C grafika feladat?
A feladat ez lenne:
Rajzolja meg a képernyő közepére rajzolt koordinátarendszerben az y=tgx
függvény grafikonját a [–π/4, π/4] intervallumon! Adja meg a függvénygörbe
és a [0, π/4] intervallum közé eső alakzat területének értékét, integrálközelítő
összegek alkalmazásával (az alapintervallumot részintervallumokra bontjuk,
melyekre a függvénygörbe által meghatározott magasságig téglalapokat
rajzolunk és ezek területeit összegezzük).
Valaki tudna segíteni, hogy egyáltalán hogy kellene nekikezdeni/megcsinálni?
Egyetlen feladatot csináltunk meg ilyen grafika témakörből, ahol oszlopdiagramokat kellett rajzolni, úgy hogy ötletem sincs, hogy hogyan kellene megcsinálni.
Előre is köszönöm
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Fogod, létrehozol egy width * height méretű ablakot. Hogy megtudd, mennyi mi a felosztása a valós számegyenesnek pixelenként, kiszámolod, hogy dx = (max_x - min_x) / width; a te esetedben max_x = pi/4, min_x = -pi/4. Azaz egy pixel változás pontosan dx változásnak felel meg a valós számegyenesen. Tovább jó lenne tudni, hogy az y-tengelyen mik az egységek. Ha 1:1 arányt akarsz, akkor nyilván dy = dx. Továbbá a rajzoláshoz tudni kellene azt is, hogy hol az origo, amihez a képernyőn a koordináták viszonyítva vannak.
Ha az origo a bal felső sarok, akkor a valós koordinátarendszerben lévő pont (x, y) a képernyőn a következő helyen lesz (width / 2 + x / dx, height / 2 - y/dy); vagy valami ilyesmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!