Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Mennyire reális egy 1-5 fős...

NovaTerra kérdése:

Mennyire reális egy 1-5 fős csapatnak, hogy fejlesszenek egy kisebb MMORPG-t?

Figyelt kérdés
A csapatunk jelenleg 3 tagból áll. Egy író, egy szoftverfejleszt, és egy artist. A sztori ötlet megvan, és szerintem elég esélyes is. A neheze a jjáték fejlesztése lenne. Tudom hogy évekig tart, tudom, hogy nehéz, és nem, nem Wow szintű dolog kell, csak egy pár ezres játék..

2018. jún. 5. 19:34
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
Ez elég off topic, és az arra votl példa, hogy egy játékot egy ember is meg tud írni. Ez kifejezetten azért fontos, mert egy átlag MMO ami egy laikusnak elsőre beugrik azt fogja jelenteni, hogy a milliónyi felhasználónak kelleni fog egy többszázezer dolláros szerverpark, adatbázisok stb,stb.. és mivel kb 1-2 ezerhez nemigen kell semmi drágáb dolog, így nem feltétlen különbözik semmi más játéktól, amiben egy CS:GO játéknál több felhasználó lehet.
2018. jún. 5. 20:34
 12/17 anonim ***** válasza:

#11 akkor minek hoztad fel? :)


De most akkor mi is lesz ez? Fps? Vagy Tpk? Vagy mi az anyámasszonyatonája? És miben lesz más, mint bármelyik játék?


A másik, amin megakadt a szemem, az az 1-5 fő fejlesztői létszám. Ez egy olyan intervallum, amit legalább 4 részre lehetne bontani. Nettó hülyeség így feltenni egy kérdést. Kb olyan, mint hogy mennyi idő alatt lehet megtenni 1-50 km-t.

2018. jún. 5. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
Lehetni lehetséges, de azért szerezz pár programozót még. Olyat aki ért hozzá, ne olyat aki "Majd bele tanulok" felkiáltással indulna neki.
2018. jún. 5. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Hát ja, a munkamegosztás se kutya. Külön poszt írásra. Kb. semmit nem fog csinálni, miközben a fejlesztő meggebed.
2018. jún. 5. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Egy 5 fős fejlesztőcsapatnak persze.

Nektek, a kommentjeid alapján esélytelen.

2018. jún. 5. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"Célozzatok az MVP-re. Azaz legyen egy üres játéktér talajjal, ahova két játékos be tud jelentkezni, lássák egymást, tudjanak rohangálni, meg egymást megütni. Nem kell se szintlépés, se NPC-k, se animáció, semmi. Ezt össze lehet hozni 2-3 hónap alatt és ha ez megvan akkor azzal már tudtok tervezni és azt tudjátok bővítgetni."

2-3 hónap??????? én ilyet 1 hétvége alatt raktam össze, pedig csak hobbi szinten amatőr módon tolom én is

mondjuk én unity játékmotorral, de láttam C++-os fejlesztéseket 0-ról ahol ez kb 3 nap volt, mert ugye nem volt annyi minden a keze alá rakva


kérdező én egy elég nagyszabású projektet akarok megvalósítani, már 3 évem van a unity játékmotorban, mellette több évem programozásban, nem kevés órám a játékfejlesztés, játék egyéb területeiben

mindenhol azt olvasom, hogy "ne akarj MMORPG-t csinálni"

ez főleg a kezdőkre igaz, egy MMORPG-hez rengeteg tudást, tapasztalat kell még akkor is, ha valamelyik játékmotor sokat segít ebben

egy ideális csapatban van fejlesztő, modellező, animáló, tesztelő, marketinges.......szóval sok ember

a grafika alapjáraton ugye áll modellekből, textúrákból, animációkból, shaderekből...

a programozás sok játékban ennél jóval egyszerűbb, ha csak pár alap funkciót akarsz megvalósítani, viszont egy MMO-ban a hálózati kommunikáció nagyon fontos!

erős és stabil vas kell hozzá és ami az egyik legfontosabb dolog, megfelelően naprakész dokumentáció arról, hogy hogyan is működik az egész

request-response leírások, kliens-szerver oldali feldolgozás leírása, folyamatábrák...


én nem akarok elvenni a kedvedet ettől, hisz én is elég nagy fába vágtam a fejszémet, viszont arról meg kell bizonyosodnotok, hogy tényleg képesek lesztek beletolni annyi erőt, időt, energiát, pénzt amennyi szükséges! ha belekezdtek pár hét-hónap alatt elég jó sikereket elértek, de egy idő után jön az, hogy csak tanultok tanultok, de haladni szinte alig, mert sokat kell tanulni ahhoz, hogy érdemben képes legyen haladni az ember!


ha tesztek bele megfelelő mennyiségű munkát, akkor évek alatt elérhetitek amit szeretnétek, de tényleg ne egy wowról álmodozzatok első körben

mondjuk ha szeretnénk nagyon szétcincálni a wowot, akkor nagyon egyszerű a játék működése és nem is annyira nehéz reprodukálni a működését, csak ott a világ, hangok, animációk, effektek......vinnének sok időt, nem a programozás!

szerintem ha komolyan gondoljátok tegyetek érte és érjétek el a célotokat! nincs lehetetlen, csak 1000 ember képes évente új patchet kidobni, nálatok az 5 emberes csapat több idő alatt kisebb patcheket tud kidobálni, de tudtok szépen haladni az 5 fős csapathoz mérten! sok sikert!

2018. jún. 6. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Kb. A legutolsó írja jól. Az elődöt azért nem kellett volna leugatnia, mert szint és szint, játék és játék között lehet akkora különbség, hogy 1 hétvége vagy 3 hónap, ugyanazzal a csapattal.


Én egy hét alatt összehozok egy 2D mászkát, from scratch, grafikával együtt (flappy birds-nél jóval ütősebbet), de az garantált, hogy nem fog kelleni senkinek. Már az is kegy gyakorlása lenne, ha néhányan nekiállnának vele játszani.


Ha motor, akkor nem ti írjátok, és akkor lehet fél év alatt összeütni valami eladhatót, de hogy nem az első játékotok lesz az amiért pénzt is adnak mások, az egészen biztos.

2018. jún. 6. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!