C# programozási feladat?
Egy játéktábla mezői kétféle módon vannak megjelölve (pl. * és -). Kezdetben minden mező azonos jelölésű (-), kivéve a játéktábla közepén lévő mező, valamint annak négy közvetlen szomszédja.
A játék során a felhasználó megadja a játéktábla egy
koordinátáját. A kiválasztott koordinátájú mező, illetve annak négy szomszédja az addigival ellentétes jelölésűre változik.
A játék akkor ér véget, ha a felhasználó minden mezőt *-ra tudott változtatni.
A játéktábla aktuális állapotát egy kétdimenziós logikai tömbben tárolja el!
Megvalósítandó metódusok:
1. static bool[,] Init()
A játéktábla kezdeti állapotát előállító metódus
2. static string State(bool[,] game)
A játéktábla aktuális állapotát string formában megadó metódus
3. static bool[,] Shoot(bool[,] game, int x, int y)
Kiválasztott pontra „lövést” megvalósító metódus
4. static bool IsOver(bool[,] game)
A metódus vizsgálja, hogy minden mező *-gá vált-e.
Egydimenziós tömböket tudok feltölteni, meg függvényeket meghívni, viszont itt teljesen megakadtam, hogy hogy fogjak hozzá. (Feltölteni pl. egy 8x8-as mátrixot, és akkor ott egyáltalán mi számít középnek? a 4;4 vagy az 5;5 koordinátájú elem? Mondjuk egy páratlan*páratlan táblánál ugye egyértelmű lenne. Aztán, milyen feltételekkel, milyen ciklussal valósítsam meg, hogy pl. a 2,7 koordinátájú pont, és a mellette lévő 4 (1,7 3,7 2,6 2,8) pontok is ellentétesre változzanak?
Ha valaki ráér megírni a programkódot (szétkommentelve, mert meg szeretném érteni, hogy hasonló feladatot meg tudjak csinálni), vagy valahogy rávezetne, hogy hogy kezdjek egyáltalán neki, azt nagyon megköszönném. :))
kezdeném azzal, hogy biztos nem írom meg helyetted
sokkal többet tanulsz, ha te magad csinálod meg
amúgy hol van írva, hogy 8x8-as a tábla? lehet akár 5x5-ös vagy 7x7-es nem?
de lehet pont ott a kulcs a megoldásban, ha páros a szám
a 4 mező amit váltanod kell ott nem muszáj ciklust használnod
a metódusokat sorban megvalósítva eljutsz a megoldáshoz
írtál már saját metódust?
inkább lefele kerekíts :)
am lehet párosnál 2-t kell alapul venni
na, de visszatérve a saját kódra, meddig jutottál már?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!