Milyen erőforrás igénye van az Android és iOS alkalmazás fejlesztésnek?
Érdekelne mekkore az erőforrás igénye az Android és iOS alkalmazások fejlesztésének.
A közeljövőben terevezek új notebookot vásárolni magamnak, amelyen szeretnék majd alkalmazásokat fejleszteni.
8GB memória éd SSD az alap, processzoroknál és videokártyáknál mi az ajánlott?
Korábban szemezgettem a Core M processzoros ultrabookokkal, passzív hűtésük és hosszabb akkumulátoros üzemidejük miatt. Használhatóak lennének app fejlesztéshez?
Azt azért vedd figyelembe, hogy iOS-re csak macOS alól lehet fejleszteni*, így ennek megfelelően nézelődj.
Kis, 1-2 képernyőt tartalmazó alkalmazáshoz elég lehet, de CoreM-et alapvetően burstös terhelésre találták ki, azaz mikor a terhelés csak rövid ideig tart. Egy Android Studio (főleg emulátorral), vagy Xcode nem ilyen, code completion, folyamatos fordítás folytatólagos terhelést jelent munka közben...
Videokártya mindegy, csak legyen kompatibilis az OS-sel:D
(*: Cordova bohóckodást és Xamarint most hagyjuk.)
Core M(mobile) nem jó ilyesmire.
Ha visual C++, vagy Delphi alkalmazásfejlesztés volna a cél, akkor oké, de droidra, iOS-re fejleszteni, hát, ehhez erős gép kell.
#4: nem mindegy, milyen gép van az iskolában. Core M processzorokhoz passzív hűtést szoktak tervezni, így a rendszer csak a teljesítmény visszavételével tudja a hőmérsékletet kontrollálni. Ezzel addig nincs is gond, amíg csak "tipikus" bust-ös felhasználás történik (elnavigál egy honlapra, FB-n chatel, elindítja az Office-t), de amit huzamosabb ideig nagyobb igénybevételnek van kitéve a számítógép, kénytelen visszavenni az órajelet, hogy elkerülje a túlmelegedést.
Ha a kérdező csak "ismerkedni" akar a fejlesztéssel, 1-2 apróbb alkalmazást összelegózni, elég lehet neki egy Core M is, de amint "komolyabban" gondolja, szinte biztos, hogy szidni fogja a 'csiga lassú' rendszert.
Mint általában a legtöbb oktatási intézmény az enyém sincs eleresztve pénzügyileg, ezért írtam azt, hogy az iskolában is elfut, mert ott sincsenek valami komoly gépek :D
Egyébként most megnéztem, az eclipse-nek olyan gépigénye van, hogy említeni sem érdemes.
Az Android Studio már "komolyabb" azért.
8 Gb memóriával, meg egy normális procival nem lesz gond. Nekem egy ezzel ezelőtti generációs i5-öm van, semmi probléma vele. A videókártya meg édes mindegy, semmi köze hozzá. A fejlesztés közbeni tesztelést szerinte mamúg sem érdemes emulátoron csinálni hanem egy saját telefonon. Nem terheli a gépedet, meg mégiscsak "kézben tarthatod", meg szerintem valamivel gyorsabb is. Emulátorral vacakolást inkább én arra használom, hogy megnézzem hogy minden oprendszer verzión és kijelző méreten normálisan működik az alkalmazás.
"(*: Cordova bohóckodást és Xamarint most hagyjuk.)"
A Xamarin esetében is kell egy almás telefon vagy egy MacBook a fejlesztéshez. Ugyan úgy natív appot csinálnak azzal, remélem tudod.
"A Xamarin esetében is kell egy almás telefon vagy egy MacBook a fejlesztéshez."
Elvileg elég egy gépnek lennie a hálózaton (fordításhoz), s mikor legutoljára foglalkoztam a témával, már volt erre megoldást nyújtó Cloudos szolgáltató. Szimulátor eléréshez szintén, bár ugye az abszolút nem 100%-os megoldás. Ezek egyike sem teremt ideális körülményeket, ezért sem ajánlanám a kérdezőnek.
"Ugyan úgy natív appot csinálnak azzal, remélem tudod."
Persze, csak kicsit jobban kell hozzá érteni. Főleg memóriakezelés tud meglepetéseket okozni, ugye .NET (hagyományos) GC-t használ, Apple platformokon (és ezen Xamarin sem változtat) pedig ARC van - utóbbi nem kezeli az irányított köröket a referenciákban, amely saját kód esetén kis odafigyelést igényel (nem használhatod a hagyományos .NET-es látásmódot), 3rd party (libek!) esetén pedig így járás esete forog fenn...
"Elvileg elég egy gépnek lennie a hálózaton (fordításhoz), s mikor legutoljára foglalkoztam a témával, már volt erre megoldást nyújtó Cloudos szolgáltató. Szimulátor eléréshez szintén, bár ugye az abszolút nem 100%-os megoldás. Ezek egyike sem teremt ideális körülményeket, ezért sem ajánlanám a kérdezőnek.
"
Ahhoz, hogy buildeld tényleg elég a hálózatra egy gép, nem azon kell fejleszteni, de ha nyomkodni akarod az emulátorban, akkor az bizony a mac kijelzőjén marad, szóval annak is a közelben kell lennie. Rendkívül praktikus :D
Működő cloudos megoldásról én még nem hallottam, csak hogy majd lesz valamikor, na de most utánanézek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!