Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ti hogy programoznátok ez a...

Ti hogy programoznátok ez a játékot?

Figyelt kérdés

Adott egy mini szerepjáték. Választasz egy harcost és a térképen meghatározott időközönként ellenségek jelennek meg.


Az ellenségeknek le lehet kérni a az életét, nevét, fajtáját, páncéltípusát, hogy milyen messze van és hogy merre mozog.


A harcosnak van egy látószöge és egy látótávja, így csak azon egységek adatait éri el, melyeket lát.


Pl megjelenik egy orc warrior, medium armor-al, 100HP-val, xy koordinátán d távolságban.


A kérdésem az, hogy a megjelent ellenségek lekért adatait hogy szervezzem adatszerkezetbe. Erre azért lenne szükségem, hogy az adatok alapján eltudjam dönteni melyik van legközelebb, melyik a leggyengébb stb.


Csináljak egy osztályt és akkor minden egyes ellenség adatait egy külön objektum tárolja?

Ezzel az a problémám, hogy ha megjelenik egy egység akkor egy új objektumot kell létrehoznom, de ha kimegy a látótávolságból és visszajön, akkor be kell azonosítanom és meg kell néznem létezik-e ez az objektum, hogy ne hozzam újra létre.


Vagy csináljak egy 2 dimenziós tömböt és abba rakosgassam

soronként kvázi egységenként az ellenségeket?


Ti mit csinálnátok? A cél az, hogy az éppen látott ellenségek adatai valahogy rendszerezve legyenek. Egységbe legyenek foglalva külön külön.



2017. márc. 5. 11:39
 1/3 anonim ***** válasza:
De ha mindegyik egység egyedi azonosítót kap, akkor miért gond az azonosítás?
2017. márc. 5. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Mi lenne, ha az ellenségek eleve léteznének a pályán, mint a valóságban? A legtöbb erőforrást úgyis a megjelenítés szedi el.
2017. márc. 5. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

Én mindenképp csinálnék egy vezérlő objektumot, amiben implementálnék minden szükséges metódust, függvényt (pl nearestEnemy, weakestEnemy stb...), és az ellenségek példányait egy, az osztályhoz tartozó listában tárolnám. Talán ez a legstruktúráltabb megoldás. A kétdimenziós tömbnek sok értelmét nem látom, mivel az ellenségpéldányok tárolják az x és y komponenseket (meg a többit), így egy gyűjteményt, ami tárolja ezeket az ellenségeket, simán végigiterálsz és a matek segítségével kiszűröd a releváns példányokat, amiket úgy rendezel gyűjteménybe, ahogy akarsz.

Remélem nem értettem semmit sem félre és tudtam segíteni :D

2017. márc. 5. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!