Használnátok vásárlói fekete listát webáruházak számára, ami a felelőtlen vásárlókat gyűjtené össze?
webáruházat üzemeltetek, számtalan megrendelő van aki utánvéttel rendel, és mikor megérkezik a csomag kibontás nélkül elutasítja az átvételt, és a terméket visszaküldi. Nincs rá pénze vagy csak egyszerűen tesztelte a webshopot, vagy csak meggondolta magát.
Ezzel persze kárt okozva a webáruház üzemeltetőjének, hisz ilyenkor a szállítást neki kell kifizetni. Nem beszélve egyéb veszteségekről is, de ezt most nem részletezem.
Ha lenne egy weboldal, ahol fel lennének tüntetve ezek a vásárlók, pl. név és iránytószám. Utca nem kell mert gondolom személyiségi jogokat sértene, akkor használná ezt valaki, ha csomagot szeretne kiküldeni? Ezzel talán más webáruházak vesztességét is lehetne csökkenteni.
Belép rászűr a névre, ha fekete listán van, nem küldi ki a terméket. Vagy leellenőrzi telefonon. De volt már olyan aki azt mondta kell aztán ugyanúgy nem vette át.
Ez milyen ötlet?
Ugyanakkor jobban belegondolva "névtelen" listát talán csinálhatsz pl. telefon szám alapján (ezt nehezebb cserélgetni), viszont akkor minden webáruháznak bele kell írnia az ÁSZF-be, hogy ezeket az adatokat egy partnernek (neked) továbbítják. Mert gondolom úgy működne, hogy a webáruházak belépnek ebbe a kis "közösségbe" egy havidíj fejében és megosztják egymással a vevők jóságát. Viszont ez esetben az összes webáruháznak módosítania kéne a rendszerét (plusz pénz) ráadásul ha fizetne a szolgáltatásért (megint plusz pénz) akkor lehetséges, hogy ugyanott tartana. Ja és vegyük hozzá azt is, hogy nagyon ügyelni kell a biztonságra, ne kerüljenek ki az adatok. Túl nagy a komplexitása egy ilyen oldalnak, nem létezik tökéletes megoldás és nem biztos, hogy megtérülne. Illetve elég sok gond lenne a vevőkkel is.
Pl.:
Probléma #1 Cím alapján: Új kecóba beköltözöl, rendelsz netről valamit és azt mondja a webáruház, hogy nem küldi ki! Hát /%"@!'!!!! Elesik a webáruház egy potenciális vevőtől, illetve az összes többi, amelyik csatlakozott ehhez a rendszerhez.
Probléma #2 Telefon alapján. A t-mobilenál megszüntetett telefonszámokat újra kiosztják, így felmerül ugyanaz a probléma, ami az elsőnél is van.
Szerintem egyszerűen ne legyen utánvétes kiszállítás. Ha tényleg megakarja venni, akkor utaljon előre, fizessen neten bankkártyával vagy ha lehetséges a személyes átvétel, akkor az. A tényleges vásárlók meg fogják venni így is.
A felhasználói adatok listázása, és harmadik személy részére kiadása személyiségi jogokat sért, tehát jogilag erősen kérdéses (büntetendő) tevékenység, még akkor is, ha beleírod az ÁSzF-be, hogy ki fogod adni az adatait, mert ilyet a Törvény értelmében nem tehetsz!
Két út áll előtted:
1. előreutalás
2. lenyeled, ha visszaküldik
Saját berkeiden belül (webshopodban) a nótórius nemfizetőket feketelistázhatod, és ip cím/adatok alapján bannolhatod (kitilthatod őket az oldaladról), de az adataikat átadni egy másik weboldal részére, vagy személyiségi adatokat fogadni egy másik cégtől/oldaltól törvénybe ütközik. Ez szerencsére megkerülhetetlen.
A fordított megoldáson egyszer gondolkodtam.
De hamar jogi problémába kerültem.
Elkezdtem össze gyűjteni a nem megbízható webes áruházakat, egy anonim oldalon, de jó páran zokon vették és az akkori üzemeltetővel lelőtték az oldalt.
Számla/Garancia/Minőségi/Szállítási gondokkal áruházak voltak, vásárlói panaszok alapján.
Amúgy kívnáncsi lennék mi van ha "Nagy Péter" kerülne a vásárlói fekete listára. Nem tudom felétek mennyire gyakori, de nekem több mint 1 tucat Nagy Péter ismerősöm van. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!