Hogyan kell és mennyire nehéz egy web alapú játékot elkészíteni?
Azon tűnődtem a napokban, hogy készítenék egy kisebb multiplayer játékot persze böngészőn keresztül. Olyasmit szeretnék mint pl: Ourworld. Karakterek,helyszínek,beszélgetés,öltözködés stb.
Mennyibe fájna ez nekem, pénzben,időben, és munkában?
Normális válaszokat írjatok kérlek, nem kell egyből letámadni, én is ember vagyok:)
Bocs, de ez a kérdés már jelzi, hogy közöd nincs a dologhoz.
Mi az, hogy mennyire nehéz? Komolyan gondoltad, hogy ilyen kérdésre értékelhető választ is fogsz kapni?
#2 jól mondja.
számolj úgy, hogy egy programozó havi 200k+ nettót kér. ennek a bruttója, + egyéb járulékok miatt havi 500k+-ba kerül neked. ehhez jön még egy grafikus hasonló fizetéssel. ha csak ketten vannak és egy év alatt befejezik neked, akkor egy év alatt kell 10 milliót kifizetned. Erre jön még az infrastruktúra(ami persze nem ilyen sok, de számolni kell vele): domain, szerverek, ...
Szóval nem tudsz programozni, de web alapú játékot akarsz?
Nos, akkor két lehetőség van:
1. Megtanulsz programozni, ami, ha nulláról indulva olyan szintet akarsz elérni, hogy webes játékot fejlessz, kb 7-8 év.
2. Megfizetsz valaki(ke)t. Ebben az esetben komplexitástól függően minimum 2-3 millióval kell számolnod és határ a csillagos ég!
Nem értem, hogy miért nem lehet értelmes módon válaszolni? Miért kell valakit letámadni, csak azért, mert úgy mert kérdezni, hogy nem ért a témához? Talán nem erre való ez az oldal?
A "hogyan kell" kérdésre a válasz attól függ, hogy te, mint (leendő) programozó, vagy mint megrendelő/menedzser akarod elkészíttetni?
Nyilván minél többet tudsz hozzáadni a kész játékhoz, annál kevesebb extra kiadás lesz. Illetve minél több pénzt tudsz rá áldozni, annál hamarabb lesz kész a munka. :)
A programozási háttérről annyit, hogy ha nem tudsz programozni, maradjunk annyiban, hogy több évnyi tanulás szükségeltetik, mire egy ember eljut arra a szintre, hogy ilyet írjon. Szóval ha netán azon agyaltál, hogy nekiállsz megtanulni programozni, és 2 hónap múlva már lesz egy hiperszuper netes játékod, aki ki kell, hogy ábrándítsalak, de ez nem fog menni.
Programozót meg elég költséges megbízni, induljunk ki abból, hogy egy közepes kvalitású programozó alsó hangon is havi 2-300 ezer forintot keres. Persze, ha szerencséd van, lehet, hogy találsz rá olcsóbban is embert, de hacsak nincs valaki nagyon jó haverod, aki pusztán barátságból besegít, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlnod.
Aztán nem árt a grafikai munkákat egy grafikusra bízni, illetve ha élőszereplős jelenetek is vannak benne, akkor ahhoz természetesen a díszlet és a szereplők bérezése is extra kiadás.
Na, meg nem mellékesen egy szervert is kell hozzá bérelni vagy venni, ami megint csak nem olcsó, bár a fejlesztési költségek mellett lehet, hogy ez csak apróság lesz.
Szóval elég tág keretek között mozog a lehetséges költség.
#5: Ezt írja: "Azon tűnődtem a napokban, hogy készítenék"
Tehát ő szeretné megvalósítani.
A másik, hogy játék a tetris is és játék a Crysis is. Ez már rávilágít, hogy el lehet készíteni egy játékot egy embernek három nap és három év alatt is.
Azt a kérdést megválaszolni, hogy a ki tudja milyen komplexitási szinten megvalósított játékot egy nulla hozzáértéssel megáldott valaki mennyire nehezen fogja megcsinálni, a vicc kategóriája.
Nekem úgy tűnik még mindig nem nagyon érted.
Ha te "készítenéd", akkor nem kerül egy kanyi vasba se, csak te nem fogod tudni megcsinálni.
Ha meg megbízol valakit/valakiket, akkor a munkabért kell kifizetned, ami fejlesztők esetén magas.
Persze lehet összegányolni olcsón, gyorsan valami tucat szart, de annak mi értelme is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!