Kérdés az int-el kapcsolatosan C++?





Egyszerre csak egy értéket adhatsz meg egy változónak. Ezt a program futása során meg lehet változtatni.
Pl.:
int a = 1;
cout << a; // 1-t fog kiírni
...
...
a++;
cout << a; // 2-t fog kiírni.





Az int típusú változó egy egész szám tárolására szolgál nem betűére.
Tehát amikor ezt csinálod:
int a = 5;
akkor deklarálsz egy "a" nevű, egész típusú változót, aminek adsz egy 5-ös értéket - ezáltal inicializálod is.
Ha több számot akarsz egy változóban tárolni, akkor használhatsz tömböt:
int a [4] = {2, 5, 7, 8};










"ha az int-be rakok egy betűt (a)..pl int a=1"
Az "a" a változó neve, ezzel tudsz rá hivatkozni. A nevét nem rakod sehova, inkább jelzed a fordítónak, hogy mostantól lesz egy ilyen nevű és int típusú változó. Nézz utána a változóknak, mi az, hogy neve, típusa, értéke.
"vagy lehet több is. (pl int a=2,5,7,8)"
Nem lehet.
"hogy tudom megoldani, hogy így legyen?"
Sehogy. Több értékhez több változó kell, pl. egy tömb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!