Egy kvízjátékot szeretnék fejleszteni Androidra. Hogyan érdemes gyűjteni hozzá a kérdéseket?
Még csak most tanulom az Android programozást, ezért nem igazán látok bele, nem tudom még, hogyan fogom megvalósítani. Nagyjából egy éves tervem, hogy eljussak odáig.
Azzal kapcsolatban kérnék tanácsot, hogy milyen fájlformátumban lenne érdemes elkezdeni kérdéseket írni hozzá, hogy azt majd könnyen használni tudjam. Feleletválasztós kérdésekről lenne szó, négy válaszlehetőséggel.
SQL -be tárold, és online adatbázisból frissítsd...
Nem igazán értem a kérdést, hogy ez miért kérdés? :-)
Természetesen SQL.
A kérdéseket meg én, mint jó lusta programozó úgy oldanám meg, hogy kiszervezném a feladatot a játékosokra. Ők küldenének be saját kérdéseket meg válazokat, amiket aztán egy "kérdés admin" jóváhagyhat. Elfogadott kérdésekért pedig a játékos kapnak valami plusz pontot ranglistán, vagy lenne kérdés író toplista vagy valami hasonló amivel motiválnám őket, hogy helyettem csinálják meg. Persze azért így is kéne egy alap kérdésbank pár száz kérdéssel, nos én ezt valószínűleg egy kemény honfoglalózós nap alatt összelopkodnám.
Köszönöm!
Azért kérdés, mert ahogy írtam is, kezdő vagyok... :)
Összelopkodni a kérdéseket nem szándékozom, persze ötletet gyűjteni biztosan fogok. Igazából nekem szerintem ilyen kvízkérdésíró-fétisem van, szóval nem gond, ha sokat kell vacakolnom vele.
Léteznek ún. mobil adatbázis-kezelő rendszerek, amik két részből állnak:
- egy nagy, központi adatbázisból, ami egy szerveren fut
- egy kisebb, a mobil eszközön lévő adatbázisból
A technika az lesz, hogy - mivel a nagy, központi adatbázis rengeteg helyet foglalhat - csak egy kis részét tartjuk a mobil eszközön. Ha van internetkapcsolat, akkor használhatjuk a nagy, központi adatbázist, viszont ha nincs, akkor az alkalmazásunk magán az eszközön lévő adatbázist használhatja. Ezt a kisebb adatbázist internetkapcsolaton keresztül frissítheti, lecserélheti a kérdéseket újakra, de arra figyelni kell, hogy a szerver és a mobil adatbázisa konzisztens legyen.
Aztán ha jön egy olyan elképzelés, hogyha nincs internetkapcsolat, viszont Bluetooth-on lehet csapatni a játékot egy haverral, akkor meg lehet ejteni azt a trükköt, hogy a szoftver mindkét eszköz adatbázisát használja.
Kérdés-válasz:
Tankönyvek, ismeretterjesztő könyvek, Wikipédia. Kezdésnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!