Visual Studioval C# (WinForm/WPF/UWP/egyébdolgok) -ban játékot csinálni? Megéri? Van értelme?
Mit értesz az alatt, hogy "megéri"? Hogy degeszre keresd magad, és te legyél a piacvezető? Mert akkor felesleges nekikezdeni is. Hogy el tudod-e adni, és profitálhatsz-e belőle? Minden bizonnyal igen, ha jól megcsinálod. Persze, ne reméld, hogy te leszel az új John Carmack.
Van-e értelme? Én kevés programozási feladatra mondom azt, hogy nincs értelme. Ha másért nem, tanulás, tapasztalatszerzés, vagy esetleg szimplán szórakozás céljából mindenképp van értelme.
#1 Oké, köszi.
#2 Erről még nem hallottam, mindjárt utána nézek!
#3Azt értem azalatt, hogy "megéri", hogy mint a WinForm-ot manapság egyre kevesebbet használják, mint a WPF-et leváltja az UWP, és úgy maga a C# nyelv tanulása megéri-e, nincsen egy másik nyelv ami keresettebb, esetleg érthetőbb, stb....
Ha kifejezetten játékfejlesztést akarsz tanulni akkor WPF és társai kiestek. Vannak erre külön kifejlesztett játékmotorok is (pl Unity ahogy mások mondták) amik tartalmazzák már minden grafikus cuccot meg fizikát és társait is.
A C#-ról külön annyit mondanék hogy persze "megéri", nem épülnének rá játkmotorok és társai ha nem lenne fontos. A C++-t mondják "industry standard"-nak, de az nem biztos, hogy a legjobb nyelv kezdésre.
Értem, köszi.
Annyira nem vagyok "kezdő", mert webprogramozást és alap c#-os konzol alkalmazást tanultam az elmúlt 2 évben, meg "programozás alapjai" címmel még az alapokat, viszont fejlődni szeretnék. Suli meg még nem kezdődik (mármint ötödév/fősuli/ilyesmi), és nem akarok kizökkenni a programozásból :)
kérdező én Unityvel fejlesztek játékot, inkább megéri abban fejleszteni, mint winform és társaival csinálni, DE nem mindent! ha egy nagyon egyszerű mondjuk 6x6-os memória játékot csinálsz, akkor azt megtudod csinálni a fent leírtakkal is, sőt sima HTML CSS JS kombóval is és böngészőből futtatni
a Unity elég sokat tud, mint játékmotor, de emiatt van egy olyan "hátránya" is, hogy bizonyos megkötések vannak
pl engem zavart, hogy egy kis 4x4-es memória játék amit csináltam 80MB körül jött ki, míg JS-el megoldva ennek nagyon töredéke
viszont van egy elég szép 3D-s játék amit fejlesztünk, ott meg a mai AAA-s játék grafikákhoz képest (és a 30-40-60GB mellé) mi még 1GB alatt vagyunk
a Unitynek vannak megoldásai amik elég sokat könnyítenek a munkádon, mint jó játékmotor segít abban, hogy hamarabb előállítsd a produktumot
mindennek meg van a maga előnye és hátránya, de ha komolyabb játékot szeretnél, akkor Unity (C#), vagy Unreal (C++) kombóval ajánlott
ha telefonra szeretnék ezekkel fejleszteni, akkor a Unity jobb választás (vagy ha csak windowsnál fontos a méret)
mellette amit még ad az a multiplatformosság, ha megnézed mit támogatnak ezek a motorok, akkor rájössz, hogy megéri ezeket használni, mert még samsung TV-re is tudsz velük buildelni és mellette rengeteg konzol/OS és még WebGL is támogatott
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!