Klasszikus memória játék tömbjének feltöltése?
üdv. Szeretnék csinálni android -ra egy egyszerű memóriajátékot. Csináltam egy 12 tagú tömböt (4x3 as kiosztású a játék) és megfogott sajnos rögtön az elején a tömb feltöltése. Valaki letudná írni a logikáját a feltöltésnek? vagy konkrét kódrészletet írni? Simán 1-6 -ig számokat szeretnék használni. A tömb sorszámhelyes elemeit akarnám a gombokhoz rendelni. Ha valaki nem ismerné a játékot,akkor pl ez az:
csak nálam nem képek hanem számok vannak.
köszi a lelkesítő megjegyzést :) Sose gondoltam volna, hogy ciklussal kellene feltölteni :)
Na de komolyra fordítva a szót, nyilván nem ez volt a problémám. Hanem az,hogy miként ellenőrizzem le,hogy a tömb adott helyén található random szám
a) volt e már
b) kettőnél többször nem szerepel a tömbben
Szóval nem azt akarom,hogy hogy egy tömböt 1-12 ig véletlen számokkal feltöltsön,hanem a memória játéknak megfelelő számpárokkal töltse fel.
Azért kösz az építő és biztató választ :)
Első hozzászólónak félig-meddig igaza volt. Bár nekem inkább oltásnak tűnt. Közben kitaláltam for ciklussal is. Tényleg egy ciklus és kész.
Tömb minden elemén végig kell menni for -al, ott az adott értéket (én tomb=1,1,2,2,3,3,4,4,5,5,6,6 nak csináltam) egy temp változóba teszem, aztán egy 1-12 ig random számot legenerálok a tömb rnd-edik elemére és egy if el megvizsgálom,hogy az az index nem e ugyan az a számú amin a for ciklus miatt áll aktuálisan a tömb indexe, ha igen új random generálás ha nem akkor kicserélem a két számot a temp változó segítségével és kész. Bár a collections.shuffle egyszerűbbnek tűnik. Köszi mindenkinek a választ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!