Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Junior Android fejlesztő...

Junior Android fejlesztő elvárások? (Bővebben a leírásban. )

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Életem első állásinterjújára készülök harmadéves PTE informatikus hallgatóként, junior Android fejlesztő pozíciót céloztam meg.

Az álláshirdetésben szereplő elvárások alap dolgoknak tűnnek, mint Android Studio ismerete, OOP szemléletmód és a "szokásos" jó problémamegoldó képesség, szakmai elhivatottság stb.

A hirdetésben szereplő előnyök döntő többségében is otthon vagyok, pl. SQL, GIT, JSON, PHP ismeretek.


Szakmai tapasztalatom tulajdonképpen nincs, kis Java backend fejlesztésben már vettem részt. Ezen kívül viszont van egy hobbiprojektem, egy egyszerű kis kalkulátor applikáció, ami a Google Playen elérhető.


A kérdésem elsősorban az lenne, hogy milyen kérdésekre számíthatok a meghallgatáson a hirdetés elvárásai alapján? Java alapok? El nem tudom képzelni.

Kicsit rákészülnék a dologra, hogy ne érjen túl sok meglepetés.


Válaszaitokat előre is köszönöm.


2018. jan. 29. 11:57
 1/4 anonim ***** válasza:

"Kicsit rákészülnék a dologra, hogy ne érjen túl sok meglepetés."


Nem tudsz.

Ha a cég a PTE szerződött partnercége, akkor sok aggódnivalód nincs, ha meg nem az, akkor a bánat tudja mit talál ki éppen az interjúztató.

Az én cégtársamat, aki a szakmában egy elismert figura, azért hajították ki úgy 10 éve egy beszélgetésről, mert nem ismerte séróból az összes modem parancsot (AT Command set), csak kb. a háromnegyedét.

2018. jan. 29. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


OOP alapfogalmak:

* (többszörös) öröklődés: előnyök/hátrányok

* mi az objektum interfésze, láthatóságok, implementció elrejtés

* újrafelhasználhatóság: hogyan lehet az interfészt, kódot(implementációt) újra felhasználni

* objektumok élete - milyen memóriaterületek vannak ahol létrejöhetnek az objektumok, a szemétgyűjtő algoritmus jellemzői

* operáció kiterjesztés (overloading) vs. method hiding

* mi a különbség az overloading és az overriding között

* polimorfizmus, kései/korai kötés

* absztrakt osztályok vs. interfészek (ez egy nagy kedvenc)

* mi a különbség az érték és referencia típus között

* mi az OOP "három alappillére"

* statikus osztályok, metódusok


Nyelvspecifikusan:

* nézd meg a nyelv főbb kulcsszavait, mire használhatók (Egy kulcsszónak több "jelentése" is lehet! Pl.: C# - 'new')

* tőlem pl. kérdeztek kivételkezelést is (arra ment ki a játék két interjún is, hogy lefut-e a finally blokk, vagy sem)

* tipikus feladat - "mit ír ki": kapsz egy kódrészletet az adott nyelven, és az a kérdés, mi lesz az output


"Egyéb":

* mutable/immutable típusok

* a SOLID alapelvek

* tervezési minták (Singleton, Iterator, stb.) - itt elég néhányat ismerni, pár gondolatot azért tudni róla


Ezekkel a témakörökkel nem árt ha tisztában vagy, mert ilyeneket simán kérdezhetnek tőled.

2018. jan. 29. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

#2 vagyok:

A "mit ír ki" típusú feladatokhoz ajánlom: [link]

2018. jan. 29. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, #2 illetve #3-asnak főleg, hasznosítani fogom a válaszod, frissítem a tudásom és 1-2 dologgal ki is egészítem.
2018. jan. 29. 14:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!