Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mi az objektum és az osztály?...

Mi az objektum és az osztály? (java)

Figyelt kérdés
2018. júl. 7. 00:13
 1/7 anonim ***** válasza:
az osztály a tervrajz ami alapján létrehozzuk az objektumokat
2018. júl. 7. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
0%
Én C++ ba vagyok otthon. Minden objektum lehet aminek memóriát foglalunk. Az osztály az csak egy OOP ből jött dolog, lehet nélküle élni, kivéve Javaban, mert az full oop nyelv akarna lenni, vagyis inkább egy vicc.
2018. júl. 7. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
24%
Osztályokat úgy kell felfogni mint egy doboz, amiben egy bizonyos implementációt csinálsz meg. Az osztály tartalmaz mindent ami annak funkcionalitásából szükséges lehet. Ezt tudod példányosítani ha nem statikus, és a benne foglalt funkciókat, elemeket használhatod. Ez lesz az objektum, amit már használsz.
2018. júl. 7. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Az objektum és az osztály az Objektum Orientált Programozás (OOP) két legfontosabb kifejezése. Az objektumok lényegében olyan elemek, amik saját adattagokkal, 'tulajdonságokkal', illetve függvényekkel (metódusokkal) rendelkeznek, amelyek az adott objektumon belül találhatóak. Az osztály pedig lényegében az öntözőminta, amely alapján ezek az objektumok létrejönnek.


Vegyünk egy egyszerű példát. Legyen mondjuk egy Autó nevű osztály. Egy autónak milyen tulajdonságai vannak? Van mondjuk rendszáma, márkája, színe, van súlya, de igazából le lehet róla bármit írni, milyen motor van benne, első, hátsó, vagy összkerekes, stb, stb. Illetve egy autóval csinálni is lehet dolgokat, pl beindítani, leállítani, és vezetni. Ezek lesznek a metódusok. Az Autó osztályunk nézzen ki mondjuk így:


public class Autó{

    public string rendszám;

    public string márka;

    public string szín;

    public int km_óra; //hány km-t futott az autó;

    public bool jár_e; //éppen jár-e a motor vagy sem


    Autó(rendszám, márka, szín)

    {

        this.rendszám = rendszám;

        this.márka = márka;

        this.szín = szín;

        this.km_óra = 0;

        this.jár_e = false;

    }


    public void beindít()

    {

        this.jár_e = true;

    }



    public void leállít()

    {

        this.jár_e = false;

    }



    public void vezet(int távolság)

    {

        if(this.jár_e)

            this.km_óra += távolság;

    }

}



Egy elég egyszerű osztály, amiben eltároljuka rendszámot, márkát, színt, a futott kilométereket, illetve hogy jár-e a motor, illetve be tudjuk indítani, le tudjuk állítani, és tudjuk megadott km-t vezetni az autót. De ez még csak egy terv, egy sablon, amiből létrehozzuk a konkrét autóinkat. Megadtunk egy konstruktort, ami egy rendszámot, márkát, és színt vár paraméterül, így létrehozhatunk egy új autót ezen tulajdonságok megadásával:


Autó a1 = new Autó('RAN-123', 'BMW', 'fekete');


Majd még egyet:


Autó a2 = new Autó('DOM-456', 'Audi', 'vörös');


És ezeket elvihetjük pár körre:


a1.beindít();

a2.beindít();


a1.vezet(25);


a1.leállít();

a2.leállít();


Nagy vonalakban ez az osztály és az objektum lényege (nem csak Java nyelvben, hanem mindegyikben, ami támogatja az OOP paradigmát), de ez még csak a jéghegy csúcsa, ezután következik például a láthatóságok témaköre, (public, private, protected), illetve hogy mi az ún. Getter és Setter metódusok szerepe, és így tova, és így tova. De ez az alapok alapja.

2018. júl. 7. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
0%
Meg az ECS nem? Kész agyhalál. Néha egyszerűbben is meglehet valamit oldani pár globális funkcióval C ben. De az OOP legfontosabb része az a származtatás. A többi mind csak alap. Az lenne ugye a lényege, amiért ki lett találva, és amiért kihasználható.
2018. júl. 7. 01:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Az objektumok összetartozó adatok, függvények és eljárások egysége. Az osztály az objektumok tervrajza és típusa.
2018. júl. 8. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Én csak assemblyben tudok programozni, de azt nagyon jól, viszont ide kell böfögnöm valamit



Valami

2018. júl. 17. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!