Mekkora kódegyezés esetén érdemes öröklődést bevezetni az osztályhierarchiába?
C++.
Van egy X osztályú objektumom, aminek referenciája van egy-egy A, B, C, D osztályú objektumra, ezeknek az objektumoknak pedig az X osztályra.
A, B, C, D osztályokban csak annyi a közös, hogy kb. 1 metódusuk fejléce megegyezik (implmenetáció nem), és mindegyiknek van egy X objektumra referenciája.
X-nél nem szükséges egységesen kezelni ezeket az objektumokat.
Érdemes csak a kódduplikáció miatt létrehozni egy interface-t A,B,C,D osztályoknak, ami kb. 1 db metódus deklarációt és egy tagváltozót tartalmaz?
Remélem érthető voltam, bocsi ha nem.
Ekkora méretben literally azt csinálsz, amit akarsz. Egy nagyobb projekt esetében felmerül a kérdés, hogy a közös tulajdonság mennyire általános, szükséges lehet-e a jövőben további osztályokon is megvalósítani. Ha igen, akkor célszerű lehet kiszervezni. Ugyanúgy felmerül akkor a kérdés, hogy a jövőben bővítenéd-e a közös tulajdonságokat.
Egy dolgot viszont jegyezz meg: Az OOP célja a fejlesztési folyamat egyszerűsítése, elsősorban nagyméretű projekteknél. Kis méretekbek kár agyalni ilyen apróságokon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!