Miert van az, hogy akarhanyszor megkeres valaki, hogy kene neki egy weboldal, nekem kene minden info utan "rohanni"?
Ha az ugyfel szeretne, hogy az oldalara olyan tartalom keruljon ki, ami neki tetszik, akkor miert nem kepes legalabb a szovegeket / kepeket osszeszedni, hogy ne kelljen totyorognom vele?
Meg uj vagyok ebben, foallas mellett foglalkoznek ezzel hobbybol (fullstack fejlesztokent dolgozok) es eddig a szereny 2 "megrendelombol" mind a ketto hulye volt. Az egyik "kene valami valamikorra, majd mindent elkuldok hozza" hozzaallassal keresett meg, a masik meg kapott egy demot, amihez leirtam, hogy ne a tartalmat nezze, mert azt neki kene adnia es "hat ezen keves a tartalom" volt a reakcioja, majd megigerte, hogy majd eljuld mindent, ami persze nem tortent meg, de en nem fogok rohangalni utana, elvileg az o erdeke, hogy legyen weboldalas, nekem nem mulik ezen a megelhetesem.
Csak en vagyok peches vagy rendszerint tenyleg hulyek a megrendelok?
Mert az ügyfél teljes körű szolgáltatást szeretne.
- Grafikai tervezés - design
- Weboldal funkcionális megtervezése fél szavak - infók alapján.
- Megfelelő tartalom hozzáadása, megírása - marketing 1. szint.
- Honlapja népszerűsítése, reklámozása - marketing 2. szint.
- Folyamatos Support, újabb igények integrálása.
A munka 2/3 sokszor az ügyféllel való egyeztetés.
De ezekből szépen jönnek le, mikor 200e a keret, és 2M -s az elképzelt
Ilyenkor jön, hogy tartalmat ő írja, szerkeszti, funkciókból visszább vesznek...
Így van ahogy előttem írták. Ez a két munkád a "tanulópénz". :) Nem szégyen, nekem is volt.
Nem ért hozzá, ezért azt várja, hogy mindent IS te oldj meg.
Én azt szoktam csinálni ilyen helyzetben, hogy amihez nem értek (komoly arculattervezés, marketing szövegek írása, stb..) arra van pár ismerősöm aki alvállalkozóként megcsinálja ha kérem.
Szóval úgy néz ki, hogy tételesen elmagyarázom neki, mi mennyibe kerül és miért tehát ha sokat kér, akkor miből is jön ki az a 1,5 millió. Többnyire így megértik és két eset van: vagy azt mondja oké, akkor legyen annyi, csak csináljuk, vagy soknak tartja és akkor lefarag belőle. Persze hamar rájön, hogy a facebook és a google hirdetés is elég drága szóval a jó marketinges olcsóbb mint havonta 300-at kidobni az ablakon reklámra úgy, hogy alig van belőle pontenciális vevő. Na mindegy.
A másik dolog pedig, hogy MINDENT ki kell számlázni. Persze nem mindent direktbe, van amit "ingyen" csinálok (tehát máshova beépítem az árát, ilyen pl a terméktámogatás, mikor elállítgatja a tárhelyet amit magának vett és nem működik az oldal). A lényeg hogy így teljesen agilisen dolgozok, annyit módosít amennyit csak akar, de az sokba fog neki kerülni.
Ilyenkor szoktak jönni az érvek, hogy "dehát ez csak módosítás, az miért nincs ingyen?" (pofám leszakad). Ekkor szoktam felhozni érvként, hogy ha a festő lekeni zöldre a szobát, majd a végén kitalálja, hogy nem tetszik a szín ezért fesse le újra csak most pirosra, akkor ő ingyen szokta csinálni? "hááát neeeem". Na ugye.
Ha pedig még mindig sokallja a díjat, akkor pedig leírom azt is, melyik mennyi munkaóra. Ha leosztja, rájön, hogy egy autószerelő vagy egy pszichológus sokkal drágábban dolgozik és többnyire ez meggyőzi. Akit még ez sem, azzal pedig nem kell foglalkozni...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!