Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Van értelme sql adatbázist...

Van értelme sql adatbázist létrehozni ehhez a játékhoz?

Figyelt kérdés

Csináltam egy pici stratégiai játékot c++- és open gl segítségével.


Az egységek, épületek adatait egy excel file-ban tárolom és egy ingyenes library segítségével olvasok be innen adatokat. Erre azért van szükség, hogy teszteléskor elég legyen csak a táblázat adatait átírni és ne kelljen a teljes programot újra írni.

(Emellett még nem vagyok olyan szinten, hogy tudjam, hogy ezeket hogy szokás megoldani.)


Szerintetek átlehet ültetni az excel táblázatot sql-be? Itt most nem arra vagyok kíváncsi, hogy belehet-e importálni az adatokat excelből sql-be, hanem arra hogy van-e értelme és lehet-e sql adatbázissal egy ilyen feladatot megoldani.



2016. nov. 19. 18:41
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
[link] , az Apple ajánlásával.
2016. nov. 19. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
16%
Éppen lehet, csak nagyon sok értelmét nem látom, nem hogy excel, sql de még xml-ben sem.
2016. nov. 19. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Értem. Milyen módszert javasolsz a statok és egyéb más értékek beállítására?
2016. nov. 19. 19:25
 4/10 SimkoL ***** válasza:
Az SQLite nem rossz választás, de kérdés, hogy kell-e. Ha kevés adatról beszélünk akkor egy típusos file is megteszi - értsd struktúra vagy rekord -. Delphi-ben egy régi dBase komponens-t használok kisebb dolgokhoz, mert az 'befordul' és nem kell külön dll. Az adatbázisod ismeretében talán eszünkbe juthatna többféle ötlet is.
2016. nov. 19. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Az adatbázis tartalmazza az egységek, épületek Hitpoint, Armor, Damage, Manna értékeit (ha van) és még pár szám adatot, + az egység nevét.


Vannak hős karakterek is azoknál ez kibővül a képességekkel (név, sebzés, manna igény, cooldown).

2016. nov. 19. 19:57
 6/10 anonim ***** válasza:
Bőven elég, ha létrehozol ezen adatokból egy megfelelő struktúrát és azt kiírod (plain text vagy bináris adatfájlba), majd kezeled (beolvasod, bővíted, stb).
2016. nov. 19. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
81%

Amiket felsoroltál azok tipikusan olyan tulajdonságok, amiknek nem egy kézzel módosítható fájlban a helyük, hanem binárisan lefordítva.

Csak a tesztelés miatt kiemelni őket nem túl jó ötlet szerintem.

De ha mindenképpen kiszeretnéd, akkor az Excel valóban nem ilyesmire való és az adatbázis már egy jóval jobb irány.

2016. nov. 19. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 SimkoL ***** válasza:
Mivel én soha nem játszom, - kivéve ultit :) - nem sokat mondanak amiket leírtál. A tárolni kívánt adatok típusára, mennyiségére lettem kíváncsi.
2016. nov. 19. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
5%

#7: "amiknek nem egy kézzel módosítható fájlban a helyük, hanem binárisan lefordítva."


NO COMMENT!

2016. nov. 19. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
61%

"Mivel én soha nem játszom, - kivéve ultit :) - nem sokat mondanak amiket leírtál. A tárolni kívánt adatok típusára, mennyiségére lettem kíváncsi."


Mintha a kártyák színét, a rajtuk lévő kép azonosítóját tárolnád Excelben. Magyarul elég kevés. Egy 5-6 attribútumot tárol 10-20 sorban. Szerintem ezt totál nyugodtan beleírhatod a forráskódba, hogy a varázsló osztálynak 10 hp-ja van meg 15 manája.

2016. nov. 20. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!