Hogy elegánsabb egy objektum adattagját állítani egy másik objektum által?
C++-ról van szó. Egy osztálynak van két objektuma. Azt szeretném elérni, hogy ezen objektumok képesek legyenek állítgatni egymás adattagjait. Kétféle megoldást képzelek el:
-1. Vagy setter függvényeken keresztül állítom be őket, úgy hogy az egyik objektum ad egy értéket bemeneti paraméterként a másik obejktum setter függvényének, ami állítja az adattagot.
-2. A másik elképzelés, hogy pointereket hozok létre az osztályban, amit a konstruktorban állítok be, hogy mire mutasson és ezekhez a pointerekhez írok függvényt, ami módosítja a másik objektum ezen a memóriaterületen lévő adattagjának értékét.
Melyik a jobb, elegánsabb megoldás? Illetve melyik jó?
Szerintem inkább a fejétől bűzlik a hal.
Milyen kapcsolatban vannak ezek az osztályok?
Miért állítgatják egymás adattagjait?
Ez egy hógolyós játék lesz. Dobálgatják egymást a játékosok. A "sebzést" azt majd egy random szám határozza meg, ami levonódik a másik életéből.
Az a kérdés, hogy a HP pointer segítségével állítódjon a generált sebzés mértékével, vagy a generált sebzést paraméterként a másik játékos HPsetter függvényébe adjam át?
Egyszerűbb, ha egy függvény a setter elvén működik, de a paramétere levonódik az életpontokból.
Különben:
*Getter elkéri az értéket
*A sebző kiszámolja, hogy mennyi a sebzett új ÉP-je
*A setter beállítja az új ÉP-t.
Ugyanazon az elven működik, mint a setter, nincs benne pointeres machinálás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!