Vajon mi lehet erre a megoldás? (java)
Hogyan tudjátok elképzelni azt java-ban, hogyha van egy külön main class-etek és egy külön controlleretek, akkor egy fxml button-nel teljes képernyőre rakni az alkalmazást.
A teljes képernyőt úgy értem, hogy:
stage.setFullScreen();
Alapból nem szeretném, hogy teljes képernyőn induljon. Mi a probléma?
A controller fájlban nem tudom elérni a stage-et, amit a main class-ben definiáltam. Csak új stage-et tudok létrehozni, (vagy egy új vagy az alap fxml fájllal). Na én most azt csinálom, hogy setFullScreen-elen az új stage-et, de ugyanazt a css és fxml fájlt töltöm be a controllerben.
Ezzel az a gond, hogy a megnyitott fájlok ebben az esetben elvesznek. Niylván azért, mert új stage-et kapottt. Viszont a main class-ben, ahol a start(Stage stage) method van, nem tudom elérni az fxml buttonjeimet.
Persze újra tudom ott definiálni őket, és tudom importálni az FXML-t, de hibát ír ki ha próbálom használni a buttont. Nyilván azért, mert az fxml dokumentum kontrollere nem az a class.
Tehát a kérdések a következők.
El lehet-e érni a stage-et a controllerből ha igen, akkor hogyan?
Van-e bármilyen más megoldás arra, hogy a stage-et egy button-nel kirakjam teljes képernyőre setFullScreen-el vagy bármi mással?
Összevissza két hete programozok java-ban, azért bénázom ennyire. Nagyon jól esne, ha valaki az itteni tiszteletreméltó és nagytudású szakik közül tudná a választ és meg is osztaná velem!
Előre is köszi!










Érdekes, ha mindkét nyelven tudsz, akkor miért nem használod?
Egyértelműen látszik, hogy láthatóságokkal, OOP alapelvekkel és egyéb alapvető programozási paradigmákkal nem vagy tisztában. Innentől kezdve a "tudok java nyelven" nem állja meg a helyét.
És magyarul sem igazán sikerült összehozni a kérdést. SO-n meg már belefáradtan a parasztangol javítgatásba, így inkább adnak egy választ arra ami szerintük a kérdés. Aztán ha nem erre gondolt, akkor majd max. beugat a kérdező. :-)
Arról említést se teszek már, hogy kód és hibaüzenet nélkül nem kérdés a kérdés.
Grafikus alkalmazást meg akár 1 nap alatt írsz kezdőként, annyira ne legyél oda magadtól. Attól még, hogy (látszólag) működik, lehet hányás az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!