Mennyire reális egy 1-5 fős csapatnak, hogy fejlesszenek egy kisebb MMORPG-t?
#11 akkor minek hoztad fel? :)
De most akkor mi is lesz ez? Fps? Vagy Tpk? Vagy mi az anyámasszonyatonája? És miben lesz más, mint bármelyik játék?
A másik, amin megakadt a szemem, az az 1-5 fő fejlesztői létszám. Ez egy olyan intervallum, amit legalább 4 részre lehetne bontani. Nettó hülyeség így feltenni egy kérdést. Kb olyan, mint hogy mennyi idő alatt lehet megtenni 1-50 km-t.
Egy 5 fős fejlesztőcsapatnak persze.
Nektek, a kommentjeid alapján esélytelen.
"Célozzatok az MVP-re. Azaz legyen egy üres játéktér talajjal, ahova két játékos be tud jelentkezni, lássák egymást, tudjanak rohangálni, meg egymást megütni. Nem kell se szintlépés, se NPC-k, se animáció, semmi. Ezt össze lehet hozni 2-3 hónap alatt és ha ez megvan akkor azzal már tudtok tervezni és azt tudjátok bővítgetni."
2-3 hónap??????? én ilyet 1 hétvége alatt raktam össze, pedig csak hobbi szinten amatőr módon tolom én is
mondjuk én unity játékmotorral, de láttam C++-os fejlesztéseket 0-ról ahol ez kb 3 nap volt, mert ugye nem volt annyi minden a keze alá rakva
kérdező én egy elég nagyszabású projektet akarok megvalósítani, már 3 évem van a unity játékmotorban, mellette több évem programozásban, nem kevés órám a játékfejlesztés, játék egyéb területeiben
mindenhol azt olvasom, hogy "ne akarj MMORPG-t csinálni"
ez főleg a kezdőkre igaz, egy MMORPG-hez rengeteg tudást, tapasztalat kell még akkor is, ha valamelyik játékmotor sokat segít ebben
egy ideális csapatban van fejlesztő, modellező, animáló, tesztelő, marketinges.......szóval sok ember
a grafika alapjáraton ugye áll modellekből, textúrákból, animációkból, shaderekből...
a programozás sok játékban ennél jóval egyszerűbb, ha csak pár alap funkciót akarsz megvalósítani, viszont egy MMO-ban a hálózati kommunikáció nagyon fontos!
erős és stabil vas kell hozzá és ami az egyik legfontosabb dolog, megfelelően naprakész dokumentáció arról, hogy hogyan is működik az egész
request-response leírások, kliens-szerver oldali feldolgozás leírása, folyamatábrák...
én nem akarok elvenni a kedvedet ettől, hisz én is elég nagy fába vágtam a fejszémet, viszont arról meg kell bizonyosodnotok, hogy tényleg képesek lesztek beletolni annyi erőt, időt, energiát, pénzt amennyi szükséges! ha belekezdtek pár hét-hónap alatt elég jó sikereket elértek, de egy idő után jön az, hogy csak tanultok tanultok, de haladni szinte alig, mert sokat kell tanulni ahhoz, hogy érdemben képes legyen haladni az ember!
ha tesztek bele megfelelő mennyiségű munkát, akkor évek alatt elérhetitek amit szeretnétek, de tényleg ne egy wowról álmodozzatok első körben
mondjuk ha szeretnénk nagyon szétcincálni a wowot, akkor nagyon egyszerű a játék működése és nem is annyira nehéz reprodukálni a működését, csak ott a világ, hangok, animációk, effektek......vinnének sok időt, nem a programozás!
szerintem ha komolyan gondoljátok tegyetek érte és érjétek el a célotokat! nincs lehetetlen, csak 1000 ember képes évente új patchet kidobni, nálatok az 5 emberes csapat több idő alatt kisebb patcheket tud kidobálni, de tudtok szépen haladni az 5 fős csapathoz mérten! sok sikert!
Kb. A legutolsó írja jól. Az elődöt azért nem kellett volna leugatnia, mert szint és szint, játék és játék között lehet akkora különbség, hogy 1 hétvége vagy 3 hónap, ugyanazzal a csapattal.
Én egy hét alatt összehozok egy 2D mászkát, from scratch, grafikával együtt (flappy birds-nél jóval ütősebbet), de az garantált, hogy nem fog kelleni senkinek. Már az is kegy gyakorlása lenne, ha néhányan nekiállnának vele játszani.
Ha motor, akkor nem ti írjátok, és akkor lehet fél év alatt összeütni valami eladhatót, de hogy nem az első játékotok lesz az amiért pénzt is adnak mások, az egészen biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!