A programozás egyik lényege, hogy ne kelljen felesleges köröket futni - de szépen fejeztem ki magam - sem a programozónak, sem a gépnek. A kérdés : 'Hogyan lehet meghatározni, hogy n szám tökéletes vagy nem?' Mivel viszonylag nagyon kevés ismert tökéletes szám van ezért a legegyszerűbb megoldás az általam javasolt. A kérdés nem utal semmiféle algoritmusra és semmi értelme újra feltalálni a kereket.
2017. okt. 18. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
12/45 anonim válasza:
"A programozás egyik lényege, hogy ne kelljen felesleges köröket futni "
ÉS a programozás tanulásának mi a lényege?
2017. okt. 18. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
13/45 anonim válasza:
A kérdésből egyértelmű, hogy a kérdező diák, és iskolai feladathoz kell neki programot írni. És az teljesen mindegy, hogy a programozásnak mi a lényege, mert itt programozásoktatásról van szó. Az oktatás célja pedig nem a végeredmény, hanem a készségfejlesztés. Nem azért kérdezi ki tőled '56-ot a törtitanár, mert ő nem tudja, hanem hogy te megtanuld. Ugyanúgy nem azért kérnek a gyerektől egy ilyen programot, mert nekik az kell, hanem hogy fejlődjön a gyerek. Attól meg aztán nem fognak fejlődni a képességei, hogy berak egy tömbbe néhány számot, és azokat ellnőrizgeti.
2017. okt. 18. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
14/45 tabaki válasza:
#@9:
„Algoritmuson vagy inkább eljáráson olyan megengedett lépésekből álló módszert, utasítás(sorozato)t, részletes útmutatást, receptet értünk, amely valamely felmerült probléma megoldására alkalmas.”
(Wikipédia)
A kérdés alapján nem tudom megmondani, min van a hangsúly, de a táblázatban keresés is lehet algoritmus, vagyis a kifogástalan megoldáshoz vezető út -- mi több, ebben az esetben kiváló algoritmus. Az én -- kétségtelenül nem a legerősebb -- gépem a qwordben tárolt 13 jegyű hetedik tökéletes számot számolással percekig ellenőrizte, táblázattal pedig az 55 jegyű tizedikről is egy pillanat alatt eldöntötte, hogy helyes-e.
2017. okt. 18. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
15/45 tabaki válasza:
Szerintem a programozás tanulásának a lényege, hogy megértsd magának a programozásnak a lényegét. Ezért, ha valaki egy bármilyen pimaszul primitív, de működő megoldást talál arra, hogy a fölösleges kanyarokat levágja, az a tanulás lényegéből is többet sejtett meg, mint aki illedelmesen végigtipeg a vélt egyetlen igaz úton.
2017. okt. 18. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
16/45 anonim válasza:
14:
Ez a kérdés:
"Free Pascalban írnom kell egy programot, amely meghatározza egy n számról, hogy tökéletes-e? "
Tehát, nem az a feladat, hogy összehasonlítson egy számot néhány előre letárolt tökéletes számmal, hanem az, hogy bármely számról képes legyen megálapítani a program, hogy az tökéletes szám-e.
Nem tudom, megértetted-e a különbséget?
2017. okt. 18. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
17/45 SimkoL válasza:
'Attól meg aztán nem fognak fejlődni a képességei, hogy berak egy tömbbe néhány számot, és azokat ellnőrizgeti.' Hogy a fenébe ne, feltalálta magát, rájött egy egyszerűbb megoldásra :)
2017. okt. 18. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
18/45 SimkoL válasza:
'Tehát, nem az a feladat, hogy összehasonlítson egy számot néhány előre letárolt tökéletes számmal, hanem az, hogy bármely számról képes legyen megálapítani a program, hogy az tökéletes szám-e. ' Te nem érted a megoldást.
2017. okt. 18. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
19/45 anonim válasza:
#15 Ezesetben tévedsz. A programozástanulás lényege megteremteni azt a skillset-et, amivel hatékonyan tudsz majd programozni. Szerinted mitől felődnek többet a gyerek készségei? Hogy talál egy trükkös megoldást egy problémára (amit meg se kell már találnia, lévén leírtátok neki), vagy ha ő maga állít elő egy erre alkalmas algoritmust? Nyilván a program teljesítményszempontból jobb lesz az előbbivel, de egy tömbben keresést vessünk össze egy osztókereséses összegzéssel. Ez nem csak a prgoramozásoktatásra, hanem minden oktatásra igaz: A hatékony munka, és a hatékony tanulás két teljesen eltérő dolog. A készségeid sokszor attól fejlődnek jobban, hogy 'fölösleges' lépéseket hajtasz végre, hogy megértsd a emgoldáshoz vezető út felépítését (Mert egyébként a ti megoldásotok is arra épül, hogy ezeket a számokat egyszer kiszámolták. Na most milyen király lenne, ha azt is megtanulná, hogyan számolták ki ezt a számokat, és nem csak azt, hogyan használja fel a végterméket)
2017. okt. 18. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
20/45 anonim válasza:
A gyakorlásra szánt feladatoknak sokszor nincs sok értelmük, de ez nem is baj ... Valószínűleg soha sem fognak megkérdni arra, hogy írj egy programot, ami eldönti, hogy n szám tökéletes szám-e.
Nehezebb össze dobni egy algoritmust a tökéletes szám kiszámolására, mint egy For loopal össze hasonlítani egy számot egy arrayben előre meghatározott számokkal.
Gondolom ha ilyen egyszerű lenne a megoldás, nem tenné ki a kérdést.
Csak gondoljatok bele. Az ilyen egyszerű for loopokat a legelején tanulják, akkor biztosan nem zavarják össze tanulókat a tökéletes számokkal ....
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!