyobb eséllyel kerülünk jó helyre a Google találati listáján, ezért ez egy nagyon fontos jelzőszám a keresőoptimalizálás számára."
ez a lényeg
18:29
esetleg még ez is a léyneghez tartozik:
"Általánosságban az a cél, hogy a mi honlapunkál magasabb értékkel rendelkezők linkeljenek ránk, így tudjuk növelni saját értékünket."
Hogy hogy kerül oda? Szépen megygzöd őket, hogy az nekik jó, ha ott a linked, vagy esetleg - ami a valószínűbb - fizetsz nekik egy rakat pénzt a reklámért.
A PageRank egyébként durván annyi, hogy minél több oldalról linkelnek a te oldaladra, vagyis minél több oldalon ott van a te honlapod linkje, annál nagyobb lesz a PageRank értéke a lapodnak. Ezt a dolgot bonyolítja, hogy ha nagy PageRank értékű lapról linkelnek rád, akkor az jobban emeli a te lapod PageRank értékét. Egyébként elég nehéz itt jót elérni, a google.hu például 7es a 10es skálán:D:D
Annál nagyobb a pagerankod minél több nagy pagerankú honlapról van rád link.
Minél nagyobb a pagerankod annál előbb jelenít meg a google.
ennyi a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!