Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan lehet magas szintre...

Hogyan lehet magas szintre fejlődni a programozásban? Lentebb megpróbálom definiálni.

Figyelt kérdés

Tudom, idő és kitartás. Engem inkább az érdekel, hogy milyen forrásokat használhat az ember, honnan tanulhat?


Belenéztem a Stack Overflow forráskódjába, vagyis ebbe:

[link]


Elég sokkoló és olyan érzésem van, hogy én sohasem fogok tudni ilyen komplex kódot írni.


2019. máj. 26. 19:30
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
A Stackoverflow nem nyílt forrás kódú.
2019. máj. 26. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
35%
elsőre ilyesztő, de majd belejössz mint kiskutya a sarokbasz@rásba! ;)
2019. máj. 26. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Nem egyben kell nézni az egész kódhalmazt, hanem kis részenként. A fejlesztés során is mindig egy kis problémából indulunk ki, megoldjuk, majd hozzátesszük a következő kis darabot és szépen hízik majd, mint a házisertés.


Pl. 100 embernek szeretnénk pofont adni, de csak a férfiaknak, mert nőket nem illik verni. Akkor kiindulunk abból, hogy hogyan tudunk 1 embernek pofont adni. Megcsináljuk. Ezután módosítjuk a kódot, hogy csak akkor adjon pofont, ha az illető férfi. Megvan. Akkor most módosítjuk úgy az egészet, hogy mindez 100 emberre is működjön (beszervezzük egy ciklusba mondjuk). Kész van. Jöhet a következő funkció, pl. a tökönszúrás és így tovább... A végén azon kapjuk magunkat, hogy már egy komplett háborút meg tudna nyerni a programunk, az ellenség meg vakarja az állát a forráskód láttán, mert nem értik mi hogyan függ össze.

2019. máj. 26. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Tény, a suliban is így csináljuk meg én is otthon, kvázi ösztönből. Megtervezem nagyjából (sajnos tervezést nem tanulunk, így csak úgy, ahogy jön ösztönből), aztán egységenként, amit tudok, megírom, összekapcsolom.

Viszont akkor is ijesztő...

2019. máj. 27. 05:34
 5/6 Maltodextrin ***** válasza:
100%

Van ijesztőbb is. Open Source-ban pl. a Blender vagy a Linux kernel kódbázisa, vagy ott az Unreal Engine. Több millió sornyi kódból állnak. De ezek csak funfact-ek.


Megnyugodhatsz. :)

Az ilyen mértékű kódbázisokhoz való hozzájárulást (hogy mit kell lefejlesztened) a legtöbb esetben módszertanok szabályozzák. Pl. scrum.


Azaz, az összes feature amit bele akarnak passzintani a nagy képbe, az előre fel van vázolva (mint egy puzzle darabot). Így a fejlesztők csak a kontextust kell ismerjék, és a problémát kell lebontaniuk elemi, implementálható egységekre. Jobb helyeken erre jön rá a unit tesztelés is.


Persze az sem árt, ha a nemtriviális kódok felett van pár világos megjegyzés.


A tervezési döntések pedig igen fontosak. Ezek kódból nem mindig látszanak, nem indokolják meg önmagukat, hogy miért pont __úgy__ lett megvalósítva az adott dolog ahogy.


Koncentrálj a fogalmak értelmezésére, a rendszerszemléletre, az oszd meg és uralkodj elvre. (Sokkal több tipp van a témában.)


Esetleg nézz rá egy-két haladó github felhasználó profiljára: milyen repóik vannak, hol kezdték, mennyit fejlődtek stb.

2019. máj. 27. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
56%
Vannak követendő minták és elkerülendő antiminták, amelyek segítenek. De általában az ilyeneket nem egyedül írják a fejlesztők, hanem többen.
2019. máj. 28. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!