Miért csökkent egyik napról a másikra félére a weboldalam népszerűsége? (Kép a statisztikáról. )
A weboldalam látogatottsága nagyjából 1500 volt. 2014 február 13-án pedig hirtelen lecsökkent 900-ra és ennyin is maradt.
A google megjelenítések naponta 9000 volt, azóta már csak 1500.
2014 február 12-án beállítottam a tárhelyen az SSL-t, úgy gondoltam annak volt köze, úgyhogy két nap múlva ki is kapcsoltam. Kb azon a napon megváltozott a Google Analytics, lehet már máshogy méri?
Vagy miért lett ez a hirtelen népszerűség csökkenés?
Statisztika:
vett SSL tanúsítvány volt, vagy saját kreáció!?
ha utóbbi, akkor hamisított oldalnak vélheti weblapod, és ezzel lekerült a releváns találatokból.
De biztos kaptál figyelmeztetést, vagy valami üzenettett webmester pulton belül, hogy mi a gond.
Vett SSL. Nem kaptam sehol semmi figyelmeztetést.
(Az oldal címét nem szeretném kiírni.)
Szezonális ingadozás
Teljesen természetes jelenség, hogy a legtöbb weboldal látogatottsága hétvégén, ünnepek alatt és úgy általában nyáron csökken. Ha ráadásul Szezonális kulcsszavak is fontos szerepet játszanak a Google felől érkező forgalomban, akkor ez az ingadozás hatványozottan is érvényesülhet.
Technikai problémák
Előfordulhat, hogy technikai malőrök miatt a keresők nem tudják már beindexelni a weboldal tartalmát. Ezek a problémák igen sok rétűek lehetnek, gyakran nem egyszerű rájönni, hogy mi okozta a Google felől érkező forgalom drasztikus csökkenését.
Feltört/vírusos webszerver
A Google képes bizonyos rosszindulatú kódokat észlelni a beindexelt weblapokon. Ebben az esetben a találati listáiban megjelenik egy Figyelmeztetés kártékony oldalakra, és a kijelzett weblaphoz nem biztosít közvelen linket a kereső. Ha ilyet látunk saját weblapunkra rákeresve, akkor nézzük át a weblapok kódját, különös tekintettel a JavaScript kódokra, IFRAME elemekre, és a Livehttpheaders [Firefox kiegésztíő]? segítségével vizsgáljuk meg, hogy milyen szerverekről és mit kérnek le a problémás weblapok betöltődésük közben.
Nem megfelelő válaszidő
Előfordulhat, hogy valami miatt egyszerűen fizikailag nem tudják elérni az oldalt se a Keresőrobotok, se a Látogatók, vagy túl lassú a válaszidő. Elképzelhető az is, hogy a szerver leterheltsége vagy a sávszélesség telítettsége csak időszakos, és pont, amikor ellenőriznénk az elérhetőséget, minden rendben működik. Ebben az esetben érdemes megnézni az óránkénti látogatottsági adatokat, nem foghíjasak-e, de akár a Google Webmaster Tools adatai is hasznosak lehetnek.
robots.txt elírása
Ha véletlenül valamit elírtunk a robots.txt-ben, akkor megeshet az is, hogy akaratlanul is kitiltjuk keresőrobotokat oldalunk egészéről vagy egy részéről. Ebben az esetben az a jelenség figyelhető meg, hogy a webhely weblapjai fokozatosan "kikopnak" a Google adatbázisából, elsősorban azok, amelyekre nem mutatnak külső linkek sem. Érdemes diagnosztizálni a robots.txt fájlt és az oldalt a Google Webmaster Tools segítségével.
Szankcionált technikák alkalmazása
A keresők által Ellenjavallt technikák igen sokfélék lehetnek. Régbben a leggyakoribb (vagy más megközelítésben a leggyakrabban észlelhető) szankciókat a tapasztalat szerint az olyan oldalak szenvedték el, amelyeken például nemcsak rejtett szöveg volt található, hanem ebben a rejtett szövegben még linkek is el voltak bújtatva. Manapság egyre növekvő mértékben fordul elő, hogy túlzott mértékű Linkcsere, vagy Fizetett linkek kijelzése miatt szankcionálnak egy oldalt a keresők.
Rejtett linkek esetén volt már rá precedens, hogy egy ilyen oldal szőröstűl bőröstül eltűnjön az adatbázisból, még akkor is nulla találatot jelezve ki, ha a site:oldalneve.hu Speciális kereső-kifejezést adjuk meg.
Túl nagy arányú kölcsönös link (vagy valószíthető Rossz szomszédságba kerülés esetén) pedig régebben az volt a tünet, hogy egyes oldalak nem kaptak PageRank értéket, noha szerepeltek a Google adatbázisában, vagy a weblapok többsége a Kiegészítő találatok közé került. Mióta megszűnt a kiegészítő találatok kijelzése, azóta csak egyéb jelekből lehet erre a problémára következtetni, mint például az értehetelen módon rossz helyezések alapján, vagy pedig úgy, hogy a Yahoo! Site Explorerrel megvizsgálva a webhelyet, például csak egy lapot jelez ki beindexelve a webhelyről. (Igen, a Yahoo! kereső is szankcionál bizonyos dolgokat.)
2007-ben egyre inkább offenzívába lendült a Google a fizetett linkeket megjelenítő weboldalak ellen: tele vannak a blogok a PageRank értéküket vesztett, vagy nagy PR érték csökkenést megélt weboldalak eseteivel.
Ha megszűnttettük az oldalon már azokat a körülményeket, melyek okot adhattak az oldal szankcionálására, kérjük az oldal újrafelvételét a Google-nél a Google Webmaster Tools-on keresztül illetve ha arra gyanakszunk, hogy a Yahoo! is büntetett, akkor a [link] címen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!