Milyen matematikai ismeretek kellenek a játékfejlesztéshez a vektorokon és mátrixokon kívül?
"szükségesek a játékfejlesztéshez legalább alapvető grafikai, zenei képességek is, mert gondolom nem akarod innen-onnan összelopkodni a szükséges hozzávalókat."
ez nem egészen igaz
3.5 éve foglalkozom játékfejlesztéssel (programozó vagyok)
a grafika és a zene + hang effektek annyira nagy, hogy jobb inkább erre egy csapatot összeszedni (amire van is lehetőség több oldalon keresztül is), mert ha valaki tényleg minőségi munkát szeretne csinálni, ahhoz azért elég sok elmélettel tisztában kell lennie
persze célorientáltan megtanulható 1-1 projekthez az épp szükséges tudás egy darabja, de a ráfordított idő és a végtermék minősége nem elhanyagolható
visszatérve az eredeti kérdéshez
kérdező ma már nagyon sok játékmotor van a piacon amik nagyon megkönnyítik a dolgodat és hasznos eszközöket adnak neked, ez azért jó, mert nem kell a kereket kétszer feltalálni
te játékmotort szeretnél programozni, vagy csak játékot?
az, hogy milyen ismeretek szükségesek, nagyban függ a motortól amit használsz (ha használsz) és a megvalósítandó projekttől
"a grafika és a zene + hang effektek annyira nagy, hogy jobb inkább erre egy csapatot összeszedni (amire van is lehetőség több oldalon keresztül is),"
Hát, inkább nincs.
Éppen ez a baj, hogy a fejlesztő nem talál grafikust, zenészt, utóbbiak meg fejlesztőt.
Annak meg nulla az esélye, hogy gipsz edömér elkurjantja magát valami fórumon, hogy el akarja készíteni a klónok harcának huszonkilencedik remake-jét és tódulnak a jobbnál jobb grafikusok.
A játékprogramozásban a második legnehezebb dolog, összehozni egy csapatot. A legnehezebb meg, össze is tartani azt, a project végéig.
hát én pl itt is találtam egy csapatot, de pl ott a jatekfejlesztes.hu ami nem annyira pörög, de ott is lehet találni embereket
általában itt vagy amatőr csapatra kell gondolni akik a projektek alatt fejlődnek, vagy néha becsöppen 1-1 komolyabb ember is
ahol én most fizetős fejlesztést vállaltam az pont egy ilyen kis csapatból indult ahova becsatlakozott egy olyan grafikus aki komolyabban benne van a szakmában és pont programozóra volt szükségük
viszont azokat sem kell lebecsülni akik csak hobbiként tolják, akivel együtt dolgozom srác ő munka mellett szabadidejében csinálja, de eléggé van érzéke hozzá
egy csapatot összehozni nem annyira bonyolult a tapasztalataim szerint, igaz általában engem megtalálnak az emberek, de van amikor én keresek és úgy találok valakit
viszont az összetartás és a projekt végig vitele tényleg nehezebb, főleg ha több éves projektről van szó
"Egy pongot már tudtam írni."
"Szerintem olyan messze nem állok a játék fejlesztéstől."
Nem akarok gonoszkodni, de szerintem csináld végig azokat a 2D játékokat, amiket átugrottál. Fejben minden egyszerűnek tűnik, de a gyakorlatban hamar elő fognak jönni a hiányzó darabkák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!