Egy egyszerű weboldal elkészítése mennyibe kerül?
Ha nem számoljuk bele a domain és tárhely költségét.
Egy egyszerű weblap ami egy szimpla oldalból áll, rajta elérhetőség és egy rövid leírás a cég szolgáltatásáról, illetve egy egy-két oldalas, esetleg csak görgethető oldalas weboldal.
Kb mennyibe kerülhet az elkészítésük? Olyanok véleményét is szívesen hallgatom akik ev-ként csináltak, csinálnak ilyeneket.
"Ha nem számoljuk bele a domain és tárhely költségét."
Egyrészt ezek a legkisebb költségek.
Másrészt ahányszor feltették már itt ezt a kérdést, kb. annyiszor 1000 ft. :)
Szia!
Ez sok mindentől függ.
A legeslegegyszerűbb lehet, hogy 10.000-ből meglehet, de sajnos azt kell mondanom, hogy az a weboldal olyan is lesz. WordPress + ingyenes kinézet, de nem is ez a legnagyobb gond. Aki ilyen olcsón dolgozik, jó eséllyel tanuló (vagy csak hobbiból készít weboldalakat). A gond, hogy ha ezek a weboldalak nincsenek megfelelően levédve és karban tartva, akkor könnyen feltörhetik.
Egy prémium sablonos weboldal kb. 30.000 Ft-nál kezdődik (és tényleg egyszerű weboldal, minimális tartalommal). Ez még sablon oldal (nem egyedi dizájn), valószínűleg Divi-s, mivel ezt egy licensszel korlátlan weboldalon lehet használni. De van olyan webfejlesző, aki 50.000-et is elkér érte. A Divi örökös licensz, ha az Elegantthemes oldalán keresztül vesszük meg, akkor 249 dollár, plusz ÁFA, kb. 100.000 Ft, cserébe viszont végtelen weboldalon használható. Így ha valaki 50.000 Ft-ért csinálja meg, és jó a munkája, meg licenszet is ad az hozzá, akkor azt mondom, hogy korrekt árat kér érte.
Egy ThemeForest prémium témával elkészített weboldal 100.000 Ft-nál kezdődik, a TehemeForestes témák átlagára kb. 20-25.000 Ft (amiért csak egy weboldalra aktiválhatóak), ezért a 100.000 Ft teljesen elfogadható ár egy ilyen oldalért. Divi-ben ezért a pénzért már egyedi megjelenést is elkészítenek nekünk (bár még erre nem teljesen használnám az egyedi jelzőt, viszont már nem is sablon oldalról beszélünk).
A valódi egyedi dizájnok ára 150-200.000 Ft-nál kezdődnek. Ez már jó eséllyel nem Divi (bár lehet, hogy valaki elkér ennyit, de Divi-nél a 100.000 Ft felett már szerintem túlárazott, ha csak egy pár aloldalas bemutatkozó weboldalról beszélünk). Természetesen ha egy terjedelmesebb weblapot vagy webáruházat készítenek Divi-ben, akkor elfogadható a 200.000 Ft feletti ár is, mivel ezzel több a munka.
Ha WordPress weboldalt készítenek, azt folyamatosan (legalább hetente) frissíteni kell. Sokan ezt nem csinálják meg, főleg akik olcsóbban dolgoznak, ők nem foglalkoznak ezzel, ami egy elég nagy hiba. Nem árt megállapodni a frissítésről is, bár csak pár gombnyomás, de néha előfordulhatnak kompatibilitási és technikai problémák, ha a fejlesztőre bízzuk ezt is, akkor ő megoldja ezeket.
Ha HTML oldalt készítenek, azt nem kell frissíteni (ez alatt a rendszer és nem a tartalom frissítéseket értem). Viszont több a munka vele, főleg ha olyant kérünk, amit egyedileg kell bele programozni, ezért egy ilyen weboldal költségesebb is.
Tehát árban a WordPress a legkedvezőbb, és ha hozzáértő emberrel készítettjük el, akkor teljesen biztonságos, gyors, meg kinézetre is olyan, ami megfelel a mai trendeknek.
A WordPressen kívül vannak más CMS-ek is, pl. Drupal, Joomla!, a WordPress a legnépszerűbb. Nem mindenki WordPressben dolgozik, a másik rendszerek sem rosszabbak. Ha viszont valaki webfejlesztőnek tanul, azt ajánlom, hogy egyet tanuljon meg, de azt jól kell ismerni. Az nem jó, ha mindenhez ért, de csak egy kicsit, mert akkor semmihez sem ért igazán.
Magad is megírhatod, pár nap tanulás kell hozzá, meg pár nap írás.
Erősen fapados lesz!
#4 Vannak online videótanfolyamok, amik elég jól összeállítottak, és elég részletesek is. Viszont ezek a videótanfolyamok fizetősök, pontosabban vannak ingyenes oktatóvideók is, de egy fizetős tanfolyam sokkal részletesebben elmagyarázza a dolgokat. Az ingyenesekben megtanulhatóak az alapok, a fizetősökön pedig meg már mélyebb ismereteket szerezhetünk. Azok a tanfolyamok viszont, amik kellő részletességűek, annyiba kerülnek, mintha egy webfejlesztővel megcsináltatnánk az oldalunkat (továbbá nem kevés idő meg szorgalom is kell az anyag elsajátításához).
De tételezzük fel, hogy mindkettőből van bőven, és mindent elsajátítunk, amit ott tanítanak. Szükségünk lesz még egy dologra a domain és a tárhelyen felül, ez pedig egy prémium téma (amit a tanfolyamban is elmondanak, illetve ennek a kezelését fogják megtanítani). Ha a prémium téma árát is hozzávesszük, már többe jön a weboldal elkészítése, mint ha valakivel megcsináltatnánk, igaz utána több weboldalt is meg tudunk csinálni, de ha nem ezzel szeretnénk foglalkozni, akkor nem éri meg a befektetett időt, energiát és pénzt.
Az ingyenes témák pedig nem nyújtanak olyan szolgáltatásokat (beállításokat) és minőséget, mint a prémium témák. Továbbá ha nem megbízható ingyenes témát használunk, könnyen megeshet, hogy nem frissítik, ezért biztonsági és kompatibilitási problémák lehetnek vele. Szóval rászánunk egy csomó időt (amiben pénzt is kereshetnénk, ahogyan az 5-ös válaszadó írta), és a végeredmény egy gagyi weboldal lesz, aminek nincs túl sok értelme szerintem. Ha viszont csak a prémium témát vesszük meg, önmagában az sem elég, mert ez olyan, mintha valaki megvenné a Microsoft Office-t, aki ezelőtt sosem használta, ettől még nem fogja tudni kezelni. Tehát ahhoz, hogy megfelelő minőségű legyen az a weboldal, elő kell fizetni egy tanfolyamra, becsülettel el kell sajátítani a benne tanítottokat, meg kell venni a prémium témát, sőt gyakorolni is kell nem keveset, és csak utána fog menni.
Fentebb írtam a Divi prémium témát, én ezt ajánlom, mivel egy licensszel korlátlan weboldalon használható (hosszú távon ez éri meg a legjobban), illetve egy Divi tanfolyamra érdemes előfizetni, ha valaki komolyan szeretne ezzel foglalkozni. Többe fog kerülni, mintha elkészíttetnénk egy weboldalt, tehát ha csak egy weboldalra van szükségünk, akkor nem éri meg.
Nem tartom kizártnak, hogy a kérdező pont weboldal készítéssel szeretne foglalkozni, ezért kérdezi az árakat, akkor viszont nem szabad sajnálni az időt meg a pénzt, hogy megtanulja a dolgokat, ebben az esetben legyen olyan minőségű a munkája, mint ami elvárható, és akkor meg fog térülni a befektetett pénz meg energia.
Amúgy azért kérdeztem, mert webfejlesztőnek tanultam és most egyik ismerősömnek kell készítenem egy weblapot, de fogalmam sincs hogy mennyit kérjek érte, neki sincs hogy mennyit adjon.
Itt az oldalon is az eddigi kérdéseknél ahány válasz, valaki szerint egy sör valaki szerint meg 100ezer.
Egy ilyen statikus weboldal már 10 éve is csak arra volt jó, hogy legyen a cégnek egy online névjegye, ami mondjuk gáz, ha egy cégnek még mindig nincs. Én pl. idegbajt kapok tőle, hogy még nagyon komoly nagy cégek is képtelenek a weboldalukra kiírni egy ünnepi nyitva tartást, hogy tudni lehessen, vajon érdemes-e hozzájuk menni a két ünnep között, vagy máshova érdemesebb menni - és egy ideje nem is megyek már olyan céghez, ami nem képes publikálni a neten a nyitva tartását. Sőt, ha nagyon gagyi, vagy rosszul használható a weboldala egy cégnek, akkor amiatt is kevésbé választhatják őket másokkal szemben.
Annyi értelme mindenképp van egy ilyen oldalnak, hogy lefoglalja a domaint és ha már domain van, akkor valami tartalom is legyen fent az oldalon. Önmagában viszont egy ilyen oldal nem fog sokkal több üzletet eredményezni (kevesebbet viszont lehet, lásd fenti példám), így az elkészítése is nagyon könnyen felesleges pénzkidobássá válhat a tulajdonos szemszögéből.
Komolyabb üzleti eredményhez kell egy online marketing stratégia, ami figyelembe veszi, mivel foglalkozik a cég, kik az ügyfelei, hogyan üzletelnek és azt milyen módon lehet online eszközökkel támogatni. Ki kell találni, hogyan lehet online több, újabb, más ügyfeleket elérni és milyen online jelenlét képes a cég érdekeit leginkább szolgálni. Ha ez megvan, utána érdemes elkezdeni a célokhoz illeszkedő weboldalt készíteni.
Direkt nem írtam olyanokat, hogy webshop, landing page, blog, stb, mert ezek is mind olyanok, amik attól függnek, hogy melyik mennyire szükséges/hasznos, hogy milyen stratégiát sikerül mögéjük felépíteni. Stratégia nélkül semmit nem érnek az eszközök egyik cégnek sem.
A kérdésed jól mutatja, hogy a szaktudás önmagában kevés a sikeres üzleti érvényesüléshez. Ahhoz, hogy a szaktudásodból meg tudj élni, érteni kell az üzlethez is, hiszen a bevételt nem maga a szaktudásod termeli, hanem az, hogy sikeresen tudod a szaktudásodat áruba bocsátani, hogy bevételt szerezz általa. A szaktudás csak eszköz, de a tényleges bevételt az értékesítés - meg a hozzá kapcsolódó értékesítési stratégia és üzleti modell termelik.
A klasszikus közgazdaságtani tétel szerint a piaci ár az a pont, ahol a kereslet és a kínálat találkozik egymással. A munkavállaló (te) abban érdekelt, hogy minél magasabb árat kapjon a munkájáért, vagyis minél kevesebb munkával minél több pénzhez jusson. A munkáltató/megrendelő abban érdekelt, hogy a munkavállalók munkájából minél nagyobb mennyiségű/értékű munkavégzés minél kevesebb pénzébe kerüljön.
Akinek erősebbek az érvei a tárgyalásban, az nagyobb mértékben tudja a saját érdekeit érvényesíteni. Ha nagy munkaerő hiány van és kevés munkavállaló jut nagyon sok munkára, akkor a munkavállalók sokkal több lehetőség közül válogathatnak, nagyobb mozgásterük van eldönteni, hogy kinek és milyen feltételek mellett akarnak dolgozni. Emiatt a munkájuk felértékelődik, a bérek felmennek és egyre magasabb munkadíjakkal akarják a munkáltatók magukhoz csábítani azt, aki hajlandó nekik dolgozni. (Rossz hírem van, ez inkább az építőiparban jellemző, nem a weboldal készítésben.)
Ha viszont egy területen (mint a weboldal készítésben is) a belépési küszöb nagyon alacsonyra csúszik és szinte bárki könnyű szerrel beléphet az adott piacra, akkor túlkínálat jelentkezik a munkavállalókból, a megrendelők okkal érzik úgy, hogy ha te nem vállalod el a munkát, akkor majd bármelyik sarkon találnak rá mást. Ilyen helyzetben a megbízóknak nagyobb szabadsága van, a saját érdekeiket érvényesíteni, vagyis alacsonyabb árakat diktálni és akinek nem felel meg, ahelyett keresnek mást, akinek megfelel, hiszen nagy a kínálat jelentkezőkből, szabadon válogathatnak az olcsóbbnál olcsóbb kínálatból.
Ezért fontos a következő minimális megtérülés számítást elvégezni, hogy rájöjj, mi az a minimális összeg, amiért neked még megéri valamilyen munkával foglalkozni. Ha ugyanis a munkád bevétele nem képes kitermelni a megélhetésedet, akkor az azt jelenti, hogy nem éri meg a munkával foglalkoznod. Ilyenkor meg jó eséllyel érdemesebb más, jobb megtérülésű munka után nézned. Népszerű (és nem alaptalan) referencia pont szokott lenni a Mekis órabér, hiszen jogos kérdés, hogy vajon érdemes-e bármilyen szakértelmet igénylő munkát olcsóbban végezned, mint amit a Mekiben a betanított hamburger összeszerelőknek fizetnek.
Érdemes legalább egyszer (méginkább időről-időre ellenőrizve) utána számolni, hogy egy hónapban/évben milyen költségeid vannak, mennyi pénzre van szükséged a megélhetéshez, ezt pedig elosztani azzal, hogy reálisan mennyi időt tudsz egy hónapban bevétel termeléssel, munkával tölteni. Így kapsz egy nagyságrendi becslést, hogy kb. milyen (minimális) órabérrel érdemes a munkadíjad számolni.
Mert ugye ha csak weboldalak készítésből akarsz megélni, akkor annak a munkádnak kellene kitermelnie minden költségedet (ideális esetben többet is, hogy legyenek megtakarításaid, stb).
Ezt a számítást persze lehet és érdemes is súlyozni olyan tényezőkkel, hogy milyen munkával kapcsolatos költségeid vannak (számítógép amortizációja, energia fogyasztás, számlázási, céges költségek). Azt is érdemes figyelembe venni a számításoknál, hogy hiába van napi 8, heti 40 munkaórád, fizikailag sem lehetséges minden percet hasznos munkával kitölteni, másrészt nem is biztos, hogy találsz minden percedre fizető munkát, így az egyes tényleges munkáid bevételéből ezeknek az üresjáratoknak is meg kell térülniük hozzá, hogy ne legyél mínuszban.
Nem árt persze a konkurensek piaci árait is megnézni, de annál, hogy más mit mennyiért csinál sokkal fontosabb kérdés, hogy te találsz-e magasabb áron megrendelőt a munkádra. Attól, hogy más még olcsón se biztos, hogy el tudja adni a kacatját, neked még egyáltalán nem kell tartanod az ő árait - főleg, ha magasabb szinten is meg tudsz élni abból, amit csinálsz.
Az ember saját munkájának leárazása általában azoknak a manipulációs eszköze szokott lenni, akik nem tudják mással megindokolni, hogy miért velük akarjon valaki dolgozni.
Főleg az üzleti élethez egyáltalán nem értő pályakezdők körében népszerű húzás, hogy eleinte ingyen/olcsón dolgoznak, hogy referenciákat és kapcsolatokat szerezzenek. Aztán "majd, ha már ismertté válnak", akkor árat emelnek. Csak egy dolog sántít ebben az elméletben: a többségnek általában később se lesz semmi jobb ötlete, hogy később miért és ki fizessen nekik többet a korábbiaknál. Azok az ügyfelek, akiket azzal szereznek, hogy ingyen/olcsón dolgoznak nekik, később sem akarnak majd többet fizetni. Más ügyfeleket meg ugyanúgy nem nagyon tudnak majd megszólítani, hiszen pont az a képességük sosem alakul ki ebben az üzleti modellben, hogy be tudják árazni a saját munkájukat. Ilyenkor szokták elkezdeni másolni mások árait, abban bízva, hogy ha már nekik nincs fogalmuk róla, hogyan kéne saját áraikat kialakítani, legalább mások tudják, miért annyit kérnek, amennyit - csak ez egyáltalán nem biztos, hogy így is van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!