Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Melyik lenne a legideálisabb...

Melyik lenne a legideálisabb programozási nyelv program/játék készítésére?

Figyelt kérdés
Én régóta szeretnék nagyobban programozni, csak nem tudom melyiket kezdjem el. Programoztam már Pascal-ban, programoztam már HTML-ben. Ezekkel sikerült valami kis dolgot csinálnom de nem OLYAN nagyot. Most az utóbbi időben HTMl-ben programozgatok de az csak weboldal programozás. Én szeretnék kisebb/nagyobb programokat/játékokat csinálni csak nem tudom melyik programnyelvvel lenne a legérdemesebb.

2018. szept. 26. 17:00
 1/7 anonim ***** válasza:

HTML-ben te nem nagyon programoztál... :D


Szerintem nagyjából mindegy, akár a Javascript is lehet a kiszemelt, az most nagyon menő. A játékgyártás manapság úgyis úgy megy, hogy fognak egy engine-t, pl. a Unity-t, és a példakódokból kiindulva összedobnak valami vackot. Az nem számít, hogy a Quake3 engine 15 évvel ezelőtt 125 FPS-ből kihozta ugyanazt, amit egy divatos motor tud 35 FPS-ből... persze, most túlzok egy picit, de érted...

2018. szept. 26. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Egyébként én sem írnék 0-ról mindent. Fognék egy kész cuccot, pl. egy Cube2 vagy Tesseract engine-t, vagy akár egy Minetest-et, és csak moddolnám meg tolnék bele kontentet.
2018. szept. 26. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

A HTML nem programozási nyelv. Ez csak egy leíró nyelv, amely a weboldalak vázát írja le, ebben nem programozol.


Játékfejlesztés pedig sokkal inkább játékmotor kérdése szerintem. Ha tudsz programozni Javaban vagy C#-ban az még nem garancia arra, hogy akár egy gagyibb Tetris-t vagy Snake-et is össze tudnál hozni.


Másik kérdés, hogy milyen platformra készülne a játék? PC-re? Esetleg Androidra?


Talán a legjobb az lenne, ha fognál egy populáris játékmotort és elkezdenéd tanulgatni. Azért jó a populáris, mert általában bő dokumentációval és jó közösségi háttérrel rendelkezik. Ezek közül például választhatsz egyet:


[link]


Ajánlom először a magasabb szintű nyelvek elsajátítását (akár JavaScript, Java, C#) és keresni egy megfelelő játékmotort, ami támogatja a nyelvet.

2018. szept. 26. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Szerintem először rakj össze egy snake-et vagy tetrist. Aztán valami mario-féleséget.
2018. szept. 26. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

1. Mint a többiek mondták: a HTML nem programozási nyelv. De ennek ellenére lehet vele játékot készíteni - mondjuk egyszerűbb szöveges/képes szerepjátékot.


2. Ha mostanában a HTML-lel foglalkoztál, javaslom figyelmedbe a Javascript nyelvet. Grafikához ott a Canvas illetve a WebGL, hangokhoz pedig ott a WebAudio nevű technológia; illetve van egy csomó Javascriptre épülő keretrendszer, ami segít a játék írásában: [link]

2018. szept. 26. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Sima (ANSI) C-t javaslom én, mert ebben nincs sok kényelmi funkció, és meg tudsz tanulni benne "gondolkodni", mert amit pl. C++-ban lerendezel egy előre megírt függvénnyel, azt itt magadnak kell megtervezned, "kitalálnod", megírnod.

CodeBlocks-ot ajánlanám hozzá, azt sok helyen használják.


A lényeg a gyakorlás. Hiába tudod, mit hogy kell használni, gyakorlás közben derülnek ki a hibák.

2018. szept. 27. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, tanácsokat ezzel az információtömeggel szerintem el tudok indulni😄
2018. szept. 27. 18:36

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!