Hogy írnak számítógépes játékokhoz mesterséges intelligenciát?
bonyolult matematikai műveletekkel leírják program nyelv szinten...
Elemzés, valószínűség számítás, súlyozás, értékelés, és ha más nincs de lépni kell akkor legjobb lehetőségekből veszi a legjobbat.
Ez egy külön ága a számítástechnikának, túl komplex ahhoz, hogy itt le lehessen írni konkrétan.
Egyik egyszerű módszerét talán könnyen le tudom írni. Nagyon jó példa ennek szemléltetésére az amőba. Itt egymás után jönnek a játékosok, mindenki látja a teljes táblát, nincsenek kártyák, amik rejtve lennének a másik játékostól, tehát minden információd megvan hozzá, hogy döntést tudj hozni, nem kell találgatni, vagy valószínűséget számítani.
Kezdődik a te köröd, leteszel egy X-et. Jön a számítógép. A számítógép "fejben" folytatja a meccset, minden egyes kombinációval, ami az amőba játékban lehetséges, így van x darab lehetősége a játék kimenetéről. Ezek közül nyilván eldobja azokat a kimeneteket, amiben ő vesztett. Azok közül, amelyikben ő nyert, kiválasztja azt, amelyik esetben a legkevesebb lépésből nyerhet. Ezt a kimenetet figyelembe véve leteszi az O-ját.
Jön megint a te köröd, leteszel egy X-et. A számítógép a saját körében "fejben" megint lejátssza az egész meccset, de már csak azokat a kimeneteket veszi figyelembe, ahol a te eddig lerakott két X-ed a helyén szerepel. Ezt a folyamatot a saját körében mindig végigviszi, egészen addig, amíg vége a játéknak.
Ez egy nagyon primitív mesterséges intelligencia, de talán ezt a legkönnyebb elmagyarázni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!