Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen erőforrás igénye van...

Milyen erőforrás igénye van az Android és iOS alkalmazás fejlesztésnek?

Figyelt kérdés

Érdekelne mekkore az erőforrás igénye az Android és iOS alkalmazások fejlesztésének.


A közeljövőben terevezek új notebookot vásárolni magamnak, amelyen szeretnék majd alkalmazásokat fejleszteni.

8GB memória éd SSD az alap, processzoroknál és videokártyáknál mi az ajánlott?


Korábban szemezgettem a Core M processzoros ultrabookokkal, passzív hűtésük és hosszabb akkumulátoros üzemidejük miatt. Használhatóak lennének app fejlesztéshez?



2017. febr. 17. 23:19
 1/10 anonim ***** válasza:
Persze. Ha mostani laptop/notebook akkor simán fejleszthetsz rajta, bírni fogja. Még az én 7éves gépemen is tudok simán.
2017. febr. 17. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Azt azért vedd figyelembe, hogy iOS-re csak macOS alól lehet fejleszteni*, így ennek megfelelően nézelődj.

Kis, 1-2 képernyőt tartalmazó alkalmazáshoz elég lehet, de CoreM-et alapvetően burstös terhelésre találták ki, azaz mikor a terhelés csak rövid ideig tart. Egy Android Studio (főleg emulátorral), vagy Xcode nem ilyen, code completion, folyamatos fordítás folytatólagos terhelést jelent munka közben...

Videokártya mindegy, csak legyen kompatibilis az OS-sel:D


(*: Cordova bohóckodást és Xamarint most hagyjuk.)

2017. febr. 18. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Core M(mobile) nem jó ilyesmire.

Ha visual C++, vagy Delphi alkalmazásfejlesztés volna a cél, akkor oké, de droidra, iOS-re fejleszteni, hát, ehhez erős gép kell.

2017. febr. 18. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Szerintem azért akkora hatalmas erőforrásigénye nincsen, nekünk iskolában is elfut az eclipse, android studio gond nélkül. iOSsel nem vagyok képben :D
2017. febr. 18. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

#4: nem mindegy, milyen gép van az iskolában. Core M processzorokhoz passzív hűtést szoktak tervezni, így a rendszer csak a teljesítmény visszavételével tudja a hőmérsékletet kontrollálni. Ezzel addig nincs is gond, amíg csak "tipikus" bust-ös felhasználás történik (elnavigál egy honlapra, FB-n chatel, elindítja az Office-t), de amit huzamosabb ideig nagyobb igénybevételnek van kitéve a számítógép, kénytelen visszavenni az órajelet, hogy elkerülje a túlmelegedést.

Ha a kérdező csak "ismerkedni" akar a fejlesztéssel, 1-2 apróbb alkalmazást összelegózni, elég lehet neki egy Core M is, de amint "komolyabban" gondolja, szinte biztos, hogy szidni fogja a 'csiga lassú' rendszert.

2017. febr. 18. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Mint általában a legtöbb oktatási intézmény az enyém sincs eleresztve pénzügyileg, ezért írtam azt, hogy az iskolában is elfut, mert ott sincsenek valami komoly gépek :D


Egyébként most megnéztem, az eclipse-nek olyan gépigénye van, hogy említeni sem érdemes.


Az Android Studio már "komolyabb" azért.

2017. febr. 18. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

8 Gb memóriával, meg egy normális procival nem lesz gond. Nekem egy ezzel ezelőtti generációs i5-öm van, semmi probléma vele. A videókártya meg édes mindegy, semmi köze hozzá. A fejlesztés közbeni tesztelést szerinte mamúg sem érdemes emulátoron csinálni hanem egy saját telefonon. Nem terheli a gépedet, meg mégiscsak "kézben tarthatod", meg szerintem valamivel gyorsabb is. Emulátorral vacakolást inkább én arra használom, hogy megnézzem hogy minden oprendszer verzión és kijelző méreten normálisan működik az alkalmazás.


"(*: Cordova bohóckodást és Xamarint most hagyjuk.)"

A Xamarin esetében is kell egy almás telefon vagy egy MacBook a fejlesztéshez. Ugyan úgy natív appot csinálnak azzal, remélem tudod.

2017. febr. 19. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"A Xamarin esetében is kell egy almás telefon vagy egy MacBook a fejlesztéshez."

Elvileg elég egy gépnek lennie a hálózaton (fordításhoz), s mikor legutoljára foglalkoztam a témával, már volt erre megoldást nyújtó Cloudos szolgáltató. Szimulátor eléréshez szintén, bár ugye az abszolút nem 100%-os megoldás. Ezek egyike sem teremt ideális körülményeket, ezért sem ajánlanám a kérdezőnek.


"Ugyan úgy natív appot csinálnak azzal, remélem tudod."

Persze, csak kicsit jobban kell hozzá érteni. Főleg memóriakezelés tud meglepetéseket okozni, ugye .NET (hagyományos) GC-t használ, Apple platformokon (és ezen Xamarin sem változtat) pedig ARC van - utóbbi nem kezeli az irányított köröket a referenciákban, amely saját kód esetén kis odafigyelést igényel (nem használhatod a hagyományos .NET-es látásmódot), 3rd party (libek!) esetén pedig így járás esete forog fenn...

2017. febr. 19. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"Elvileg elég egy gépnek lennie a hálózaton (fordításhoz), s mikor legutoljára foglalkoztam a témával, már volt erre megoldást nyújtó Cloudos szolgáltató. Szimulátor eléréshez szintén, bár ugye az abszolút nem 100%-os megoldás. Ezek egyike sem teremt ideális körülményeket, ezért sem ajánlanám a kérdezőnek.

"


Ahhoz, hogy buildeld tényleg elég a hálózatra egy gép, nem azon kell fejleszteni, de ha nyomkodni akarod az emulátorban, akkor az bizony a mac kijelzőjén marad, szóval annak is a közelben kell lennie. Rendkívül praktikus :D

Működő cloudos megoldásról én még nem hallottam, csak hogy majd lesz valamikor, na de most utánanézek.

2017. febr. 20. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
2017. febr. 20. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!