Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Van egy blogom, amit eddig a...

Van egy blogom, amit eddig a kereső első helyen hozott. Mára viszont egyáltalán nem találja az oldalt meg. Az üzemeltető a blog.hu Van tippeket mi okozza a zavart?

Figyelt kérdés
2012. máj. 17. 10:56
 1/3 CactusClone ***** válasza:

A google változtatott a keresési algoritmusán, ami sok oldalnak jót tett, sokan viszont háttérbe szorultak.

A változtatás oka, hogy kiszűrjék a keresőalgoritmust kijátszó oldalakat, amik lényegében fals adatok miatt kerültek előrébb a találati listán.

Lehet, hogy emiatt nem találod az oldalad.

2012. máj. 17. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Tegnap még ha beírtam, hogy F1 paper akkor első helyen hozta a 2010 óta működő blogom. A képkeresőben megjelentek a képeim. Ma viszont már semmilyen úton módon nem képes a blogomra rátalálni, a képeket sem hozza. Pedig a blog működik. Nem egyszerűen csak hátrébb sorolta, hanem nem létezik a keresők számára.

Lehetséges, hogy az admin felületen belül rontottam el valamit?

2012. máj. 17. 14:49
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Sokak számára talán ismeretlen még ez a jelenség, amit angolul "over optimization penalty"-nak neveznek, magyarul talán túloptimalizálási büntetésnek hívhatnánk.


Minden weboldal tulajdonos, aki látogatókat akar szerezni a keresőktől, megpróbálja optimalizálni weboldalát. Néha szándékosan, néha pedig figyelmetlenségből (vagy a kellő tudás hiányában) előfordul, hogy valaki azért kap büntetést a Google-től és kerül a lista végére, mert a keresőrobot észrevette, hogy trükközni próbált.


A Google számára az a legfontosabb, hogy a látogatói számára minél jobb találati listát tudjon produkálni, s nem az, hogy a keresőoptimalizált oldalak kerüljenek előre. Gyakorlatilag a keresőoptimalizálás során mesterségesen próbáljuk fontosnak láttatni weboldalunkat a kereső szemében, amit a Google természetesen nem szeret.



Mikor kell büntetésre gyanakodnunk?


Akkor gondolhatunk büntetésre ha egy keresőoptimalizált, erős oldal a találati listán 300-400, vagy ezt követően helyezkedik el és a weboldalt megelőző oldalak nem annyira relevánsak, vagy jóval gyengébbek nálunk.


Vegyük akkor sorra azokat a leggyakoribb elemeket, amiért büntetést kaphatunk:


Túlzsúfolt kulcsszavak (Keywords stuffing)


Akkor beszélünk erről, ha az oldalon, illetve meta tagokban, title tagban, a természeteshez képest nagyon sokszor használjuk a keresőszavakat, a kulcsszó sűrűség túl magas.


Rejtett és nehezen olvasható szövegek


Olyan szövegről, szövegrészletről beszélünk ekkor, amelyek ugyan az oldal forrásában megtalálhatók, de azok rejtve maradnak a weboldal látogatói számára, viszont egy robot számára, aki nem a böngészőn keresztül nézi a weboldalt, láthatók ezek a részek. Gyakorlatilag mást mutatunk a keresőnek, mint a látogatónak. Már az is büntetésnek számíthat, ha a weboldal hátteréhez képest nagyon hasonló színnel írjuk a szöveget, ami által kevésbé lesz az látható, vagy éppen kontrasztosan írunk, de túl kis betűkkel.


Kapu oldalak (Doorway pages)


Ezek olyan oldalak, melyeket kifejezetten a kereső számára hoztak létre. Az ilyen oldalak rendkívül optimalizáltak, nagyon relevánsak egy-egy keresőszóra, de olyan a tartalma, amely a tényleges látogatót nem érdekelheti, nem is mutatják nekik a weboldal tulajdonosok, "eldugott" linkeken keresztül érhetők el.


Fizetett linkek


A Google nem szereti, ha mesterséges úton próbáljuk növelni weboldalunk értékét, ezért megpróbálja kiszűrni a fizetett hivatkozásokat is. Ez nem olyan egyszerűen oldható meg, jelenleg ezt úgy tudja megoldani, hogy egy folyamatosan bővülő listát vezet az olyan oldalakról, akiknél lehet ilyet vásárolni, vagy kifejezetten erre szakosodtak. Érdekes ez a kérdés egyébként, mert vannak olyan katalógusok, melyekbe csak pénz ellenében lehet bekerülni, mégis értékes viszontlinkek lehetnek. Tapasztalataim szerint fizetett hivatkozás esetén azzal büntet a Google, hogy ez a hivatkozás nem, vagy jóval kevesebbet ér, mint egy természetes módon kikerült link.


Átirányítások


Olyan technika használata, amely a valós látogatót átirányítja egy neki szánt oldalra, míg a robot ezt nem tudja lekövetni, ezért marad a kiinduló oldalon. Általában ekkor a kiinduló oldal egy tartalmas, optimalizált oldal a jó helyezés elérése érdekében, amit a látogatónak viszont nem szeretnénk megmutatni, ezért őt azonnal tovább dobja az oldal egy másik, neki szánt oldalra.


Talán az egyik legsúlyosabb "tett", amit a kereső ellen el lehet követni.


Azt javaslom, hogy kerüljünk minden olyan megoldást, ahol a büntetés létjogosultsága bármilyen formában egyáltalán felmerülhet. Sokan vannak, akik keresik, hogy meddig mehetnek el, keresik a határokat, de én azt javaslom, hogy hosszabb távon a "tisztességes" munka hozza meg a biztos sikert. Lehet, hogy ez hónapokba telik, de jobb nyugodtan aludni :)


Mit tehetünk ha már büntetve vagyunk?


Először meg kell keresni a büntetést kiváltó okot, majd meg kell azt szüntetni. Ezt követően kérni kell a Google-t, hogy újra indexelje oldalainkat. Ezt nevezik angolul: "Request reconsideration"-nek és itt további információt lehet megtudni róla: [link]

2012. máj. 19. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!