Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Jobb ha saját "Game Engine"t...

Jobb ha saját "Game Engine"t készítesz vagy az alapok (unity, unreal, cry)?

Figyelt kérdés

Tudom a programozás nem könnyű (Ez sajnálatos)

De mégis mennyire nehéz?

+Ha tudtok valami kis segitséget a "belevágásához".(Nem hátrány ha magyar.)


2017. máj. 22. 17:05
 1/4 anonim ***** válasza:
11%

Például így:

[link]

2017. máj. 22. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
95%

Ez elsősorban gazdasági kérdés szokott lenni. Milyen megoldással lehet a játék koncepcióját a legolcsóbban megoldani. Ha tökre rá lehet húzni egy Unity-re, akkor kár a pénzt szórni akár drága motorra, akár saját fejlesztésre. Ellenben ha a piacon levő motork nem alkalmasak a feladatra, és módosítani őket sokba kerülne, akkor talán olcsóbb sajátot fejleszteni, és nem költeni az alap motorra.


És persze tényező az is, hogy ha egy nagyobb cég vagy, nem garázsprojektet fejlesztesz, akkor talán van házon belüli motor, ami licencelés nélkül felhasználható. Még ha fejleszteni kell is, későbbi játékok behozhatják az árát, ami ugyanazon a motoron futnak. Pl. Ubisoft a Sands of Time-tól az AC Syndicate-ig fejlesztette a motort, annyira, hogy közben át is nevezték, meg minden, gyakorlatilag új motor lett belőle többször is.

2017. máj. 22. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 sharkxxx ***** válasza:
95%

Egyszer készítettem saját 3D game engine-t.

Tudni kell hozzá az OpenGL vagy a Direct3D parancsokat.

Kell bele egy olyan fájl parser, amivel egy 3D-modell fájlformátumot lehet beolvasni.

Olyan vektor és mátrix számolások kellenek bele, amit csak főiskolán tanítanak.

2017. máj. 22. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
80%

Hogy a programozás nem könnyű, az nem sajnálatos, hanem, örvendetes.

Saját játékmotort nem azért érdemes írni, mert, hanem azért, hogy ezzel is javuljon a programozáskészséged, és hogy megtudd, miből áll egy ilyen rendszer.

Ha ma nem ülnének neki saját engine-t fejleszteni, akkor holnap már csak azok lennének, amiket tegnap kifejlesztettek, ez pedig nem lenne jó senkinek.


Neked azt ajánlom, hogy először kisebb feladatok elvégzésével szerezz gyakorlatot, mert bűzlik rólad, hogy nulla a képességed és a gyakorlatod is. A játékmotor, még egy sima két dimenziós játék esetében is elég összetett, bonyolult dolog. Azt te ezzel a tudással, ami neked jelenleg van, nem tudnád megvalósítani még akkor sem, ha részletes leírás lenne hozzá magyar nyelven.

2017. máj. 23. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!