Hogyan működik, ha egy profi weboldalkészítővel csináltatok webáruházat?
Voltak webodlalaim, de azokat én csináltam laikusként, most szeretném a webáruházat profival (magánvállalkozó) elkészíttetni.
Arra gondolok, hogy pl. a weboldalon a képeket, a hátteret, az egyes menük, betűk, mindenfélének a színét, méretét, betűtípust, meg az eégsz designt én választom, ugye? De hogyan? Állandóan minden lépésről egyeztetünk és kb. diktálom neki, mit hogyan? Nehezen tudom elképzelni.
Az ÁSZF, adatkezelési dolgokat, sütiket, meg egyéb kötelező dolgokat is ő csinálja meg? Vagy kell valami jogászt szereznem, vagy összeollózom majd én máshonnan?
Ha végül elkészül egy oldal, hogyan tudom majd kezelni? Leírást változtatni, termékeket, képeket feltölteni, levenni, árat változtatni? Tudok képeket is módosítani (pl. bannereket)? Akár menüpontot hozzáadni, oldalt? Mi az, amihez utána biztosna ő kell és mi, amit én csinálhatok?
Nem akarom ennyi kérdéssel bombázni őt, remélem, tudtok ti segíteni.
Készítesz egy tervezetet, leírod mit hogy gondolsz.
Egyébként pont őt kell az ilyen dolgokkal bombázni, hogy tudja, miről is lenne szó.
Szia!
Első körben leülsz vele - grafikussal, és átbeszélitek a kinézetett amit szeretnél, itt érdemes gyakorlottal, hogy végig tudjon menni minden részen, ő papírra rajzolgat, jegyzetel... arányok, színek, elrendezés.
Ezután megbeszélitek a grafikai tervek árát, és előleget adsz. (szerződést írjatok) elkészíti a grafikai terveket egy szerkesztőben amiben Layereken / rétegeken tudja majd később pontosítani, és azt átnézitek, kisebb igazítások itt még előfordulnak, színek, mértetek...
Ezután ha elfogadtad a grafikát, kifizeted a fennmaradó részét. (Ha nem fogadod el, bukod az előleg, mert ő elkészítette, ha esetleg nem készítette volna el, akkor előleget vissza kell adnia...)
Majd ezzel a grafikai tervekkel, már a programozóhoz fordulsz, akivel a működését, funkcióit végig beszéled, itt még lehetnek
Ezt a grafikát még előfordulnak új mezők, kis átrendezgetés, de nagyjából a grafikai tervek maradnak. Írtok egy funkciólistát, milyen szolgáltatásokat integráljon, azok hogyan működjenek, egy gyakorlott fejlesztő sorba fogja kérdezni, olyanokra is amire esetleg nem gondoltál. Ha esetleg nem tudsz válaszolni, nem érted kérd ki a véleményét.
A részletes specifikáció után, lehet kelleni fog kis idő, míg felméri és meghatározza az árat, hogy mennyi munka óra és az neked milyen költségekkel jár.
Aztán ugyan úgy szerződés, előleg, ő dolgozik, közben ha esetleg valami eszedbe jut, módosítanál, akkor szerződés kiegészítés - módosításként fel kell vinni, ez általában némi plusz költséggel és határidő tologatással jár.
Amikor elkészül, akkor az ő részét is kiegyenlíted, és jöhet a tartalom része.
Itt az ÁSZF és hasonló jogi részekhez, érdemes ügyvédhez menni, és vele megíratni.
Majd hogy be is hozza az eddigi költségeket, mehetsz egy marketingeshez.
A marketinges, segít a nem jogi, hanem ügyfél fogó szövegek kialakításában.
A weboldalad kereső optimalizálásában, hirdetésében.
Itt megjegyzem célszerű integrálni különböző külső rendszerekbe export lehetőséget, pl. árú keresés.
Fontos! Ne marketingessel csináltasd az egészet!
Ők általában WordPress + Woo -t használnak, ami nem túl előnyös, és kezelni is meg kell tanulni, lehet ez a legolcsóbb, de hosszútávon nem éri meg. Én rendszeresen tapasztalom ezeknél, hogy annyira, lassúak, hogy nem jut a vásárlás végére a látogató, mert elege lesz a kérem várjon feliratból, vagy forgó karikából.
A weboldalt mindenképp úgy kell csinálni, hogy legyen egy adminisztrációs panel, ahol a tartalmi részeket egy integrált WYSIWYG szerkesztővel tudod kezelni, ennek fájl kezelőjével a szöveges részben elhelyezett képeket is.
A kategóriák és termékek, rendelések kezelése pedig megint egy külön része, ahol megtudsz adni minden adatott ami kell hozzá, meta adatok, ár, leírás, képek...
Azt azért tartsd észben, ha keresni akarsz paraméterekre, akkor azt is külön - külön fel kell vinned, egy terméknél, mert az alapján tudja a keresőt megírni.
Így ha sok kereshető paramétert akarsz, pl. méret, szín, anyag, márka... akkor ezt minden terméknél egyesével ki is kell tölteni.
És én mindenképp külön - külön intézném.
Egy jó grafikus nem jó programozó, más szemlélet kell.
Egy programozó nem jó marketinges, részeket tud, de egészében nem a legjobb.
Ahogy egy marketinges se jó grafikus, programozó, ő megint másban jó.
És végül a jogi részekhez használhatsz sablonokat, de lehet nem fog megállni a helyét egy jogi helyzetben, problémában, pl. garanciáztatás esetén.
(Én programozó vagyok)
Mi nem tudjuk milyen munkamódszerrel dolgozik a "magánvállalkozó"... Megbeszélitek, hogy mit hogyan szeretnétek, majd ő megcsinálja. Hogy közben konzultál-e veled az rajta múlik, de aki eleve keveset kommunikál az ügyfelével az gyanús, hogy kókler, mert olyat én még nem láttam, hogy egyetlen megbeszélésből minden 100%-ban világos legyen.
Az ÁSZF-t neked kell összeállítanod, hiszen te tudod mit szeretnél a saját szerződésedbe beleírni. Az összeollózást nem értem, úgy akarsz szerződni a leendő ügyfeleiddel, hogy azt sem tudod mi áll az ÁSZF-edben?
Kezelni az oldalt: Hát, többek között ezt is le fogjátok tisztázni, hogy milyen funkciókat szeretnél... Azt mi nem tudjuk ő hogyan oldja meg ezeket a funkciókat. Ezernyiféleképpen meg lehet csinálni egy képmódosítást, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!