Egy MMORPG-hez készítenék egy programot ami procedurálisan generálja a pályákat. Hogyan lenne jó ezt megoldani?
Hasonló generátort, írtam már, de ott nem kellett eltárolni a dolgokat, hanem elég volt futásidőben létrehozni azokat.
A kérdés lényege az lenne, hogy ezt hogyan optimális megoldani.
Valami modellezőben generáljam le őket?
Esetleg Unity-ben (itt készül a projekt) és valahogy exportáljam ki?
Hogyan tároljam ezeket?
Modelleket? A vertexek pozícióit? esetleg csak a generáláshoz kellő adatokat (nem akarom a kliensre bíni a generálást.)?
attól függ mi a cél
pl terrariaban a kliens generálja a térképet
unityben is generálhatod, de akkor már inkább külön program, hogy bármikor futtathasd Unitytől függetlenül (ettől még lehet akár egy unityben készült alkalmazás)
gondolom prefabekkel és terrainekkel dolgozol, azoknak a pozícióit tárolod
azt már eldöntötted, hogy milyen formátumban szeretnéd az adatokat tárolni?
ha unityben csinálod, akkor csinálhatsz belőle asset bundle-t
hát a terrain és plane teljesen más
nézz utána, ezt most nem fogom kifejteni, mert az elég sok idő lenne :)
hát a legjobb megoldás ha letölti az infókat, de csinálhatsz olyat is, hogy seedből dolgozik a generátor és ha legenerálja mindenkinek ugyanaz jön ki
"seedből dolgozik a generátor és ha legenerálja mindenkinek ugyanaz jön ki"
Abszolút ez a legoptimálisabb megoldás. Ezzel nem kell se tárolással, se az adatforgalommal vesződni. Csak a generáláshoz szükséges kódot tartalmazza a kliens, és az átadott seed alapján létrehozza a pályát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!