Hogy tudnám ezt kóddal megadni?
Olyan véletlen számot akarok, ami 0-tól 10-ig ad valós számokat, de ha kiszámolom a véletlen számok átlagát, akkor 1 jön ki.
Ez közelítőleg jónak tűnik, de valószínűsítem, hogy nem pontos:
var a = Math.Pow(r.NextDouble(), 9.0) * 10.0;
Ez hülyeség.
Mitől lenne véletlenszám egy olyan halmaz, amelyek elemeit összeadva, az eredmény egy elvárt összegnek kell megfeleljen?
Pythonban a numpy/scipy csomag megfelelő függvényeit tudom ajánlani.
Más nyelvekhez is biztos van valami hasonló, az Excelnek is van ilyen függvénye.
Te vagy az, aki még kérdezni sem tud.
Amit írtál, az képtelenség. Ezt nem volna nehéz belátni, elég arra az átlagszámításra gondolni, amire hivatkoztál, na meg a függvény egyenletes eloszlására.
"Olyan véletlen számot akarok, ami 0-tól 10-ig ad valós számokat, de ha kiszámolom a véletlen számok átlagát, akkor 1 jön ki."
Ez csak úgy lehetséges, ha az intervallumot befolyásolod, de akkor az eredmény már nem lesz még közelítőleg sem véletlen.
Pendragon ne vergődjél már.
Tökéletesen lehetséges az, amit a kérdező szeretne, csak a legegyszerűbb véletlenszám generátorok nem ilyen eloszlással dolgoznak.
Ha lenne minimális fogalmad ezekről a dolgokról (főként az eloszlásról) nem írkálnál ide is megint baromságokat.
Csak azt tudom tanácsolni a kérdezőnek, hogy ne olvassa el a válaszaid, tekintse zajnak, akkor jár a legjobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!