Reális elvárás a munkaadó részéről hogy a programozót éjjel felkelthesse és utasíthassa hogy azonnal oljda meg miért nem működik a rendszer?
"Olyan előfordul, hogy éjfélig kell dolgozni, határidő miatt, de olyan, hogy éjfélkor kelljen felkelni, hát ilyen nincs."
Teljesen egyetértek. Az nem programozói feladat, hogy "miért nem működik a rendszer" ez inkább operátori és infrastruktúra management munkakör. Nálunk maga a build/deployment fél nap. Akármilyen sürgős bugfixről van szó, az teszteléssel együtt is kb. másfél nap mire production szintre ér. Teljesen értelmetlen éjjel ezért felkelteni bárkit. Ellenben vannak ügyeletes operátorok akik közül valaki 0-24 rendelkezésre áll ünnep napokon is. Ők újra tudnak indítani szolgáltatásokat, szervereket, ha valami beáll a földbe, de ez nagyon az utolsó szalmaszál, mert rendes rendszerek esetén mindig van egy failover megoldás ami állja a sarat a következő munkakezdésig, amikor rendes mjunkaidőben a felmerült hibát megoldják.
Kis cégeknél, ahol egy-két ember csinálja a teljes devops spektrumot és ő a sysadmin is egyszemélyben, ott előfordulhat. :D Na, ilyen helyre sose mennék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!