A programozók hogyan állapítják meg egy játék/program rendszerigényét?
Tudják, hogy egy-egy objektumnak mekora memóriaigénye van, tudják, hogy egy-egy függvény processzorigénye mekkora, tudják, hogy mit használnak fel és ebből kiszámolható a telepítés területigénye, a memóriaigény és a processzorigény, de utóbbi lehet annak függvénye is, hogy mennyire modern a proci és annak utasításkészletét mennyire használják ki.
Pl. egy új procinak elég csak egyetlen egyedi (általában hatékony, vagy a korábbinál hatékonyabb) utasítását használniuk és akkor a korábbi processzorokon már nem fog futni az alkalmazás.
Ezt nevezik optimalizálásnak, pontosabban, ezt is annak nevezik.
#5: Ez egy nagy büdös baromság.
"Tudják, hogy egy-egy objektumnak mekora memóriaigénye van, tudják, hogy egy-egy függvény processzorigénye mekkora, tudják, hogy mit használnak fel és ebből kiszámolható a telepítés területigénye, a memóriaigény és a processzorigény, de utóbbi lehet annak függvénye is, hogy mennyire modern a proci és annak utasításkészletét mennyire használják ki."
Mesélj már, hogy egy játék esetén, ahol mondjuk 50 millió objektum és 500 millió függvény van, hogyan számolod ki az erőforrás igényt?
Összeadogatod egyesével? Ez annyira ostoba elképzelés, hogy még nevetni sem tudok rajta.
"Pl. egy új procinak elég csak egyetlen egyedi (általában hatékony, vagy a korábbinál hatékonyabb) utasítását használniuk és akkor a korábbi processzorokon már nem fog futni az alkalmazás.
Ezt nevezik optimalizálásnak, pontosabban, ezt is annak nevezik."
Mi akar ez lenni, hogy jön ide, mit akar jelenteni, mi a szar ez?
Dragonka, felismerlek, akárhányszor regisztrálsz is újra.
Megint kiengedtek az ápolók? Még mindig nem sikerült más tévképzetet kitalálni azon túl, hogy Te programozó vagy?
"Mesélj már, hogy egy játék esetén, ahol mondjuk 50 millió objektum és 500 millió függvény van, hogyan számolod ki az erőforrás igényt?"
Te sajnos egy nagyon buta, primitív, beteg ember vagy, aki csak kötekedni jár ide. Ez meglátszik a válaszaidon, a provokatív megnyilvánulásaidon is.
Amellett, nem vagy programfejlesztő sem.
Ezért nincs fogalmad sem arról, hogy egy nagyobb programot, vagy programrendszert hogy állnak neki a mérnökök megtervezni.
Az első dolguk, hogy felmérik a program várható erőforrásigényét, illetve ennek minimumát és a későbbiekben ezzel gazdálkodnak, ezt osszák ki a fejlesztői csoportok (hang, anim, stb.) között.
Az magában nevetséges, hogy azt képzeled, 500 millió függvénynek nem lehet vagy legalábbis borzasztó nagy munka kiszámolni a futásidejét.
500 millió függvény egyébként egyetlen egy mai játékprogramban sincs. De ha lenne, akkor sem jelentene gondot az erőforrásigény kiszámítása, mert minden utasításról tudott, hogy adott procin hány órajel-ciklust igényel, ebből képeznek egy táblázatot és egy szimpla segédprogi segítségével megkapják a keresett értéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!