Hogy kell úgy megadni egy számot hogy 2 tizedesjegyet mutasson?
val = val*100;
val = Math.round(val);
val = val /100;
System.out.println(val*100+Math.round(val)+val/100);
Annyit tudok hogy valahogy így kell de valamiért ha mondjuk beírom hogy 78 akkor azt írja ki hogy 7878.78
Lehet csak én vagyok a hülye de elmagyarázna valaki hogy hogyan kell csinálni? 9.-es vagyok :D





Ez a baromság nem tudom mi, ami ideraktál, de semmi értelme.





Az elso harom sor azt csinalja hogy beszorozza szazzal azt egeszre kerekiti, utana visszaosztja. Ez azt eremenyezi majd hogu csak az elso ket tizedesjegy fog majd szerepelni a szamban. Tehat a 3 lmsor utan a val valtozo mar ezt a szamot tarolja, de a system out printbe a kiiraskor megvaltoztatod azzal a belfo fuggvennyel.
Probald meg hogy a system out print utani zarojelbe csak val-t irsz. ugy mennie kene.
Valahogy így?
public static void main(String[] args) {
Scanner sc=new Scanner(System.in);
System.out.println("Adjon meg egy valós számot: ");
double val;
val=sc.nextDouble();
val = val*100;
val = Math.round(val);
val = val /100;
System.out.println(val);










Akkor:
System.out.printf("%.2f%n", val);
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!