Unityban ti hogyan használjátok/oldjátok meg a következőket?
Hogyan néz ki a projekt mappátok?
Hogyan néz ki a built mappátok?
MVC-t hogyan valósítjátok meg az Entity-Component rendszerben?
Külön DLL-ből (plugin) töltitek be a nem componentben megvalósított kódokat, vagy a projekten belül van a C# kód?
Az asseteket, kódokat hogyan osztjátok meg a projektek között?
Milyen doksikat írtok, kaptok a fejlesztéshez?
Én szintén Unityben fejlesztek és érdekelne ez a pár dolog, hátha tanulságos lenne számomra más megoldása :)
Nekem a projekt mappáim DEV, DOC, BUILT mappákból állnak, vagy ha van alprojekt, akkor Projeketek mappát is létrehozok. A DEV-en belül van a Unity projekt saját mappát létrehozva. DOC-on belül a leírások, doksik, ötletek. BUILT-en belül 2 fajta mappa szerkezetem van, az egyik a verzió szerinti, a másik a platform szerinti.
(Ezzel meg is válaszolva a 2. kérdés)
MVC-t én úgy valósítom meg, hogy 1 Controllers GameObjectem van 1 Scenen belül ami a sceneben szükséges controllereket tartalmazza, akár több GameObject is lehet alatta, amik különböző controllereket tartalmaznak. A view nálam azon GameObjecteket jelenti ami a GUI és az Environment GameObjecten belül található. Az adatok bizonyos részét a controllerek változóiban tárolom, más részét meg egy Pool-nak nevezett tárolóban ami listákat tartalmaz, úgy kell elképzelni kb, mint egy DB-t "helyettesítő" osztály.
Én tervezek DLL-eket betölteni, de eddig inkább C# kódokat írtam unityn belül és azokat másoltam projektek között.
Asseteket symlink-el osztok meg, vagy másolom őket a projekt mappába.
Doksikból írok egy egyszerű leírást amit kb a felhasználóknak írok, hogy mit is takar a projekt, egy projekt profilt állítok fel. Ebbe a doksiba bekerül az is, hogy milyen platform(ok)ra készül, fontosabb technológiák esetleg, célközönség, nyelvek...
Utána leírom az igényeket részletesebben kifejtve, de még mindig hétköznapi szavakkal, mintha egy megrendelő leírná mit szeretne megrendelni.
Utána jön a tervezés, itt leírom mit hogyan szeretnék megvalósítani technikai, technológiai dolgokat is, pl VR, asset bundle, mi mit hogyan, üzleti logika...
Kész projektekhez meg rendszerkövetelmény, tesztelésről doksi...
Követelmény specifikáció, Funkcionális specifikáció, Rendszerterv, Adatbázis leírás, Referencia kézikönyv, Telepítési leírás, Felhasználói leírások...
Nagy vonalakban ennyi, azért ezt tudnám még bővebben kifejteni, mert kódolási konvenciók, verziókezelés, egy játékfejlesztés folyamat leírása...meg hasonló doksik is vannak, csak az nem direktbe a projekthez tartozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!