Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Egy MMORPG-hez készítenék egy...

NovaTerra kérdése:

Egy MMORPG-hez készítenék egy programot ami procedurálisan generálja a pályákat. Hogyan lenne jó ezt megoldani?

Figyelt kérdés

Hasonló generátort, írtam már, de ott nem kellett eltárolni a dolgokat, hanem elég volt futásidőben létrehozni azokat.


A kérdés lényege az lenne, hogy ezt hogyan optimális megoldani.

Valami modellezőben generáljam le őket?

Esetleg Unity-ben (itt készül a projekt) és valahogy exportáljam ki?

Hogyan tároljam ezeket?

Modelleket? A vertexek pozícióit? esetleg csak a generáláshoz kellő adatokat (nem akarom a kliensre bíni a generálást.)?



2018. jún. 26. 18:50
 1/5 anonim ***** válasza:

attól függ mi a cél

pl terrariaban a kliens generálja a térképet


unityben is generálhatod, de akkor már inkább külön program, hogy bármikor futtathasd Unitytől függetlenül (ettől még lehet akár egy unityben készült alkalmazás)

gondolom prefabekkel és terrainekkel dolgozol, azoknak a pozícióit tárolod


azt már eldöntötted, hogy milyen formátumban szeretnéd az adatokat tárolni?


ha unityben csinálod, akkor csinálhatsz belőle asset bundle-t

2018. jún. 26. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
még nem. még nem jutott időm a programra, de különben valószínűleg sima plane-nel csinálom majd. Nemigazán látom a különbséget a terrain és a plane között ilyen generálásnál, ahol minden vertexet te adsz meg egy scriptben.
2018. jún. 28. 13:43
 3/5 A kérdező kommentje:
A cél az lenne, hogy egy már futó MMORPG-hez kellene új pályát hozzáadni, és a generátor egy már kész pályát toljon ki magából, elhelyezett objektumokkal, tereppel, stb, de a prototípushoz elég a terep csak, de nemtudom hogyan érdemes ezt megcsinálni, hogy a futó játék kliens oldalon rögtön fel tudja állítani a terepet, és ne legyen nagy a hálózati overhead. már az is eszembe jutott, hogy a vertexek pozícióit egy bináris fájlban tárolom, és onnan töltöm be...
2018. jún. 28. 13:47
 4/5 anonim ***** válasza:

hát a terrain és plane teljesen más

nézz utána, ezt most nem fogom kifejteni, mert az elég sok idő lenne :)


hát a legjobb megoldás ha letölti az infókat, de csinálhatsz olyat is, hogy seedből dolgozik a generátor és ha legenerálja mindenkinek ugyanaz jön ki

2018. jún. 28. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

"seedből dolgozik a generátor és ha legenerálja mindenkinek ugyanaz jön ki"

Abszolút ez a legoptimálisabb megoldás. Ezzel nem kell se tárolással, se az adatforgalommal vesződni. Csak a generáláshoz szükséges kódot tartalmazza a kliens, és az átadott seed alapján létrehozza a pályát.

2018. jún. 30. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!